بازاریابی در رسانههای اجتماعی به معنای تولید و به اشتراک گذاری محتوا با دیگران در این محیط با هدف ایجاد تعامل میان برند و مخاطبان خواهد بود. این امر شامل ارسال متن، تصاویر، ویدئوها و همچنین انجام تبلیغات پولی میشود.
مزایای کلیدی بازاریابی در رسانههای اجتماعی در ایجاد رابطه دو طرفه نهفته است.
چه ایسنتاگرام، چه فیسبوک چه سایر پلتفرمهای محبوب در میان کاربران، رسانههای اجتماعی یکی از سنگ بناهای بازاریابی مدرن در دنیای امروز به شمار میرود.
در ادامه به ذکر دو مورد از موفقیت آمیز ترین کمپینهای بازاریابی در رسانههای اجتماعی در سال 2022 میپردازیم:
1000 مورد اقدام HubSpot در App Marketplace
کمپین بازاریابی ادغام HubSpot
HubSpot اخیرا یک کمپین بازاریابی چند کاناله عظیم در قالب رسانههای اجتماعی و از طریق بازاریابی ایمیلی و بازاریابی مشترک را راه اندازی کرده است. HubSpot اوایل امسال فرا رسیدن یک نقطه عطف بزرگ را جشن گرفت: 1000 ادغام در HubSpot App Marketplace. چنین نقطه عطفی برای مشتریان به منزله رویدادی مبارک به حساب میآید. به گفته اسکات برینکر، معاون اکوسیستم پلتفرم در HubSpot، حرکت فوق لازمه دستیابی به هدف بزرگ این توسعه دهنده آمریکایی در زمینه برقراری ارتباط با مشتریان به واسطه همه انواع مختلف ادغامهایی است که به رشد بهتر آنها کمک میکند.
به منظور ایجاد هیجان و تعامل در رسانههای اجتماعی، HubSpot از اکوسیستم شریک بزرگ خود استفاده کرد و آن را در کمپین مشارکت داد. ابتدا مدیران HubSpot چندین شریک برتر خود را انتخاب کردند تا در قالب یک پست در وبلاگ بسیار محبوب HubSpot مورد توجه قرار گیرند. سپس، HubSpot قبل از راه اندازی کمپین دست به همکاری با شرکای خود زد و از آنها خواست تا ضمن کمک به انتشار اخبار، در روز راه اندازی به گفتگو بپیوندد. حاصل کار، انجام فعالیتهای فراوان در رسانههای اجتماعی بود که از آن جمله میتوان به انتشار یک پست در لینکدین اشاره کرد. درباره این پست به طور گسترده توسط شرکا، مشتریان و سایر اعضای جامعه نظر داده شد. در نهایت این امر افزایش آگاهی درباره HubSpot و شرکای ان را در پی داشت.
IKEA قدم بزرگی بر میدارد
کاتالوگ نمادین 200 صفحه ای آیکیا دیگر دوست ندارد در صندوق پستی شما قرار داده بشود.
به همین دلیل شرکت تصمیم گرفت تا مکانی را به آن اختصاص دهد که بتواند واقعا جانی تازه یابد. به این ترتیب غیر از وبسایت اصلی خود آیکیا، نسخه چاپی آن در Pinterest نیز منتشر شد.
در تلاش برای افزایش طول عمر کاتالوگ آیکیا، نسخه جدید پولی آن از پرسشنامه محصول تعبیه شده در Pinterest کمک میگیرد تا متوجه شود که کاربر چه توصیهها یا چه محصولاتی را بر بقیه ترجیح میدهد.
در نتیجه حاصل، یک کاتالوگ دیجیتال آنلاین از آب درآمد.
تبلیغات در گذشته کمی کهنه به نظر میرسید. از طرفی دوره نمایش کاتالوگ به شکل آنلاین دیگر به سرآمده و مدیران آیکیا به دنبال چیز متفاوتی هستند.
Twix موجب میگردد تا رویا به واقعیت تبدیل شود
بازاریابی خوب و مفید به شناخت مخاطبان بستگی دارد. تازه ترین محصول با هدف جلب رضایت طرفداران طراحی و تولید شده است.
آیا کسی در دنیا هست که قهوه با طعم Twix را دوست نداشته باشد؟ برند قبلا فکر این چیزها را کرده و دست به ابداع دستگاه قهوه ساز «Twix Meltdown» زد تا به عادت روزمره خوبتان طعم شیرینی مورد علاقه شما را بدهد.
به اعتقاد میشل دینان، مدیر برند Twix، لذت بردن همزمان از Twix و قهوه یک حق طبیعی است بنابراین به نظر میرسد که در ادامه تنها راه ترکیب این دو ماده خوراکی دوست داشتنی به معنای واقعی کلمه به مصرف کنندگان ارائه داده شود.
این دستگاه در تعداد محدود عرضه شده و تنها راه دسترسی به آن دنبال کردن Twix در اینستاگرام و منتظر ماندن برای اطلاع از قوانین رسمی مسابقه است.
www.moosend.com