ام بی ای نیوز: به نظر میرسد که بازار ساعتهای مچی هوشمند به این زودیها سرد نخواهد شد بلکه شاید داغ نیز بشود. شرکت تجزیه و تحلیل «Strategy Analytic» تخمین میزند که میزان فروش ساعتهای مچی هوشمند در سه ماهه دوم سال 2021 نسبت به مدت مشابه سال گذشته 47 درصد افزایش داشته و 18 میلیون و 100 هزار گجت پوشیدنی در بهار امسال به دست علاقمندان رسیده است. به گفته «استون والتزر»، میزان تقاضا (حد اقل از سوی خرده فروشان) هم اکنون به «رقم قبل از همه گیری» بازگشته که البته از سال 2018 به این طرف تا به حال به این شدت نبوده است.
Strategy Analytics دلیل این افزایش تقاضا را تدوام روند تقاضا برای وسایل بهداشت شخصی عنوان کرد. مشخص نیست که کاهش شدت همه گیری کرونا چقدر به حجم تقاضا دامن زده است، اگرچه مشاهده تمایل مجدد افراد به خروج از خانه و در نتیجه بالا رفتن آمار فروش، چندان عجیب و شگفت انگیز نخواهد بود.
فقط شرکتهای معمولی نبودند که از این افزایش سود بردند. اپل با در اختیار گرفتن 52 درصد از بازار و تولید محبوب ترین ساعت مچی هوشمند (اپل واچ سری 6)، به راحتی پیشتاز بود و در ادامه میزان فروش سامسونگ نیز 54 درصد افزایش یافت. آمار فروش ساعتهای مچی «Garmin» با محوریت تناسب اندام با این وجود 25 درصد و میزان فروش دیگر فعالان بازار از جمله «Fossil» و سایر حامیان «Wear OS» نیز 55 درصد رشد یافت. حتی برندهای کوچک تر نیز از رونق این بازار بی نصیب نماندند.