05/31
1396
ام بی ای نیوز: معرفی گزارش
در تیر ماه گذشته بیش از 1200 سازه تبلیغات محیطی اکران شده در شهر تهران مانیتور شد که در متن پیش رو نتایج اولیه و کلی آن ارایه میگردد.
کلیه گزارشات و مقایسه های ارایه شده در این مقاله براساس تعداد آگهی ها و تعداد سازه های انجام پذیرفته است. بررسی های دقیق تر و جزیی تر براساس ارزش ریالی، متراژ، ضریب اثر بخشی و ... در صورت نیاز قابل ارایه است.
سازه های بررسی شده شامل بیلبوردها (تک وجهی و چند وجهی)، پل های عابر پیاده، پلهای سواره رو، استرابوردها و سی ال بی ها می باشند.
صنعت هایی که بیشترین تبلیغات را داشته اند
در تیرماه تعداد 158 شرکت در تهران بر روی سازه های محیطی حضور تبلیغاتی داشته اندو 5 صنعتی که بیشترین تعداد تبلیغات را به اکران درآورده اند به این شرح می باشند:
1. بانک ها و موسسات اعتباری
2. اپراتورها
3. اپلیکیشن ها
4. موسسات آموزشی
5. محصولات خوراکی
بانک ها و موسسات مالی و اعتباری
با توجه به اینکه زمان قرعه کشی حساب های قرض الحسنه برخی از بانک ها در تابستان سال جاری است، بسیاری از بانک ها برای اطلاع رسانی از زمان قرعه کشی حساب ها و نوع جوایز از تبلیغات محیطی استفاده کرده بودند، بنابراین بیشترین حجم تبلیغات محیطی بانکها در این ماه مربوط به حساب های قرض الحسنه بوده است.
اپلیکیشن ها
از ابتدای سال 96 تا کنون، بیشترین حجم و بودجه تبلیغاتی مربوط به اپلیکیشن ها در تیرماه بوده است و به نظر میرسد این روند رو به رشد در ماههای آینده نیز ادامه داشته باشد، شرکت های زیادی به معرفی اپلیکیشن های خود از طریق تبلیغات محیطی پرداخته اند که اسامی آنها به این شرح میباشد:
•شیپور
•رکاب
•پات
•تاپ
•الو پیک
•اسنپ فود
•آژانسی
•فرهنگسرای همراه
مالیات
با توجه به اینکه که آخرین مهلت ارائه الکترونیکی اظهار نامه مالیانی اشخاص حقوقی و صاحبان املاک اجاری پایان تیر ماه بوده است، روابط عمومی سازمان امور مالیاتی کشور با به اکران در آوردن سازه های زیادی در سطح شهر، اقدام به یادآوری زمان ارائه اظهارنامه ها از طریق تبلیغات محیطی کرده بود.
تابستان داغ
با شروع فصل تابستان و گرم تر شدن هوا، بسیاری از شرکت ها تخفیفات فصلی خود را آغاز کرده و جشنواره های تابستانی خود را به راه انداخته بودند، در این میان شرکت ها با استفاده از اصطلاحاتی چون تابستان داغ و ... از گرما و حرارت جشنواره های خود بر روی سازه های محیطی سخن به میان آورده بودند.
#هم
متنوع ترین تبلیغات محیطی تیرماه مربوط به تبلیغات بانک آینده بود و این بانک با نمایش ترکیب های مختلفی از #هم به اجرای فاز دوم این کمپین تبلیغاتی پرداخته بود و 16 طرح مختلف از این کمپین در سطح شهر به اجرا در گذاشته شده بود. #هم_سفر، #هم_نوع و # هم_آهنگ از جمله محتوای تبلیغاتی این تابلوها به بودند.
حقوق بشر آمریکایی
شهرداری تهران که طبق معمول ماههای گذشته به اجرای کمپین های فرهنگی بر روی فضاهای تبلیغاتی شهر پرداخته است، در تیرماه نیز با به اکران درآوردن طرحهای متفاوت و زیادی از کاریکاتور ترامپ رئیس جمهور آمریکا به اجرای کمپینی تحت عنوان هفته حقوق بشر آمریکایی پرداخته بود.
نمایشگاههای این ماه
در تیرماه ماه نمایشگاههای تخصصی مختلفی در تهران برگزار شده است و نمایشگاههایی که از طریق تبلیغات محیطی اطلاع رسانی شده اند به این شرح می باشند:
•نمایشگاه صنایع و تجهیزات آشپزخانه، حمام، سوناو استخر
•نمایشگاه درب، پنجره و صنایع وابسته
•نمایشگاه سازمان میراث فرهنگی
•نمایشگاه الکامپ
کمپین هایی چند مرحله ای این ماه
از تیزینگ های اجرا شده در تیرماه میتوان به کمپین #بهترین_باشیم مربوط به شرکت سامسونگ اشاره کرد، این کمپین که در قالب برندینگ برای شرکت سامسونگ به اجرا درآمده است به حمایت از کنسرت نمایش سی، کاری از همایون شجریان و سهراب پورناظری نیز میپردازد.
چهره های سرشناس
بهرام رادان (نوین چرم)، محمد موسوی (رکسونا) از چهره های سرشناسی بودند که در تیر ماه بر روی تابلوهای تبلیغاتی حضور داشتند.
کنسرت ها
با پایان ماه رمضان و شروع تابستان کنسرت های زیادی در تهران برگزار شدند که درمورد زمان و مکان برگزاری برخی از آنها از طریق تبلیغات محیطی اطلاع رسانی شده بود، کنسرت هایی که تبلیغات محیطی داشتند به این شرح میباشند.
•کنسرت گروه بمرانی
•کنسرت کاوه یغمایی
•کنسرت امید حاجیلی
•کنسرت گروه سون
•کنسرت سیروان خسروی
درباره دیده
"دیده" یک سرویس آنلاین و بروز است که از طریق جمع آوری داده (Data) های مرتبط با تبلیغات از تمام منابع در دسترس، با پالایش و پردازش و تبدیل آن به اطلاعات (Information) و دانش (Knowledge) نتیجه را از طریق داده کاوی (Data Mining) در قالب گزارشات، آمارها و مقالات تحلیلی در اختیار مدیران کسب و کار و برنامه ریزان رسانه قرار میدهد.
برای اطلاعات بیشتر لطفا به سایت دیده مراجعه کنید.
mbanews.ir- دیده بان