03/10
1400
ام بی ای نیوز: تولید یک آگهی تبلیغاتی جذاب برای کتاب دشوار است، چرا که باید هوشمندانه باشند، ساخت تبلیغات برای کتاب و کتاب خوانی بسیار پیچیدهتر از ساخت آگهیهاییمثل تبلیغات خوراکیهای مختلف است. البته ترغیب مردم به کتابخوانی از طریق تبلیغات نیز بسیار دشوار است و نمیتوان انتظار داشت که با ساخت یک تبلیغ ساده بتوان جمعیت زیادی را به کتابخوانی ترغیب کرد، اما میتوان این تمایل را در افراد ایجاد کرد که به کتابخوانی توجه کنند، در ادامه به بررسی تبلیغاتی جذاب در حوزه کتاب و کتابخوانی می پردازیم:
1.با یک کتاب از دنیای دیجیتال جدا شوید
کتابفروشی نورلیس ایده جالب جدا شدن از دنیای دیجیتال از طریق کتابها را مطرح کرده است، کمپینهای تبلیغاتی زیادی با عناوین مرتبط با کتاب اجرا شده است ، اما این سری از تبلیغات برای فروشگاه نورلیس در اسلو، به جدایی از دنیای دیجیتال متمرکز است و میگوید که کتاب میتواند ما را از دنیای دیجیتال جدا کند. بهترین راه برای تمرکز مجدد و قطع ارتباط با حواشی دیجیتال، مطالعه کتاب خوب است.
آژانس تبلیغاتی: آنتی ، اسلو ، نروژ
تیم خلاق: جیسون کینسلا ، اریک هایشولت
2.فراموش نکنید بیشتر مطالعه کنید
این تبلیغ درخشان، برای یادآوری کتاب خوانی هر چه بیشتر است. این تبلیغ به مناسبت بزرگداشت سالروز کتاب ساخته شده است اما در هر زمان و هر مکان کار میکند. فقط کافی است به این تبلیغ نگاه کنید تا به یاد آورید باید چه کاری انجام دهید.
آژانس تبلیغاتی: MatosGrey ، سائو پائولو ، برزیل
کارگردانان خلاق: سیلویو ماتوس ، لئاندرو کاستیلو
تیم خلاق: ریکاردو سارنو ، فیلیپه مدیچی
3.مطالعه، افکار شما را شکل می دهد
این شعار تبلیغاتی برای بزرگترین کتابخانه عمومی کلمبیا ، Luís gelngel Arango و شبیه کتابهای هنری مایک استیلکی طراحی شده است تا از عبارت مشهور "خواندن شما را شکل می دهد" پشتیبانی کند.
تیم خلاق: خوان پابلو ناواس ، گوستاوو زاپاتا
4.پناه بردن به دنیای کتاب ها
کتابها این قدرت شگفت انگیز را دارند که شما را به دنیای دیگری میبرند و از لحظهای که کتابی را باز میکنید از مشکلات روزمره به داخل کتاب فرار می کنید. این مزیت با این سری از تبلیغات کاملاً تجسم مییابد.
آژانس تبلیغاتی: Saatchi & Saatchi ، سنگاپور
5.پس از خواندن بسوزانید!
این شعار تبلیغاتی، ایده پیام سوزاندن کتاب فارنهایت 451 را به مخاطب خود می دهد. به نوعی یک تطابق با محتوای کتاب وجود دارد، روی شیرازه کتاب یک بخش ویژه شبیه جعبه چوب کبریت وجود دارد. به نظر میرسد این کتاب به خواننده خود گفته است: «اگر بخواهید می توانید مرا بسوزانید. انتخاب باشماست.»
سفارش دهنده: دپارتمان خلاق آستین
مدیر خلاق: ویل چائو
مدیر هنری و طراح: الیزابت پرز
6.شما، چرا کتاب می خوانید؟
آیا این کمپین برای کتابفروشی Filigranes برای شما آشنا است؟ این ایده از هنر جذاب و شناخته شده کتاب ایزاک سالازار ، که کلمات را در صفحات کتاب های قدیمی حک میکند ، نشات گرفته است.
آژانس تبلیغاتی: ایر ، بروکسل ، بلژیک
کارگردانان خلاق: گرگوری گینتردیله ، ماری-لور کلیونویس
تیم خلاق: آنتوانت ریباس ، فیلیپ فاس
7.کتابهای دزدان را خریداری نکنید
این تبلیغات برای کتابهای کتابفروشی آکسفورد است و رویکردی جالب دارد که شاید طنز آمیز هم باشد، در این رویکرد هوشمندانه به مسئله دزدان دریایی پرداحته شده و می گوید: "هر وقت کتاب دزدان دریایی را می خرید، به نویسنده آن بی احترامی می کنید."
