05/26
1399

ام بی ای نیوز: تا به حال شده است که معنی یک جمله یا یک کلمه روی یک بیلبورد تبلیغاتی را متوجه نشوید و برایتان سوال شود که معنایش چیست؟
اما در عین حال آن بیلبورد نظر شما را جلب می کند. حتی ممکن آن کلمه در ذهن شما حک شود و شمارا به سمت آن برند جذب کند.
بعضی از کلمات و عبارات معنی مبهمی دارند اما در یک بازه زمانی میان مردم استفاده شان زیاد می شود و آنها را تحت تاثیر قرار می دهند. به این گونه کلمات اصطلاحا “buzzword” گفته می شود.
این موضوع جالب را بصورت گسترده و ریشه ای در یک پادکست 5 قسمتی به بررسی آن از جنبه های مختلف مانند روانشناسی این گونه کلمات و استفاده آنها در تبلیغات و بازاریابی پرداخته ایم.
قسمت 1
قسمت 2
قسمت 3
قسمت 4
قسمت 5
