ام بی ای نیوز: نوشیدنی باربیکن این روزها در کمپین تبلیغاتی خود به شکلی متفاوت از رویکرد سبک زندگی جدید، با مخاطبان گروه هدف که نسل جوان هستند سخن گفته است.
رامین آرنگ مدیر بازاریابی برند باربیکن متعلق به شرکت تجارت شرق ایندس تریس در مورد ویژگی های کمپینی که نوشیدی های باربیکن را معرفی می کند تصریح کرد: این طرح تفاوت استراتژیک با سایر پیام های داشت که البته این موضوع ناشی ازحدود دو سال مطالعه و بررسی بر نحوه ی چگونگی لانچ محصول بوده است.
البته در مطالعه بازار به این مهم رسیدیم که گروه مخاطب محصول مورد نظر در رده سنی هجده تا بیست چهار سال قرار دارند و لذا سعی شد با این نگاه درفضای رقابتی که وجود داشت متفاوت باشیم، لذا در فضای دیجیتال با نمایش سبک زندگی که باربیکن درآن حضور دارد پیام مورد نظر را طراحی و انتقال دادیم.
وی در ادامه تاکید کرد که در بخش های مختلف رسانه ای نظیر فضای مجازی و... سعی شد از تکرار زیاد نام محصول خودداری شده و برای مخاطب تجربه ای فراتر از طعم ایجاد شود و تمام هواس او را اکتیو کنیم و در این میان فضاهایی ایجاد شد که محصول جزئی از آن بود. افرادی که به عنوان سفیر برند انتخاب شدند افراد موفقی در حوزه های ورزش و... بودند که از قدرت نفوذ بالاتری در بین مخاطبان برخوردارند و در صفحات اجتماعی شان پست های برند باربیکن را به اشتراک گذاشتند.
همچنین اقدامات متفاوتی انجام شد، نظیر برپایی تورهایی تفریحی با مناطق کویری و جنگل و حتی محیط های دانشگاهی که حدود 200 نفر از مخاطبان در این تورها مشارکت داده شدند و با این روش پیام به شکلی که مدنظرمان بود منتقل شد.
او در ادامه در مورد تولید در شرایط خاص تحریم تصریح کرد: دراین موقعیت که بیشتر صنایع از وجود تحریم ها رنج میبرند ما نیز دچار مشکلاتی شدیم به عنوان نمونه در زمینه تولید بطری های شیشه ای که با تکنولوژی پیشرفته که شرکت کوکاکولا نیز از آن استفاده میکند و نصب لیبل روی بطری ها، محدودیت ها و فشارهایی را از جانب شرکت های تامین کننده که آلمانی بودند، متحمل شدیم و حتی در مدت زمان کوتاهی با اختلال در سیستم تولید مواجه بودیم، اما سعی شد با تامین کننده های داخلی که زیرساختهای لازم را داشتند وارد مذاکره شده تا آنها به سمت تولید مواد اولیه سوق داده شوند.
وی افزود: با توجه به اینکه بسته بندی دربطری های شیشه ای برای این نوع نوشیدنی مناسب تر و مطلوب تر است و کیفیت محصول را بهتر حفظ می کند، لذا طراحی درب بطری نیز به شکلی است که بدون نیاز به وسیله دربازکن به شکل پیچی بازشده و امکان استفاده مصرف کننده درمکان های مختلف وجود دارد، از سویی سیستم توزیع پیشرفته به شکل حرفه ای نسبت به حمل و نقل آن در بسته بندی و پکیج های ثانویه توسط شبکه توزیع در اکثر شهرهای بزرگ و کوچک و عاملیت های فروش اقدام می کند.
وی با اشاره به اینکه این شرکت در تولید محصول رانی موفقیت های بزرگی را در بازار آبمیوه کسب کرده بود، فعالیت برند باربیکن به عنوان یک محصول مجزا را استراتژی توسعه ای مستقل این مجموعه عنوان کرد.
در ادامه "مرات یاووز" مدیر عامل شرکت آرت گروپ تهران در مورد نحوه ی لانچ محصول باربیکن افزود: شعار اصلی همان با هم بودن و در کنار مخاطب قرار داشتن است که با تمرکز بر تغییر سبک زندگی مخاطبانی که گروه هدف ما بودند در این کمپین مورد استفاده قرار گرفت. وی تاکید کرد، این محصول فقط یک نوشیدنی بدون الکل نیست و نشان دادن لحظه های با هم بودن در سبک زندگی که در این کمپین مدنظر ما قرار داشت برایمان قابل اهمیت و البته کمی هم دشوار بود. نقطه ی عطف کار ما این هم این بود که محصولی متناسب با نیاز و فرهنگ بازار ایران عرضه شود، درشرایطی که سایر شرکت های بین المللی چنین فرصتی را نداشتند.
در زمینه تبلیغات و معرفی محصول نیزاین کمپین به طور خاصی برمبنای نیاز داخلی طراحی و اجرا شد.
mbanews.ir-مریم غضنفری