آژانس تبلیغاتی: مودرا ، بمبئی ، هند
تیم خلاق: Sandip Gaikwad Srinivas Murthy
8.کتاب مناسب همیشه شما را همراهی می کند
در تصاویر این تبلیغات، افرادی مانند شرلوک هلمز، گندالف و دون کیشوت در تلاشند به مخاطب نشان دهند که کتاب مناسب، همیشه مخاطب خود را همراهی میکند. این تبلیغ، تجسم معنای واقعی این عبارت است که: "کتاب مناسب همواره شما را همراهی میکند".
کارگردانان خلاق: ایدان ریگف ، تال ریون
تیم خلاق: کوبی کوهن ، دافنه اورنر
9.چون تماشا کردهاید
این تبلیغ برای کتابفروشی های زنجیره ای برزیلی ، Livraria Cultura ، با یک ابزار توصیه مشترک استفاده شده توسط سرویس های پخش ویدئو ، ساخته شده است. تا گیج نشده اید، توضیح می دهیم که در این سرویس به جای توصیه فیلم یا سریال های مشابه فیلم و سریالهایی که قبلا دیده بودید، کتاب های مورد پسندتان توصیه می شوند.
آژانس: Arcos ، Recife ، برزیل
کارگردان خلاق: کارلوس رناتو روچا
تیم خلاق: ادواردو فیالیو ، دیگو کوری
10.کتاب های بازیافتی
این ایده تبلیغاتی فوق العاده، برای تبلیغات یک کتابفروشی کتابهای دست دوم است. ایده آنچنان واضح و شفاف است که نیازی به توضیح ندارد، ایده مذکور به یک کتابفروشی در سنگاپور مرتبط است که کتاب های دست دوم را ارائه می دهد.
آژانس تبلیغاتی: لئو بورنت ، سنگاپور
مدیر خلاق: استیو استراو
تیم خلاق: آلن نگ ، چلیپ
11.برای دوستداران واقعی کتاب
این تبلیغات چاپی خنده دار با یک برچسب "برای دوستداران واقعی مطالعه" یک ایده ساده را منتقل میکنند: وقت آن است که کتاب ها را به هدف اصلی خود برگردانیم.
آژانس: Filadélfia Belo Horizonte ، برزیل
کارگردان خلاق: دن زکینلی
تیم خلاق: پائولو فیلیپه سوزا ، سائول جرواسیو ، دن زچینلی
12.زندگی در پنج ثانیه
این مجموعه، یک سری تبلیغات چاپی مینیمالیستی برای کتاب درخشان« زندگی در 5 ثانیه» است که توسط یک استودیوی تبلیغاتی مستقر در میلان ایجاد و منتشر شده است.در این کتاب ، بیش از 200 داستان در یک سری از تصاویر شرح داده شده است و دنبال کردن هر داستان 5 ثانیه بیشتر طول نمی کشد. به عبارتی دیگر، تبلیغات کتاب بر محتوای آن استوار است.
آژانس: ایستگاه خلاق H-57 ، ایتالیا
کارگردانان خلاق: ماتئو سیواسچی ، جانمارکو مایلسی
تیم خلاق: ماتئو سیواسچی ، آنا باریسانی
13.به کتابهای صوتی گوش دهید
این تبلیغ Lydbokforlaget (یک فروشگاه آنلاین نروژی با کتاب های صوتی) است. تمام کاری که باید برای خرید کتاب صوتی و شنیدن صدای کتاب انجام دهید در این تبلیغ متمرکز شده است.
آژانس تبلیغاتی: مک کان ، اسلو ، نروژ
تیم خلاق: Frank Standal Dybhavn ، Geir Florhaug
14.کتاب های صوتی - لب ها
در اینجا نمونه دیگری از تبلیغات برای کتابهای صوتی وجود دارد که در نوع خود خلاقانه است و کلمات کتاب را در تجسم گفتاری آن به نمایش می گذارد
آژانس تبلیغاتی: Ogilvy & Mather بمبئی ، هند
کارگردانان خلاق: زنوبیا پیتاوالا ، میهیر چانچانی
تیم خلاق: جیتندرا پاتل ، ارشد شیخ
15.کتاب به شما امکان می دهد زندگی دوگانه داشته باشید
کتابها به شما امکان می دهند زندگی دوگانه داشته باشید. این مجموعه، یک سری تبلیغات چاپی تخیلی برای کتابفروشی ها را نشان می دهد که می گوید اگر کتاب بخوانید همزمان زندگی دوگانه دارید و این موضوع بلافاصله پس از باز کردن کتاب ها اتفاق می افتد.
آژانس: Kolle Rebbe هامبورگ ، آلمان
کارگردانان خلاق: ساسا هانکه ، رولف لگر ، یورگ دیتمن ، فلوریان لودویگ
تیم خلاق: یورگ دیتمن ، فلوریان لودویگ
16.خودتان را جالب بخوانید
در این تبلیغ بر موضوعی جالب تاکید شده است: شما همان چیزی هستید که میخوانید. افرادی که بیشتر مطالعه می کنند جالب ترند. اگر میخواهید جالبتر باشید ، اجازه دهید Pulp Books چیزی برای خواندن به شما پیشنهاد کند.
