ام بی ای نیوز: پیشنهاد ها و قیمت گذاری های خاص
اگر تخفیف دادن میزان فروش شما را به شکلی موثر بالا نمی برد، گزینه های دیگری نیز وجود دارند که شما می توانید آن ها را به مشتریانتان پیشنهاد دهید.
به عنوان نمونه، اگر پنج درصد تخفیف مشتریان را تشویق به خرید بیشتر نکرد، کاغذ کادو پیچیدن یا حمل رایگان شاید نسبت به پنج درصد تخفیف اقدام تبلیغاتی موفقیت آمیز تری به نظر برسد. درک مشتریان و پیشنهاد های جذاب برای آن ها مهم است.
بسته بندی یا انبار کردن بسته ها
این نوع فرصت متقاعد کردن مشتریان نسبت به خرید محصولات بیشتر (upsell)، آن ها را تشویق به ثبت سفارش محصولات انبار شده یا خدمات اضافه تر با قیمتی ویژه به عنوان پاداش می کند.
بسته بندی وقتی نتیجه می دهد که مشتری بتواند ضمن تماشای فایده خرید و استفاده از محصولات یا خدمات مکمل، با قیمت تخفیفی آن ها را یک جا با هم بخرد.
به عنوان نمونه، یک سالن زیبایی می توانست به مشتریان یک سری بسته های پیشنهادی، نظیر تخفیف برای خرید شامپو و نرم کننده یا داشتن یک مانیکور و پدیکور به طور همزمان را ارائه دهد.
تخفیف های کمی
چرا پیشنهاد تخفیف درصدی یا دریافت یک محصول رایگان هنگام خرید تعدادی از آیتم های مختلف را در نظر نمی گیرید؟
این اقدام ضمن افزایش ابعاد و حجم سفارش های مشتری، به خالی شدن انبار مورد نیاز و در نتیجه ترخیص آیتم ها کمک می کند. چنین حرکتی یک ایده خوب برای مواقعی به شمار می رود که تامین کننده کالا به شما تخفیف هایی برای حجم های سفارش زیاد تر و در ادامه امکان خرید موجودی انبار او به قیمتی پایین تر را پیشنهاد می دهد.
برای مثال، خواربار فروشی ها و خرده فروشان لباس به طور مرتب خریداران را تشویق به پذیرش طرح "یک عدد بخرید، یک عدد ببرید"، "پنج عدد بخرید، یک عدد ببرید" یا "یک عدد بخرید و دومین مورد را به قیمت پایین تر بخرید"، می کنند.
پیشنهاد های ارزش افزوده
بدون تخفیف دادن در مورد قیمت، شما می توانید یک نمونه ارزش افزوده هنگام خرید را به مشتریانتان پیشنهاد دهید.
بخش عمده ای از پیشنهاد های ارزش افزوده شامل یک آیتم بی ارزش می شوند که برای مشتری مفید است. یادآوری این نکته مهم است که با وجود رایگان بودن بعضی از پبشنهاد های فوق، شاید نیاز باشد که زمانی را به ارائه خدمات اختصاص دهید. این پیشنهاد ها راهی خوب جهت شناسایی هر گونه خدمات پیشنهادی اتان محسوب می شوند که رقیب شما قادر به انجام آن ها نیست.
برای مثال، یک متصدی یا کارپرداز سخت افزار کامپیوتر توان ارائه یک راهنمای نصب یا حمایت رایگان از نصب حین خرید را داشت. امکان طرح پیشنهاد یک درمان مو یا فر درشت کردن رایگان همراه با کوتاهی مو برای یک آرایشگر وجود دارد.
تخفیف های فصلی یا دوره ای
در مواقعی از سال، ماه، هفته یا روز، تقاضا برای خرید برخی کالا ها و خدمات کمتر از دیگر مواقع است. این امر در مورد پوشاک فصل، مرچندایز در جشن ها، رزرو هتل ها و رستوران ها صدق می کند.
با تجزیه و تحلیل چرخه های فروش خود و تاکید بر روی این دوره ها، شما می توانید تخفیف هایی را برای ان دسته از مشتریان پیشنهاد دهید که خارج از فصل، مرچندایز یا خدمات شما را خریداری می کنند.
به عنوان نمونه، پیشنهادهای خاص وسط هفته رستوران ها، طرح پیشنهادی فروشگاه های تخته موج سواری برای فروش موجودی انبار در زمستان و طرح پیشنهادی فروشگاه های لوازم اسکی با همان تخفیف های زمستانی در تابستان از آن جمله هستند.
منافع تخفیف دادن
کنار افزایش تعداد سفارش ها و پول به دست آمده، منافع حاصل از تخفیف دادن موارد زیر را در بر می گیرند:
- جذب مشتریان جدید بدون برگزاری یک کمپین بازاریابی بزرگ – شما می توانید از این فرصت برای ثبت نام مشتریان جدید جهت دریافت خبرنامه خود سود ببرید
- تشویق مشتریان مردد به خرید کالا ها، به خصوص اگر تخفیف یک پیشنهاد زمانی محدود داشته باشد
- ترخیص و پاک کردن انبار از محصولات فصل گذشته یا مدل های از مد افتاده
- تبلیغات رایگان در وبسایت های حراجی
- خرید تازه توسط مشتریان غیر فعال