ام بی ای نیوز: تحقیقات اخیر نشان میدهند که از 10 نفر خریدار در عربستان و امارات در طول فرایند خرید خود حداقل یک بار به توییتر مراجعه میکنند.
2020 سالی پر از مانع و باد مخالف بود و تحولی بزرگ در صنعت خودرو، فعالیتها و نوع ارتباطات در آن را به همراه داشت. با توجه به تاثیر شیوع طولانی مدت کرونا بر روی چگونگی ارتباط برندها با مصرف کنندگان، توییتر در این برهه شاهد بیشترین رشد کاربر روزانه فعال درآمد زا بود. در این راستا، توییتر نتایج یک نظرسنجی جدید در زمینه رفتار مصرف کنندگان خودرو را منتشر کرد.
اوایل سال 2020، یک نظرسنجی با تاکید بر روی نقش توییتر در فرایند خرید خودرو در عربستان و امارات انجام شد. نتایج آن نشان داد که هنگام خرید خودرو، از هر 10 نفر خریدار، 9 نفر در برخی مراحل کار به سراغ توییتر میروند. 61 درصد از پاسخ دهندگان در عربستان فاش کردند که برای دریافت اطلاعات راجع به برند، فروشگاهها یا توزیع کنندگان خودرو از توببتر کمک گرفته اند. به همین ترتیب، 54 درصد از پاسخ دهندگان اماراتی نیز گفته اند که برای اطلاع از اخبار صنعت خودرو، آشنایی با مدلهای جدید، ویژگیهای هر اتومبیل و کارایی آن به این پلتفرم پناه برده اند.
تحقیق جدید توییتر به بهبود و پیشرفت صنعت خودرو به دنبال شیوع کرونا پرداخت و نتایج آن نشان داد که میزان فروش از طریق تجارت الکترونیکی در این دوران چقدر افزایش یافته است.
با کسب اطلاع از این موضوع که کمتر از 30% خریداران برنامه خرید خودرو را در سال 2020 لغو کرده اند (عربستان 27%، امارات 29%)، بررسی بیشتر نشان داد که حدود 50 درصد از خریداران در این دو کشور قصد خرید خودرو در سال 2021 را داشته و در این میان حتی 24% در عربستان و 23% در امارات نیز انجام این کار را به سه ماهه چهارم سال 2020 نیز موکول کردند. از جمله عوامل تاثیرگذار در به تاخیر انداختن این تصمیمات میتوان به تغییر در وضعیت مالی به دنبال شیوع کووید-19 و همچنین به وجود آمدن مشکلات در خودروهای فعلی یا نیاز به داشتن یک اتومبیل عنوان کرد. همزمان با این تحقیقات، نتایج بررسی فوق نشان داد که 58% از مردم در هر بازار به واسطه تخفیفهای موجود به خرید خودرو ترغیب میشوند.
کرونا باعث شد تا تجارت الکترونیکی در خاورمیانه روز به روز بیش از گذشته رونق یابد با این حال توییتر دریافت که بخش عمده ای از مخاطبانش، یعنی 84% از پاسخ دهندگان در عربستان و 60% از پاسخ دهندگان در امارات، از وجود معاملات انلاین خودرو بی اطلاع هستند. برای کسانی که با این روند آشنایی دارند، تورهای اتومبیل مجازی و سهولت خرید از جمله عوامل محرک به شمار میرفتند، اما در همین حال، فقدان تجربه حضور در نمایشگاه و میزان مبالغ پرداختی نگرانیهایی را ایجاد میکرد.
نتایج تحقیق اخیر توییتر فرصتی را پیش پای فعالان صنعت خودرو مینهاد تا ضمن توسعه ارتباطات با مخاطبانشان، به افزایش آگاهی از پلتفرمها و تاکید بر روی مزایای خرید آنلاین بپردازند. به تازگی نمونه ای از قدرت فراوان این نوع ارتباط در کمپین فولکس واگن خاورمیانه و همکاری این برند با شرکت والت دیزینی در منطقه، مشاهده شد. این کمپین در قالب چند ویدئوی شاد و پر انرژی، خودروهای متنوع فولکس واگن را با الهام از شخصیتهای محبوب دیزینی، محصول پیکسار، به تصویر کشید. در این راستا ضمن گرامیداشت جشن تولد 25 سالگی تولد پیکسار، بر روی ویژگیهای خاص هر خودرو با همراهی کاراکترهای محبوب کارتونی نیز تاکید میگردید. در ادامه مشخص شد که برگزاری کمپین، رشد چشمگیر میزان علاقه به برند و علاقه به خرید در میان مخاطبان و بینندگان ویدئوها را به دنبال داشته است. این نوع ارتباط موفق منجر به افزایش 9 درصدی قصد خرید در میان مخاطبان و بینندگان ویدئوها شد.
با شیوع کرونا و آغاز قرنطینه در عربستان، نمایندگی نیسان در این کشور برای راه اندازی سرویسس خانه به خانه خود به توییتر روی آورده و از آن استفاده کرد. این کمپین با تاکید بر روی خدمات و همچنین تعهد نیسان در مورد حفظ سلامتی مشتریان، در نهایت شاهد رشد 8 درصدی نرخ تعامل در توییتر و همچنین رشد 9 درصدی میزان کلیک بر روی لینک و در نتیجه آمار مراجعه به وبسایت بود.
اکنون زمان آن فرارسیده که با توجه به روند رو به رشد تجارت الکترونیکی و بازار خرید و فروش آنلاین خودرو، با استراتژی مناسب و به روز شده به اطلاع رسانی گسترده تر درباره مزایای فراوان معاملات آنلاین اتومبیل بپردازیم.