آژانس: Lowe Bull ، ژوهانسبورگ ، آفریقای جنوبی
مدیر خلاق: Rui Alves
تیم خلاق: جولیت هانی ، لی نیدو
17.برای چاپ کتاب، زمین هزینه می شود
این تبلیغات برای یک شرکت کتاب الکترونیکی انجام شده است، اگر چه این شرکت فروش کتاب الکترونیکی، دیگر وجود ندارد ، اما پوستر این موسسه دارای یک پیام جهانی است که یکی از مهمترین مزایای کتاب های الکترونیکی را برجسته می کند.
آژانس: Ogilvy & Mather ، بمبئی ، هند
کارگردانان خلاق: Piyush Pandey ، Abhijit Avasthi ، Suresh Babu ، Shekhar Jha
تیم خلاق: پراساد پاتیل ، ویکرام سود
18.دلیلی برای حرکت به سوی کتاب های الکترونیکی
ایده دیگری که به سازگاری با محیط زیست و رفتن به سمت کتاب های الکترونیکی می پردازد، این ایده است، در این آگهی چاپی که برای سونی روسیه ساخته شده است ، آمده است: "یک فرد تحصیل کرده هر سال معادل یک درخت کتاب می خواند. پس به سوی کتابهای الکترونیکی بروید. "
آژانس: Dentsu-Smart مسکو ، روسیه
مدیر خلاق: میخائیل کووالف
تیم خلاق: آناستازیا مینایلووا ، کیریل دیکوف ، کاترینا کووالوا ، آراکل زاتیکیان
19.شخص دیگری شوید
چرا این کمپین، برای کتابفروشی Mint Vinetu در شبکه های اجتماعی بسیار محبوب شده است؟ زیرا با خلاقیت خود، یکی از مطلوب ترین مزایای کتاب را توصیف می کند: کتاب ها می توانند خواننده را شخص دیگری تبدیل کنند.
آژانس: آژانس عشق ، ویلنیوس ، لیتوانی
مدیر خلاق: توماس راماناوسکاس
تیم خلاق: Gediminas Saulis ، Tomas Ramanauskas
20.یک کتاب می تواند زندگی شما را تغییر دهد
یک کتاب می تواند داستان زندگی شما را تغییر دهد ، این تبلیغات معتقدند که کتاب ها می توانند زندگی افراد را به سمت و سویی بهتر تغییر دهند، تصاویر تبلیغات نیز توسط بروس زی ساخته شده است. هر اندازه که تصاویر را با جزئیات، تجزیه و تحلیل کنید، شاید بتوانید داستان زندگی خود را پیدا کنید
آژانس: Y&R ، پکن ، چین
کارگردانان خلاق: نیلز آندرسون ، رونی وو ، دونگهای لیو
تیم خلاق: Candy Wang Ronnie Wu، Jianjun Geng، Nils Andersson، Gao Han، Donghai Li
21.تقریبا به خوبی نسخه های جدید
این سری تبلیغات برای کتاب های قدیمی نویسنده هایی مانند مارک تواین، آگاتا کریستی و جیمز جویس است، این سری از تبلیغات چاپی برای کتابفروشی Avelar Machado است که به ارائه کتاب های دست دوم می پردازد و ایده ای خارق العاده است. فقط باید نگاهی دقیق به عکس ها بیندازید تا به اصل مطلب برسید: کتاب های Avelar Machado تقریباً مانند کتاب های جدید هستند.
آژانس: DraftFCB ، لیسبون ، پرتغال
کارگردانان خلاق: Duarte Pinheiro de Melo ، Luis Silva Dias
تیم خلاق: آنا کوینا ، ویتون آراوجو
کتاب ها، کودکان را می سازند
کتاب ها کودکان را می سازند چرا که هر یک کتاب جدید، یک دوست جدید است و کتاب ها کمک می کنند کودکان دنیا را جور دیگری ببینند. ما از کتاب های کودکی خود ساخته شده ایم.یک کمپین تبلیغاتی خارق العاده که توسط آژانس تبلیغاتی Dentsu مستقر در توکیو برای هیئت آموزشی شهر یوکوهاما ایجاد شده است، پشتیبان این تبلیغات است. این کمپین با هدف جذب کتابداران برای کار در مدارس و موسسات آموزشی تشکیل شد.این طرح ها مجسمه هایی از کودکان را نشان می دهد که کاملاً از کتاب ساخته شده اند. تصاویر بصری با عناوینی مانند «کتاب بخوانید تا دنیا را جور دیگری ببینید »، یا « کتابها فراتر از دانش هستند» ارائه می شوند.
آژانس تبلیغاتی : دنستو ، توکیو ، ژاپن
مدیر خلاق: میهارو میتسوناگا
تیم خلاق: میهارو ماتسوناگا ، میوکی ایتو