ام بی ای نیوز: کار با هر اپلیکیشنی بر روی گوشی، تبلت یا لپ تاپتان میتواند درها را برای شرکتهای بیشماری باز کند که قصد دسترسی به اطلاعات شخصی شما را دارند. اگر فکر میکنید که درک این موقعیت کمی برایتان مشکل است، اپل در قالب یک اگهی تبلیغاتی جدید و شاد میخواهد آشکارا به شما نشان بدهد که چگونه انبوهی از فالوئرها یا «ردیابها» بر یک مرد جوان چیره و مسلط میشوند.
این آگهی تبلیغاتی با صحنه نوشیدن یک فنجان قهوه جاوا شروع میشود که احتمالا استعاره از باز کردن یک اپلیکیشن پرداخت پول است. حین خروج ار کافی شاپ، مرد کافه دار تا داخل خودرو او را دنبال می کند. در ادامه راننده خودرو نیز به این جمع میپیوندد. در هر جای دیگر، به محض باز کردن یک برنامه، افراد بیشتری دور او را گرفته و با وی همراه میشوند. هر کدام با احتیاط یادداشت بر میدارند. حتی در موقع خرید لوازم ضروری یا انجام کار بانکی نیز این کنجکاویها ادامه دارند.
سرانجام با رسیدن به خانه، او گوشی آیفون خود را در دست گرفته و برنامه «شفافیت در ردیابی» (ATT) را متوقف میکند. در نتیجه همه آن اپلیکیشنهایی که رد او را میگرفتند، ناگهان غیر فعال شده و فالوئرهایش یکی یکی از صحنه حذف میگردند.
این آگهی تبلیغاتی به کارگردانی «راپرت ساندرز» از شرکت فیلمسازی «MJZ»، تازه ترین آگهی تبلیغاتی از سری آگهیهای تبلیغاتی اپل در خصوص «حفظ حریم خصوصی» به حساب میآید. کمپین تبلیغاتی آیفون از نوامبر راه اندازی گردیده و به طور واضح نشان میدهد که با وجود فعالیت ردیابها، کاربران آیفون چگونه میتوانند بهتر از گذشته پاسدار حریم خصوصی خود باشند.
همگام با این آگهی تبلیغاتی، اپل در قالب یک گزارش تصویری تحت عنوان «یک روز از زندگی دادههای شخصی شما» مرحله به مرحله نشان میدهد که چگونه شرکتهای شخص ثالث از طریق برنامههای تبلیغاتی در وبسایتها، اطلاعات کاربران را ردیابی میکنند. در کنار آن میبینیم که کاربران چگونه میتوانند از ابزارهای اپل برای کنترل دادههای شخصی خود بهره ببرند.