• slide6
responsive slider by WOWSlider.com v8.8

07/7 1400


ام بی ای نیوز:
در دنیای پرهیاهوی امروزی رساندن صدا به مشتریان، بی شباهت به فریاد زدن در بازار مسگرها نیست. در چنین دنیایی تولیدکنندگان چای نیز در تلاش هستند که صدای خود را از طریق رسانه تلویزیون به گوش مخاطبان برسانند. در بهار ۱۴۰۰؛تبلیغات محصول چای بیش از ۴ هزار آگهی به مدت ۸۹ هزار ثانیه پخش شده است. در مجموع این فعالیت با اختصاص ارزش تعرفه‌ای بیش از ۵۹ هزار میلیارد ریال، وزن تبلیغاتی بیش از ۸ هزار واحد
GRPs را در بین مخاطبین بالای ۱۵ سال تهران کسب نموده‌ است. شرکت پژوهش بازار و رسانه امروز (emrc) با بررسی تبلیغات چای در بهار ۱۴۰۰ گزارش تحقیقاتی را ارائه کرده که در ادامه جزییات بیشتری از آن را می‌خوانید.


چای شهرزاد، بیشترین وزن تبلیغاتی را کسب کرد

فعالیت تبلیغات تلویزیونی چای در ماه‌های مختلف فصل بهار از ابتدا تا انتها روند کاهشی داشته است. در خردادماه کاهش ۴۰ درصدی تعداد تبلیغات، ۹۶ درصدی ارزش تعرفه‌ای و ۵۰ درصدی وزن تبلیغاتی در مقایسه با فروردین ماه اتفاق افتاده است. در این افت و خیزها هفت برند حضور فعالی داشته اند که در بین آنها چای شهرزاد بالاترین تعداد تبلیغات و چای آذرگل کمترین تعداد تبلیغات را داشته‌اند.

چای شهرزاد بیشترین وزن تبلیغاتی و چای فامیلا کمترین وزن تبلیغاتی را در این گروه محصولی به خود اختصاص داده‌اند. چای شهرزاد در مقایسه با فامیلا در کسب وزن تبلیغاتی بهتر عملکرده است، با ۵۸ درصد آگهی بیشتر، سهم وزن تبلیغاتی به دست آمده برای شهرزاد ۷ برابر فامیلا بوده است. این برندها در دو ماه ابتدایی سال فعال بوده‌ و تمرکز تبلیغاتی انها با پخش ۷۵ درصد از آگهی‌های چای شهرزاد و ۸۶ درصد از آگهی‌های چای فامیلا در فروردین ماه بوده است.

برند آذرگل در خردادماه فعالیت تبلیغاتی خود را آغاز نموده است. در بین برندهای فعال کمترین وزن تبلیغاتی را بدست آورده است. چای طبیعت بیش از ۹۰درصد فعالیت خود را در خردادماه منتشر کرده و بر برگزاری کمپین‌های قرعه کشی محصولات خود تمرکز داشته است.


تبلیغات تلویزیونی چای در بهار ۱۴۰۰

انتخاب بازه زمانی مناسب جهت پخش تاثیر مستقیمی بر افزایش اثربخشی آگهی تبلیغاتی دارد. گروه محصولی چای بیشترین فعالیت خود را با ۲۸ درصد از کل تبلیغات در بازه زمانی ۱۸:۴۵ – ۱۳:۴۵ داشته است.

بیشترین وزن تبلیغاتی کسب شده در بازه زمانی ۲۱:۴۵ – ۱۸:۴۵ با ۴۵ درصد از کل وزن تبلیغاتی بوده است. پس از آن بازه زمانی ۲۳:۴۵ – ۲۱:۴۵ در حدود ۲۶% وزن تبلیغاتیرا داشته است. چای شهرزاد سهم پخش آگهی خود در بازه زمانی ۲۳:۴۵ – ۲۱:۴۵ را همانند متوسط گروه محصول حدود ۱۴ درصد داشته اما در مقایسه با متوسط گروه محصول سهم وزن تبلیغاتی کسب شده آن در این بازه ۶۱ درصد بیشتر از متوسط گروه محصول بوده است.

چای گلستان در بازه زمانی ۲۱:۴۵ – ۱۸:۴۵ با پخش ۵۹ درصد آگهی بیشتر در مقایسه با متوسط این گروه محصولی، سهم وزن تبلیغاتی مشابه متوسط محصول کسب کرده است. در واقع چای گلستان در این بازه زمانی برنامه‌های غیر موثرتری را جهت پخش آگهی انتخاب نموده است. در مجموع این گزارش بخشی از نتایج ارزیابی فعالیتهای تبلیغاتی در تلویزیون است که شرکت emrc به صورت مستمر اجرا می‌کند. در این بررسی شاخص‌های کمی برای ارزیابی عملکرد پلن‌های تبلیغاتی بر اساس رفتار مخاطبان تلویزیون ارائه می‌شود. این پژوهش داده‌ها را برای کلیه محصولات و برندها را بررسی کرده و داده‌های آن از ۴ سال گذشته در بانکهای اطلاعاتی emrc موجود است. این شرکت به منظور کمک به بهینه سازی برنامه ریزی تبلیغات تلویزیونی برای گروه هدف مشخص گزارشهای تحلیلی در این خصوص را در اختیار مشتریان خود قرار می‌دهد.

امتیاز به این خبر:
دیدگاهها: 0

ارسال نظر

نام:*
ایمیل:*
متن نظر:
کد را وارد کنید: *
عکس خوانده نمی شود