ام بی ای نیوز: "توفان تخفیف ها یا تافیفتی" با اشاره به تا 50 درصد تخفیف کالاها و اجناس، عنوان کمپینی است که فروشگاه زنجیره ای افق کوروش اجرایی کرده است و در این طرح کالا و اقلام مورد نیاز مشتریان با درصدهای قابل ملاحظه ای تخفیف ارائه می شود.
مجموعه فروشگاه های زنجیره ای افق کوروش با پراکندگی وسیع درهمه ی نقاط کشور و با بیش از یک هزارو پانصد و هفتاد و پنج شعبه و حدود 5هزار پرسنل در راستای حفظ و افزایش ارزش پولی مشتریان استراتژی همواره تخفیف برای کالاها و اقلام اساس مورد نیاز آنها را در دستورکار 6 سال فعالیت درحوزه خرد فروشی کشور قرار داده است.
سعید دلفانی مدیر بازاریابی و فروش این مجموعه در گفتگو با ام بی ای نیوز ضمن اعلام مطلب فوق افزود: همه ی تلاش دست اندرکاران بر این است که اقلام و کالاهای مورد نیاز مشتریان با کیفیت بالا و قیمت مناسب در نزدیکترین مکان محل زندگیشان دردسترس انها قراربگیرد.
در این راستا همه برندهایی که ازلحاظ کیفیت مورد تایید هستند امکان حضور درشلف های فروشگاه ها را دارند و با مذاکراتی که با تامین کننده ها انجام شده تخفیف های دوره ای و مناسبتی براساس رویدادهایی نظیر بازگشت به مدرسه و ایام سال نو و شب یلدا و... برای اجناس مختلف درنظرگرفته می شود.
همواره تخفیف در افق کوروش
وی درمورد استراتژی همواره تخفیف فروشگاه افق کوروش خاطر نشان کرد که این اقدام با هماهنگی رایزنی هایی که مدیران با تامین کننده ها دارند اجرایی می شود و تامین کننده نیز با توجه به سیستم توزیع مویرگی در همه نقاط کشور و پراکندگی شعبه ها دراستانهای دورافتاده نظیر سیستان و بلوچستان و... از حضور دائمی خود در شلف ها و همچنین نزد مشتری مطمئن هستند و براین اساس تمایل به همکاری با این مجموعه را دارند.
همچنین موضوع مهم دیگر که انگیزه ی تامین کننده ها را دراین پروسه افزایش داده نظام هوشمند پرداخت و اطمینان از وصول مطالباتشان و ازسوی دیگر سفارش مستمر و منظم کالاها و کمک به پروسه ی تولید بوده است.
کمپین توفان تخفیف ها یا تافیفتی
مدیر بازاریابی و فروش فروشگاه های زنجیره ای افق کوروش در مورد برپایی کمپین های تبلیغاتی و ارائه تخفیف در رویدادهای مختلف گفت: درحال حاضر کمپین توفان تخفیف ها که از اوایل مرداد ماه در فروشگاه های مجموعه درحال برپایی است که شامل 30 قلم کالا است که هر هفته تخفیف دارند و حدود 80 قلم کالایی است در ارزانترین نرخ بازار عرضه می شود.
وی همچنین توجه به رویدادهایی که مشتریان اقلام خاصی را نیاز دارند و تامین کالاهای مورد نیاز آنها را از برنامه هایی دانست که با برپای کمپین های مناسبتی نظیر ماه رمضان، جشن یلدا و نوروز و بازگشت به مدرسه و... برای تسهیل خرید و ایجاد ارزش افزوده نزد مشتریان پوشش داده می شود و تنوع سبد کالایی و برندهای قابل اعتماد، ویژگی چنین رویدادهایی است.
نقش استراتژیک فروشگا ه های زنجیره ای در شرایط بحران
دلفانی در ادامه به اهمیت کارکرد فروشگاه های زنجیره ای در تامین کالاهای مورد نیاز مخاطبان اشاره کرده و افزود: در یک سال گذشته این مجموعه ها نقش مهمی در تامین کالاهای اساسی مورد نیاز مشتریان داشتند و حفظ تعادل و تنظیم بازار و رفع نگرانی های که درمورد کمبود برخی اقلام وجود داشت به خصوص در شرایط اختلاف قیمت ها، با مدیریت و عرضه به موقع توسط همه فروشگاه های زنجیره ای فعال در کشور موضوع مهمی است که درحوزه ی نظام خرده فروشی قابل ذکر است.
تغییرات نظام خرده فروشی نوین
وی با تاکید بر اینکه نظام خرده فروشی بخشی از زنجیره تولید است که کالا را از تامین کننده به دست مصرف کننده می رساند، تاکید کرد، بقای این بخش در گرو نظام مند و هوشمند شدن آن است. به این شکل که تولید کننده با خیال راحت اقدام به تولید محصول کرده و از فروش آن اطمینان داشته باشد و نظام پرداخت دقیق به تامین و تولید کننده کمک میکند تا در بازار کار خود را مستمر انجام دهند.
همچنین در این نظام خرده فروشی نوین قبل از تولید کالا باید پایش انجام شده تا محصولات با ویژگی های مد نظرمصرف کننده تولید و به بازار عرضه شود. درواقع دراین پروسه رونق تولید ایجاد شده و اعتمادی که برای مشتری از در دسترس بودن کالای اساسی مورد نیاز او حاصل می شود باعث مدیریت خرید کالاها می شود.
اینکه در هر نقطه از ایران کالا با قیمت مناسب در دسترس مشتریان بوده و حضور دائمی داشته باشد موضوع مهمی است که مجموعه فروشگاه های زنجیره ای افق کوروش در راستای اهداف خرده فروشی نوین و در تعامل با تامین کننده ها، مورد تاکید قرارداده اند.
وی با اشاره به اینکه فروشگاه های زنجیره ای درحال حاضر در نظام خرده فروشی تنها 29 درصد بازار را در اختیاردارند و 71 درصد مابقی هنوز سهم سوپرمارکت هاست به اهمیت گسترش و فرهنگ سازی برای توسعه این فروشگاه های زنجیره ای تاکید کرد.
اهمیت جایگاه نیروی انسانی در افق کورش
وی در ادامه به نقش و جایگاه نیروی انسانی در موفقیت فروشگاه های زنجیره ای افق کوروش اشاره داشته و افزود: با توجه به اینکه این فروشگاه های زنجیره ای زیرمجموعه گروه بزرگ گلرنگ هستند، لذا از استراتژی حاکم بر مجموعه درمورد ارزشمندی منابع انسانی پیروی می شود و تاکید براین است که شلف ها و کالاهای بی جان نقش کمتری از نیروی انسانی خلاق و آموزش دیده دارند و در مزیت های رقابتی نیروی انسانی سازمان اهمیت بسزایی دارد.
mbanews.ir-مریم غضنفری