ام بی ای نیوز: کتاب برندسازی و بازاریابی خرده فروشها و فروشگاه های زنجیره ای: راهنمای جامع افزایش نرخ بازگشت سرمایه گذاری در برگیرنده دانش و تخصصی است
کسب و کار خرده فروشی در ایران در حال تغییر شکل اساسی است. حضور روز افزون برندهای جهانی در حوزههای مختلفخرده فروشی با فروشگاههای متحد الشکل در شهرهای بزرگ؛ تغییر پارادایم خرده فروشیها از فروشگاههای سنتی و محلی بهفروشگاههای زنجیرهای با شعب متعدد؛ ظهور خرده فروشی های اینترنتی با امکان مقایسه قیمت، مشخصات کالا و بررسی نظرات خریداران نسبت به محصولات و تجربه خریدشان؛ رشد روز افزون کسب و کارهای خرده فروشی مبتنی بر مدل فرنچایزو در نهایت اقبال مصرف کنندگان به کالاها، خدمات و فروشگاههایی با برندهای شناخته شده و قابل اعتماد، همه و همه افقبسیار روشنی را در صنعت خرده فروشی ایران در مقابل دیدگان ما قرار میدهد. از سوی دیگر پرورش مدیران جوان با رویکردهای برند-محور که برند را مهمترین و ارزشمندترین دارایی سازمان خود میدانند؛رشد موسسات آموزشی تخصصی در حوزه بازاریابی و برندسازی؛ پر رنگ شدن نقش اینترنت در اشاعه ی مطالب و محتواهایتخصصی این حوزه؛ رشد چشمگیر برگزاری کنفرانسها، کارگاهها و گردهم آییهای تخصصی برند و بازاریابی؛ افزایش محبوبیت و استفاده از شبکهها و رسانههای اجتماعی در میان فعالان این حوزه و در نهایت رشد قابل ملاحظه شمار آثار تالیف و ترجمهشده در زمینه بازاریابی و برندسازی باعث شده امروز با سرعت، کیفیت و تجربه بیشتری به خلق برندهایی قدرتمند و محبوبدر ایران اقدام کنیم.
امروز با کنار هم قرار گرفتن این واقعیات و بهره گیری از تجربیات گذشتهمان در صنعت خرده فروشی میتوانیم برندهاییبسازیم با قصد و هدف روشن، وعدههایی جذاب و قابل ارائه، جایگاههای ارزشی متفاوت و متمایز و هویتهای بصری منحصربه فرد که تجربههایی فوق العاده برای مشتریانشان خلق، به قلب و مغز آنها راه پیدا کرده و آنها را به مشتریان وفادارشان تبدیلخواهند کرد.
کتاب برندسازی و بازاریابی خرده فروشها و فروشگاههای زنجیرهای: راهنمای جامع افزایش نرخ بازگشت سرمایه گذاری دربرگیرنده دانش وتخصصی است که نویسندگان آن درگروه مشاوران مکنزی و شرکاء طی سالها همکاری با مشتریان مختلف درسرتاسر جهان بدست آوردهاند. این تلاش توسط دکتر جسکوپرری و دکتر دنیساشپیلک، متخصصانی مجموعا بابیش از3۰ سال تجربه مشاوره بازاریابی و برندسازی به مشتریان مختلف درحوزهی خرده فروشی، صورت پذیرفته است. ترجمه این کتاب با هدف افزایش آگاهی فعالان این حوزه در ایران از دانش روز دنیا در مدیریت بازاریابی و برندسازی خرده فروشیهاو فروشگاههای زنجیرهای فیزیکی و آنلاین توسط محمد قاضی زاده صورت پذیرفته است.
نویسندگان این کتاباذعان داشتهاند که ایده نگارش این کتاب در گفتگو با مدیران اجرایی ظاهر شده که شکایت داشتند اغلب کتابهای بازاریابی خرده فروشی یا خیلی نظری و تئوریک هستند یا به بدیهیات می پردازند و معمولا هیچ کمکی به آنها در مورد چگونگی ادارهی کسب وکار خود نمیکنند و در پاسخ به این نیاز، نویسندگان این کتاب را به عنوان راهنمای عملی چگونگی به حداکثر رساندن بازده سرمایه گذاری در بازاریابی خرده فروشی ها، براساس تجربه های بدست آمده از صدها پروژه بازاریابی و برندسازی در این حوزه، گردآوری کرده اند. در این کتاب سعی شده است تا مفاهیم پایه ای و همچنین کاربرد آنها درکنار هم آورده شود و با استفاده از نمونه های واقعی از دنیای خرده فروشی و نکات عملیاتی مباحث کتاب پوشش داده شود. در نتیجه این کتاب همراهنمایی است فوق العاده کاربردی برای کارآفرینان، مدیران و مشاوران فعال در این حوزه و هم منبع ارزشمندی است برای دانشجویان حوزه بازاریابی، برندسازی و مدیریت و دیگر فعالین حوزه برند، بازاریابی و مدیریت تجربه مشتریان.
این کتاب برخی از جدیدترین و پیشرفته ترین رویکردهای مربوط به موضوع بازاریابی و برندسازی خرده فروشیها را پوشش می دهد. نویسندگان معتقدند، آنچه در این کتاب می خوانید مربوط به مدیران اجرایی خرده فروشی ها در سراسر جهان خواهد بود، مهم نیست که سازمان خرده فروشی آنها بزرگ یا کوچک باشد، در حوزه مواد غذایی یا سایر حوزه ها فعالیت میکنند، یا این که آیا فروش کالاهایشان از طریق فروشگاه های فیزیکی صورت می پذیرد یا فروشگاه های الکترونیکی آنلاین. شرکتهایی که با خرده فروشان به عنوان تامین کنندگان خود کار میکنند، شرکتهای توزیع و پخش و شرکت های مشاوره ی بازاریابی و تبلیغات نیز ممکن است بخواهند از این کتاب برای تعمیق درک خود از سوالات مربوط به بازاریابی و برندسازی که خرده فروشان با آن مواجه هستند، استفاده کنند یا پیشنهادات و خدمات خود را بر این اساس منطبق کنند.
علاقه مندان می توانند برای اطلاعات بیشتر به آدرس ذیل مراجعه کنند :
https://www.slideshare.net/nm91020/retail-marketing-branding-book
mbanews.ir-نرگس فرجي