ام بی ای نیوز: کشور کره جنوبی را میتوان یکی از قطب های تولید لوازم خانگی دنیا به حساب آورد. انتخاب الکترونیک به عنوان یکی از مجموعههای فعال در زمینه تولید انواع لوازم خانگی در ایران و خاورمیانه، با اصل دانستن مقوله اشتغال با شرکتهای بزرگ دنیا ارتباط دو سویه، مؤثر و مفید برقرار کرده است؛ یکی از شاخصترین ارتباطات این شرکت، تعامل با شرکت «دوو الکترونیک» است. این ارتباط صرافًا بصورت واردات از کشور کره به ایران نبوده، بلکه یک ارتباط دو طرفه با محوریت دانش ، توسعه تکنولوژی و رشد اقتصادی است.
بر اساس این همکاری دوسویه و چندین ساله، محصولات متنوع و باکیفیت دوو اعم از یخچال، یخچال فریزر، سایدبای-ساید، ماشین لباسشویی و ظرفشویی، اجاق گاز، تلویزیون، مایکروویو، کولرگازی، جارو برقی و تمامی محصولات تو کاری مانند هاب، هود، فر، سینک و... در اختیار مصرف کنندگان ایرانی قرار گرفته است..
"هاتف سروش" مدیر روابط عمومی برند "دوو" در گفتگو با "ام بی ای نیوز "ضمن بیان مطالب فوق تصریح کرد: ارائه پشتیبانی فنی و خدمات پس از فروش تمامی محصولات این برند توسط یک شرکت ایرانی معتبر، امکان استفاده بی دغدغه از این لوازم را در شرایط تحریم سالهای اخیر برای مصرف کننده ایرانی فراهم آورده است.
پشتیبانی و خدمات پس از فروش مطمئن، یکی ازمهم ترین دغدغههای متقاضیان خرید لوازم خانگی وارداتی است، زیرا اگر کالایی مثل تلویزیون، ماشین لباسشویی و ... خراب شود و قطعات لازم و تعمیرکار متخصص برای عیب یابی آن وجود نداشته باشد، عملاً آن وسیله بلااستفاده شده و خانواده را متحمل هزینههای زیادی می کند.
از طرف دیگر، سپردن تعمیر وسایل منزل به افراد غیرمتخصص، با ریسک استفاده از لوازم یدکی غیر اصل و آسیب به دستگاه، همراه است.
وی افزود: دوو (Daewoo) به عنوان یک برند لوازم خانگی کرهای که در بازار لوازم خانگی دنیا نیز شناخته شده و مطرح است، به پشتوانه حمایت یک هلدینگ لوازم خانگی «انتخاب الکترونیک»، توانسته حضور قدرتمند و موثری در بازار لوازم خانگی کشور داشته باشد و رضایت و اعتماد مصرف کنندگان ایرانی را جلب کند.
«انتخاب الکترونیک» و پوشش کامل خدمات پس ازفروش «دوو»
سروش تاکید کرد"«انتخاب الکترونیک» بزرگترین مجتمع تولیدکننده لوازم خانگی در ایران و خاورمیانه ارائه دهنده خدمات پشتیبانی فنی به مشتریان محصولات دوو است. این شرکت با ارائه سرویسهای پشتیبانی و تعمیر برای طیف وسیعی از محصولات اعم از یخچال، فریزر، ساید بای ساید، ماشین لباسشویی و ظرفشویی، لوازم صوتی و تصویری اجاق گاز و ... خیال مشتریان این برندها را از دریافت بهترین خدمات پس از فروش راحت کرده است.
همچنین پوشش جغرافیایی قابل توجهی را برای ارائه خدمات پس از فروش لوازم خانگی در سراسر کشور فراهم می کند. و دارای ۲۲ دفتر منطقه ای مجهز خدمات مشتریان در استانهای کشور بوده و در تمامی کلان شهرها دارای مرکز سرویس پیشرفته است. حدود ۳۰۰ تکنسین فنی استخدامی در دفاتر پشتیبانی و خدمات فنی این شرکت مستقرند.
مرکز تماس «انتخاب الکترونیک» با شماره 1699، به صورت 24 ساعته و در تمامی روزهای هفته، آماده پاسخگویی به مشکلات مشتریان و هماهنگی برای ارائه خدمات پشتیبانی پس از فروش به خریداران محصولات دوو است. کارشناسان مجرب مستقر در این مرکز، به محض دریافت تماس، موضوع را بررسی کرده و آن را برای رسیدگی و اجرا به نزدیک ترین دفتر فنی شرکت ارجاع می دهند.
