• slide6
responsive slider by WOWSlider.com v8.8

03/29 1400


ام بی ای نیوز:
اخیرا دو اتفاق افتاد که صنعت نوشیدنی‌های گازدار غیر الکلی را زیر و رو کرد: یکی این که ظاهرا اصطلاح «کاملا طبیعی» بازاریابان را به دردسر می‌اندازد و دیگری شیوع گسترده کووید-19 در سرتاسر جهان بود.

با شیوع کرونا نگرانی دائمی مصرف کنندگان بابت سلامتی خود، تولید کنندگان را وا می‌دارد تا در استراتژی‌هایشان تجدید نظر کنند. از آن جا که فرایند تطبیق محصولات با شرایط جدید برای غول‌های صنعت نوشیدنی همیشه پر پیچ و خم و طولانی بوده است، زمینه برای تازه وارد‌ها فراهم شد تا با نوآوری‌های خاص خود کمی بازار را در دست بگیرند.

از جمله این برند‌های نوپا می‌توان به سودای ارگانیک «Nixie» اشاره کرد که عصاره چای‌های طبیعی را درون خود دارد. این شرکت در حال حاضر در جایگاه چهارم برند‌های تولید کننده سودا ایستاده است. موسس برند، نیکول برنارد داوس، در قالب یک استراتژی مشخص تصمیم گرفت تا با عرضه نوشیدنی‌های طبیعی و خوشمزه عاری از هر نوع رنگ و طعم مصنوعی، کاری کند تا مردم عاشقشان شوند.



مهم ترین نکته در مورد نوشیدنی‌های نیکسی و البته بزرگ ترین عامل رشد سریع آن، در نظر گرفتن سلایق مختلف و پاسخ به همه آن‌هاست. تیم تحقیقاتی این شرکت یک سال کامل زمان صرف تولید و ارائه نوشیدنی با طعم و عطر‌های گوناگون کرد: لیمو ترش-زنجفیل، هندوانه-نعنا، گریپ فروت، لیمو ترش، هلو-چای سیاه کم کافئین و چای سبز-انار. چنین ترکیباتی می‌تواند برای افراد گرفتار قرنطینه قابل درک و مطلوب به نظر برسد.

قبل از همه گیری کرونا، استارتاپ «Victoria’s Kitchen» در لس آنجلس، دست به تولید نوشابه‌های غیر الکلی و لیموناد‌های ارگانیک با استفاده از آب بادام طبیعی زد. این نوشیدنی بر اساس یک دستور خانوادگی تولید گردیده که نسل‌های متمادی سینه به سینه به دیگران منتقل شده است. در دستور تهیه این نوشیدنی، آب تصفیه شده، شکر به دست آمده از نیشکر، طعم دهنده‌های طبیعی، لسید سیتریک، عصاره‌ طبیعی بادام، وانیل و البته گلاب به کار می‌رود.



هر شیشه 500 میلی لیتری از این نوشیدنی فقط 50 کالری انرژی دارد و بنابراین طرفداران اصلی برند را مصرف کنندگانی تشکیل می‌دهند که برای سلامتی خود ارزش قائلند.

برند «Caleb» زیرمجموعه پپسی، خواسته دیگری را هدف قرار می‌دهد و آن تمایل به حفظ اصالت است. در این رابطه مصرف کنندگان به سالم بودن محصول توجهی نکرده و خواستار حفظ اصالت هستند. از آن جمله می‌توان به استفاده از بطری‌های شیشه ای مرغوب، برچسب‌های تمیز و مواردی از این قبیل اشاره کرد.

پپسی یک برند سودای دیگر را راه اندازی کرده که بنا بر ادعای شرکت، پس از همه گیری جایگاه ویژه ای را در جهان پیدا خواهد کرد. نوشیدنی «Mountain Dew Kickstart» از همان ابتدا به عنوان «نوشیدنی صبحگاهی» به بازار عرضه شد تا جذابیتش به عنوان یک نوشیدنی سالم نزد همگان افزایش یابد.

این نوشیدنی جدید ترکیبی از عطر کوهستان، طعم انواع مختلف آبمیوه‌ها، آب نارگیل و اندکی کافئین به شمار رفته و به عنوان یک نوشیدنی انرژی زا همان چیزی است که در وعده صبحانه و برای کسب انرژی در طول روز به آن نیاز دارید.



نستله آمریکای شمالی نیز یک سری نوشیدنی انرژی زا را روانه بازار کرده که «چشمه ای در لهستان» نام دارد. این نوشیدنی مارس 2020 در فروشگاه‌ها عرضه شد. محتویات این نوع نوشیدنی را آب چشمه «ماین»، یک شیرین کننده طبیعی از جنس گیاه «آگاو»، مقداری آبلیمو، کافئین با منشاء چای سبز، منیزیوم، روی و طعم دهنده‌های طبیعی تشکیل می‌دهد.

شرکت تضمین می‌کند که این نوشیدنی الهام گرفته از طبیعت نه تنها طعمی عالی دارد بلکه می‌تواند به افراد انرژی طبیعی بیشتری ببخشد تا در طول روز بیدار بمانند. یک قوطی 340 میلی لیتری از این نوشیدنی حاوی 75 میلی گرم کافئین، معادل یک فنجان قهوه معمولی است.



امتیاز به این خبر:
دیدگاهها: 0

ارسال نظر

نام:*
ایمیل:*
متن نظر:
کد را وارد کنید: *
عکس خوانده نمی شود