• slide6
responsive slider by WOWSlider.com v8.8

11/30 1397


ام بی ای نیوز:

بازاریابی ویروسی چیست؟

بازاریابی ویروسی به شاخه­ای از بازاریابی گفته می­شود که توانایی ایجاد علاقه و فروش برند یا محصول را از طریق پیام­هایی که به سرعت ویروس پخش می­ شوند را دارند. بسیار سریع و از یک شخص به شخص دیگر منتقل می­ شوند و این کاربرها هستند که تصمیم می ­گیرند کدام محتوا را بازنشر کنند.

شبکه­ های اجتماعی به خاطر سرعت بسیار زیادشان بستر اصلی این نوع از بازاریابی هستند.

استفاده از بازاریابی ویروسی یک چاقوی دولبه است. از آنجایی که بخش زیادی از کنترل به عهده کاربران است، ریسک مسخره شدن و عدم درک درست را به صورت بالقوه دارد و از طرف دیگر یک کمپین ویروسی موفق مثل یک معجزه برای برندها عمل می­کند.

چگونه عمل می ­کند؟

اجرای یک کمپین ویروسی بسیار ساده است: یک ویدیو یا هر نوع دیگری از محتوا که برای مخاطب جذاب است را تولید کنید، روی اینترنت قراردهید و اولین حرکت برای پخش آن را (مثل انتشار آن در یک صفحه­ ی پرمخاطب) انجام دهید و منتظر بمانید تا کاربران آن را نشر دهند.


در برخی موارد انتشار ویروسی بر حسب اتفاق پیش می­آید. یک حساب شخصی ویدویی را منتشر می کند و ناگهان محبوب می شود و سر از تمام اینترنت درمی­آورد.


دو نوع استراتژی از طرف برندها در این نوع بازاریابی استفاده می­شود: پیدا و پنهان

در نوع پیدا کاربر از محتوای تبلیغاتی آگاه است ولی در نوع پنهان، پیام در لایه­ های زیرین قرارگرفته­سات یا به مرور زمان مشخص میشود. البته باید مراقب بود که کاربران احساس فریب خوردگی نکنند زیرا به دشمنان برند تبدیل می­شوند.

به جای تکرار چندباره­ ی پیام، باید بهترین زمان و مکان را پیدا کرد و سپس فقط منتظر ماند تا فرآیند انتشار شروع شود.



مزیت ­ها:

  1. کم هزینه: از آنجایی که نقش کاربران در این نوع از تبلیغات بسیار زیاد است به جای خریداری فضای تبلیغاتی کاربران آن را منتشر می­کنند.
  2. پتانسیل دیده­ شدن بسیار زیاد: یک ویدویی ویروسی پتانسیلی دیده شدن در سطح بین­المللیو بدون هزینه را دارد. بنابراین یک شرکت کوچک و حتی یک شخص می­تواند از آن بهره بسیار زیادی ببرد.
  3. تهاجمی نیست: تصمیم انتشار یا عدم انتشار کاملاً به عهده کاربر است و بنابراین میزان تعامل با برند در مقایسه با روش­های سنتی بسیار بیشتر است.
  4. به ساخت و شناخته شدن برند کمک شایانی می­کند: اگر در تهیه محتوا، خلاقیت و نکته سنجی( نکته­ای که برای مخاطب مهم و جذاب است) رعایت شود محتوا به قدری جذاب می­شود که مخاطب خود تصمیم به انتشار آن می­گیرد و بنابراین رابطه­ای صمیمی با برند برقرار می­کند.

بدون شک تبلیغات و بازاریابی ویروسی در صورت رعایت اصول یکی از پرقدرت ترین ابزارهای برندینگ است.


تبلیغات واگیردار
مترجم:سید مصطفي مير
www.cyberclick.es
امتیاز به این خبر:
دیدگاهها: 0

ارسال نظر

نام:*
ایمیل:*
متن نظر:
کد را وارد کنید: *
عکس خوانده نمی شود