وی در ادامه با بیان مهمترین ویژگی هایی که این مجموعه در ایران به مخاطبانش ادر حوزهی خدمات پس از فروش ارائه میکند پرداخت که شامل موارد متعددی میشود:
.گستردگی جغرافیایی:
داشتن گسترده ترین شبکه خدمات پس از فروش لوازم خانگی را می توان یکی از مهم ترین مزیتهای «انتخاب-الکترونیک» به حساب آورد. این مجموعه دارای حدود 900 نمایندگی مجاز در بیش از ۴۵۰ شهر در سراسر کشور است که دسترسی به خدمات باکیفیت و مطلوب را برای مشتریان برند دوو تضمین می کند. مجموعاً بیش از 2000 سرویس کار در این مجموعه مشغول ارائه خدمات به مشتریان هستند.
. تامین قطعات یدکی اصل:
همچنین یکی از اصلی ترین مشکلاتی که ممکن است در استفاده ازلوازم خانگیخارجی پیش آید، پیدا نکردن قطعات و لوازم یدکی لازم برای تعمیر و یا سرویس کردن محصول است. در مواقعی که برند مورد استفاده، نمایندگی مشخصی نداشته باشد، ممکن است مصرف کننده نتواند قطعه مورد نیاز برای تعمیر وسیله را پیدا کند و یا گروهی سواستفاده گر، قطعات فیک و بی کیفیت را به جای قطعه اصل به وی بفروشند.
«انتخاب الکترونیک» با داشتن تعامل مستقیم با شرکت کرهای دوو، تامین بهترین و باکیفیت ترین لوازم یدکی برای محصولات این برند را تضمین میکند. این مجموعه با داشتن انبار قطعات یدکی، خیال مصرف کنندگان دوو را از تامین به موقع قطعات اصل لوازم خانگی این برند راحت کرده و سریع ترین و بهترین سرویس ها را برای مصرف کنندگان فراهم میکند.
.عیب یابی و تعمیر سریع:
لازم به ذکر است، حضور متخصصان آموزش دیده، این امکان را فراهم آورده تا تعمیر لوازم خانگی برند دوو در سریعترین زمان ممکن انجام شوند. بیش از 95 درصد تعمیرات، در محل و نزد خود مشتری انجام می شود. با این حال این مجموعه با داشتن کارگاه های تعمیرات تخصصی، این امکان را دارد تا تعمیرات پیچیده تر را نیز به بهترین نحو انجام دهد و محصولی سالم و آماده کار در اختیار مشتری قرار دهد.
. حمل، نصب و راه اندازی رایگان محصولات دوو:
خریداران محصولات دوو میتوانند از خدماتنصب و راهاندازی رایگان بهرهمند شوند. با زیرساختهای تکنولوژیک فراهم شده در شبکه هوشمند نصب «انتخاب الکترونیک»، این امکان فراهم آمده تا تمامی مراحل انجام این فرآیند، توسط بخش پشتیبانی این شرکت رصد شود. هدف از این امر، تامین بالاترین سطح کیفی ارائه خدمات نصب است.
. گارانتی دو ساله محصولات دوو:
محصولات دوو دارای گارانتی خدماتی دو ساله شرکت «انتخاب الکترونیک» هستند. در این دوره، تمامی خدمات پس از فروش، بدون محدودیت و به صورت کاملاً رایگان ارائه می شوند. حتی در صورتی که در این بازه زمانی، برای تعمیر دستگاه نیاز به انتقال آن به کارگاه های تخصصی باشد، ایاب و ذهاب به صورت کاملا رایگان توسط نمایندگان این شرکت انجام خواهد شد. حداکثر مدت ارائه پشتیبانی قطعات دوو، 10 سال است.
. نرخ رضایت بالای دریافت کنندگان خدمات:
مطابق بررسی و تایید سازمان حمایت از مصرف کنندگان در پروسه ارزیابی شرکتهای خدماتی و اهدا تندیس طلای سال ۱۳۹۹، نرخ رضایت دریافت کنندگان خدمات انتخاب الکترونیک بیش از ۹۲درصد بوده و نمره کل ارزیابی عمومی و تخصصی شرکت حدود ۹۶ از ۱۰۰ برآورد شده است. این شرکت برای دهمین سال پیاپی موفق به دریافت تندیس طلایی رعایت حقوق مصرف کنندگان شده است.