• slide6
responsive slider by WOWSlider.com v8.8

02/18 1400


ام بی ای نیوز: در این نوشتار قصد داریم به بررسی نمونه‌هایی از بازاریابی محتوا تصویری بپردازیم.


رولکس

صرفا به این دلیل که یک برند سمبلیک هستید، دلیل نمی‌شود که نتوانید در عرصه بازاریابی محتوا روحی تازه بدمید. رولکس با حفظ کیفیت و جاودانگی عکس‌های خود، سعی در اثبات این موضوع دارد. رولکس با بازاریابی محتوا در اینستاگرام به دل‌های طرفدارانش راه یافت: در حال حاضر این برند در اینستاگرام بیش از 7 میلیون فالوور و در فیسبوک حدود 6 میلیون و 600 هزار نفر دنبال کننده دارد.


نمونه‌هایی از بازاریابی ویدئویی

بازاریابی ویدئویی باعث افزایش فروش و آگاهی از برند می‌شود بنابراین جای تعجب نیست اگر می‌بینیم که بسیاری از نمونه‌هایبازاریابی محتوا شامل فیلم و ویدئو می‌شوند.


Old Spice

یک شرکت تولید کننده محصولات بهداشتی به نام «Old Spice» با بیش از هشتاد سال سابقه، در حال حاضر در زمینه حفظ ارتباط با بازار مربوطه عالی عمل می‌کند، البته همیشه اوضاع بر وفق مراد نبوده است.

9 سال پیش، در شرایطی که برند خود را در معرض خطر از دست دادن جایگاه برتر خود در بازار می‌دید، یک نفر ایده جالبی را مطرح کرد: یک برند قدیمی در دستان یک چهره جدید، جوان و جذاب. این طرح نتیجه داد. در قالب یک سری ویدئو و آگهی تبلیغاتی با تم طنز، Old Spice با تغییر تصویر برند، خود را محبوب نسل جوان معرفی کرد.

آگهی تبلیغاتی اصلی بیش از 55 میلیون نفر بازدید کننده داشته و Old Spice همچنان با استفاده از این سری تبلیغات جدید، پسران نوجوان و مادرانشان را هدف قرار می‌دهد.


JetBlue

JetBlue یکی از شرکت‌های هواپیمایی پیشرو در جهان است و هیچ گاه از عملکرد خلاقانه در حوزه بازاریابی محتوا پا پس نمی‌کشد. به طور خاص، این ویدئو با هدف الهام بخشیدن به مخاطبان، نمایش ارزش‌های برند و هویت آن اکران می‌شود.

از جمله موارد بازاریابی محتوا می‌توان به کمپین «Reach Across the Aisle» اشاره کرد که در قالب یک سری ویدئو از سفر هوایی با نوزادان و ویدئو‌های عجیب و غریبی از آداب پرواز، مردم را به این فکر وا می‌دارد که رمز اتحاد آن‌ها چیست.

در حالی که ویدئو‌های شرکت در یوتیوب از 10 هزار تا میلیون‌ها نفر بازدید کننده دارد، نگاه مشتری به برند همچنان مثبت است.


نمونه‌هایی از کتاب‌های الکترونیکی و منابع


لینکدین

اگر می‌خواهید بدانید چگونه به طور موثر از لینکدین استفاده کنید، هیچ کس برای این کار بهتر از خود لینکدین نخواهد بود. به همین دلیل کتاب الکترونیکی شرکت حاوی شرحی بر شیوه بازاریابی با محوریت لینکدین بهترین گزینه برای نیل به این هدف به شمار می‌رود.

وجود مجموعه ای از نکات کلیدی، آمار و ارقام اشتهای مشتریان را خواهد برانگیخت و در نتیجه اکثر کاربران بلافاصله گزینه مورد نظر را انتخاب می‌کنند.


نمونه ای از بازاریابی محتوا توسط لینکدین

لینکدین با تهیه حجم بیشتری از راهنما‌های بازاریابی همچنان به اجرای این استراتژی مهم می‌پردازد. او یقین دارد که استفاده از آن‌ها به نفع همه خواهد بود.

در نهایت برخی مثال‌ها در زمینه بازاریابی محتوا کمی با بقیه تفاوت دارند که در ادامه به ذکر دو مورد از آن‌ها می‌پردازیم:


کوکا کولا

کوکا کولا با اجرای پروژه شخصی سازی کاری کرد تا همه درباره این برند با یکدیگر صحبت کنند. کمپین «Share a Coke» در استرالیا با چاپ 150 مورد از متداول ترین اسامی بر روی بطری‌های نوشابه کلید خورد. در ادامه مدیران کوکا کولا مردم را تشویق کردند تا یک بطری نوشابه را به کسی بدهند که هم اسم کلمه حک شده روی آن است.

کمپین چنان ویروسی شد که 250 میلیون بطری و قوطی نوشابه در سه ماه تابستان یا کمی بیشتر از آن به فروش رفت. این تعداد معادل بیش از 10 بطری یا قوطی به ازای هر یک نفر در استرالیا بود. جای تعجب نیست که کمی بعد از آن، کمپین به مکان‌های دیگری نیز راه پیدا کرد.


Burberry

به یاد ماندنی ترین کمپین بازاریابی محتوا Burberry تحت عنوان «بوسه‌های Burberry»، فناوری موبایل را با آرزوی انسان برای برقراری ارتباط با دیگران پیوند می‌داد.

این کمپین یکی از معروف ترین نمونه‌ها در حوزه بازاریابی محتوا به حساب می‌آمد. در ادامه از طریق یک نرم افزار، کاربران می‌توانستند لب‌هایشان را بر روی صفحه نمایش گوشی خود قرار داده و برای هر کسی که می‌خواستند بوسه دیجیتالی بفرستند. این کمپین همچنین به افراد اجازه می‌داد تا با استفاده از سرویس‌های Google Street View و Google Maps ببینند که بوسه‌های دیجیتالشان چه مسیری را طی کرده اند تا به طرف مقابل برسند.


امتیاز به این خبر:
دیدگاهها: 0

ارسال نظر

نام:*
ایمیل:*
متن نظر:
کد را وارد کنید: *
عکس خوانده نمی شود