ام بی ای نیوز: الون ماسک، موسس یک شرکت تولیدکنندهٔ محصولات صنایع هوافضای تجاری در آمریکا موسوم به «SpaceX»، اخیرا از همکاری جدید خود با شرکت مهندسی کانادایی انرژی هندسی (GEC)، با هدف برنامه ریزی برای آوردن «هنر در فضا» به ماه خبر داد. این سرمایه گذاری فضایی موفق به تایید و اجرای یک طرح جدید برای تبلیغات در فضا شد.
در قالب برنامه «Rideshare» شرکت GEC، یک ماهواره کوچک CubeSat حاوی تبلیغات در فضا از یک موشک «SpaceX Falkon 9» جدا میشود. هزینه تبلیغات توسط ارز دیجیتال تعیین میشود که میتواند برای کنترل پیکسلها در CubeSat مورد استفاده قرار گیرد و به سازمانهای مختلف اجازه خواهد داد تا برای تبلیغ در فضا با یکدیگر رقابت کنند.
قرار است اولین بیلبورد تبلیغاتی از نوع CubeSat در سال 2022 راه اندازی شود زیرا GEC هنوز در حال توسعه سیستم ارتباطی کوانتومی است که امکان انتقال تقریبا فوری اطلاعات در فواصل زیاد، مثل فاصله زمین تا فضا را فراهم میکند.