• slide6
responsive slider by WOWSlider.com v8.8

08/21 1398


ام بی ای نیوز: این روزها مخاطبان و مصرف‌کنندگان به سعی برندها برای نمایش برابری فرصت‌های زن و مردو گذر از الگوهای جنسیتی پاسخ مثبت نشان می‌دهند.

نتیجه‌ی تحقیقات چوزل (Choozle) نشان می‌دهد بیش از یک‌سوم مصرف‌کنندگان برندهایی را دوست داشتند که فعالیت‌های ارتباطی‌شان در مقابل الگوهای نابرابری جنسی صف می‌کشید و ۲۵درصد پاسخ‌دهندگان به این تحقیق، گفته بودند که ترجیح‌شان به خرید از این برندهاست. نتیجه‌ی تحقیقات دیگری حاکی از این است که ۶۳درصد افراد مایلند مشتری برندهایی باشند که از هدفی حمایت می‌کنند که با طرز فکر آنها هماهنگی دارد؛ به عبارت دیگر آنها به دنبال برندهایی می‌گردند که با هم هم‌عقیده باشند.

«وقتی احساسات نشان می‌دهیم، به ما می‌گویند احساساتی. اگر بخواهیم در مقابل مردها مسابقه دهیم، ما را دیوانه می‌خوانند. و اگر رویای فرصت‌های برابر را در سر داشته باشیم، متوهیم هستیم. وقتی خیلی خوب هستیم، حتما یک مشکلی داریم. و اگر عصبانی باشیم، عصبی، خشمگین یا دیوانه‌ایم.»

این جمله‌ها به آگهی ۹۰ ثانیه‌ای کمپین «دریم کریزیر/ Dream Crazier» نایکی مربوط می‌شوند که سرنا ویلیامز (Serena Williams) در آن حضور دارد. سرنا ویلیامز پیامی روشن و مشخص را منتقل می‌کند؛ رویاهایی که رنگ‌و‌بوی دیوانگی‌شان بیشتر است ارزش دنبال‌کردن، تلاش و رسیدن را دارند.

در آگهی نایکی که سی سال بعد از جاست دو ایت (Just Do It) ساخته شده، می‌بینیم که زنان با باورداشتن به توانایی‌هایشان چه‌قدر می‌توانند قوی باشند؛ حتی اگر همه آنها را دیوانه بنامند.

او در انتهای آگهی، که در جریان برنامه‌ي اسکار امسال پخش شد، می‌گوید: «پس اگر قرار باشد شما را دیوانه بخوانند چه؟ مشکلی نیست. نشان‌شان دهید که دیوانه چه کارهایی می‌تواند انجام دهد.»

البته این اولین بار نیست که این برند در آگهی‌هایش به موضوع زنان، توانمندی‌هایشان و شکستن مرزها پرداخته است. سال‌هاست که یکی از زمینه‌های مورد علاقه‌ی نایکی زنان ورزشکار بوده است. آنها به طور خاص سال ۲۰۱۹ را سال موضوعات زنان نامیده‌اند.


مترجم: نازنین کی‌نژاد

www.marketingdive.com

امتیاز به این خبر:
دیدگاهها: 0

ارسال نظر

نام:*
ایمیل:*
متن نظر:
کد را وارد کنید: *
عکس خوانده نمی شود