ام بی ای نیوز: احتمالا تا به حال اصطلاح بازاریابی چریکی به گوشتان خورده است. بازاریابی چریکی با بازاریابی سنتی کاملا تفاوت دارد. جی کنراد لوینسون که این عبارت را ابداع کرد میگوید: «بازاریابی چریکی به این دلیل جواب میدهد که تحسین و قدردانی از آن آسان و اجرای آن ساده و کم هزینه خواهد بود.»
بازاریابی چریکی بک نوع استراتژی بازاریابی محتوای خلاقانه است که به غیر متعارف بودن خود میبالد. در زندگی روزمره خود ممکن است بدون آن که متوجه شوید با نمونههایی از تاکتیکهای بازاریابی چریکی از سوی کسب و کارها مواجه گردید. به عنوان مثال میتوان به شیرین کاریهای تبلیغاتی، ویدئوهای وایرال و نقاشیهای گرافیتی خیابانی اشاره کرد.
در ادامه به ذکر سیزده مورد اقدامات بازاریابی چریکی میپردازیم که در آن هزینه تبلیغات موضوع چندان مهمی نبوده و در عین حال میتواند تاثیر زیادی بر روی مصرف کنندگان شما بگذارد.