• slide6
responsive slider by WOWSlider.com v8.8

02/24 1401


مدیر مرکز شرکت‌های دانش‌بنیان در معاونت علم و فناوری ریاست جمهوری نمایشگاه اینوتکس 2022: بازاریابی تخصصی در حوزه دانش‌بنیان یکی از چالش‌های صادرات شرکت‌های دانش بنیان است و بسیاری از بازاریاب‌های جنرال توجهی به بازارسازی ندارند و اولویت‌های بازاریابی محصولات‌های‌تک را نمی‌شناسند.

به گزارش ستاد خبری نمایشگاه اینوتکس 2022، دکتر اسدی فر در استیج G-forum گفت: شرکت‌های دانش بنیان از همان ابتدا باید محصول خود را با دید بین المللی تولید کنند، این روند در طراحی محصول نیز تاثیرگذار است، چرا که شرکت‌ها تنها به رسیدن به مرحله فروش فکر می‌کنند، در حالی که تنها رسیدن کافی نیست.

او در ادامه افزود: عمده سیاست‌های حمایتی فعلی این گونه است که شرکت‌ها را رشد دهیم تا خودشان مستقل جلو بیایند، اما باید توان شرکت‌ها را هم در نظر بگیریم که معمولاً اینطور پیش نمی‌رویم. ما معمولاً رفتار قبلی شرکت را در نظر نمی‌گیریم. البته معیارهای مختلفی را استخراج کردیم که یکی از مولفه‌هایش سابقه رفتار شرکت و نقش آن در حمایت‌های صادراتی بود.

اسدی فر در مورد اهمیت بازاریابی تخصصی در حوزه دانش‌بنیان گفت: بسیاری از بازاریاب‌های جنرال توجهی به بازارسازی ندارند و اولیات بازاریابی محصولات های‌تک را نمی‌دانند.

او در مورد تولید محصولات ملی و رسالت آن توضیحاتی داد و گفت: به عنوان یک رسالت ملی باید حواسمان به تصویر ملی که از خودمان نشان می‌دهیم باشیم، زیرا غیر از صدمه به خودمان، به هم وطن و دیگر کسب و کارهای ملی آسیب می‌زنیم.

مدیر مرکز شرکت‌های دانش‌بنیان در معاونت علم و فناوری ریاست جمهوری در پاسخ به این سوال که چرا حمایتی از کسب و کارهای داخلی برای ورود به بازارهای خارجی ارائه نشده است، گفت: متاسفانه اغلب نگاه های کمی بر کیفی غلبه کرده است، از طرفی حمایت ها بر پایه شرکت ها بنا نشده است و این ضعف کارکرد ما را نشان می دهد.



امتیاز به این خبر:
دیدگاهها: 0
برای ارسال نظر، باید در سایت عضو شوید.