«هدهد» عنوان پادکستی است که در قالب قصهگویی به بیان روایت و شرح حال برندها میپردازد.
یاسمن کریمپور، مؤسس مجموعهپادکستهای هدهد است که تلاش میکند ضمن ارائۀ داستانگونۀ سرگذشت برندهایی که امروز برای مخاطبان شناخته شده و ملموس هستند، بهنوعی روشهای مارکتینگ و بازاریابی بهکارگرفته توسط آنها در سالهای متمادی را بررسی کرده و مورد کنکاش قرار دهد.
در فرازونشیب ماجراهای برندها و در بتن لایههای قصههایی که در هدهد روایت میشود، موضوع آموزش روشهای بهکارگرفتهشده در طی مسیر توسط بنیانگذار آن مجموعهها پررنگتر بیان میشود. همچنین، مخاطب علاوه بر آگاهی از جزئیات سرگذشت یک مجموعه که امروز بهعنوان برندی شناختهشده مطرح است، در جریان استراتژیهای بهکارگرفتهشده در موضوعات تبلیغات و مارکتینگ و اصول بازاریابی در شرایط مختلف اجتماعی، اقتصادی که بر برندها گذشته است، قرار میگیرد.
مؤسس هدهد در گفتوگویی که با «امبیای نیوز» داشت، ضمن اعلام این مطلب گفت: «در مرحلۀ نخست از برند شناختهشدۀ "مینو" آغاز کردیم و پادکستی که تولید شده، برگرفته از اطلاعات و مستنداتی است که از این مجموعه در دسترس است و کتابمفصلی که علیاصغر سعیدی در این رابطه گردآوری کرده است. سپس در قالب داستان، به بیان کارنامۀ کاری آقای خسروشاهی پرداختیم.»
البته گفتوگو با بنیانگذاران برندها و شرح سرگذشت آن از زبان خودشان، ازجمله برنامههایی است که مدنظر قرار دارد.
او معتقد است این پادکستها میتوانند در حوزۀ برندهای ایرانی بهعنوان منبع آموزشی در اختیار علاقهمندان قرار گیرند؛ چراکه بهشکل کامل و البته خلاصهشده، وقایع و برنامههای آنها را در اختیار مخاطبان و صاحبان کسبوکارهایی قرار میدهد که به استفاده از تجربیات برندهای ایرانی علاقهمند هستند. همانطور که شاهد چنین منابعی درمورد برندهایی نظیر «کوکا کولا» هستیم.
یاسمن کریمپور در ادامه گفت: «البته در این مسیر به گردآوری اطلاعات و دیدگاهای مخاطبانی علاقهمند بودم که در دهۀ پنجاه در معرض تبلیغات برند "مینو" قرار داشتند. در برنامههای بعدی نیز دیدگاههای این دسته از مخاطبان آورده میشود.»
یاسمن کریمپور، مؤسس پادکست هدهد، در ادامه ابراز امیدواری کرد که این مجموعه بهعنوان یک رسانه در فضای مجازی در حوزۀ مارکتینگ شناخته شده و به برندها کمک کند و در این مسیر از ظرفیت سایر رسانهها و فضای مجازی برای معرفی خود و شناساندن قابلیتهایی نظیر جذب اسپانسر و... بهشکل حرفهایتری استفاده شود.