مرکز نوآوری آو، با ارائه اپلیکیشن کابینت قصد دارد جمع آوری اطلاعات خرید خانوار را برای برندها تسهیل کند. تمامی برندهایی که به اطلاعات سریعی از روندهای خرید مصرف کنندگان و خرده فروشی نیاز دارند،میتوانند از کابینت استفاده کنند. دسترسی سریع به اطلاعات نقاط خرید، نفوذ برندها، تغییرات قیمت و... از جمله مزیتهای مهم کابینت است. با حسین موسوی مدیرمحصول کابینت به گفتگو نشستهایم تا درباره کابینت بیشتر بدانیم.
درباره کابینت برایمان بگویید؟
کابینت، اپلیکیشنی در حوزه تکنولوژی مارکتینگ (Martech) است. این اپلیکیشن با هدف جمع آوری اطلاعات خرید مواد مصرفی خانوارها توسط تیم مرکز نوآوری آو طراحی شده است. این اپلیکیشن تا به امروز توسط نزدیک به 3500 کاربر نصب شده است و نزدیک به 500 نفر هم فعالانه اطلاعات خریدشان را در آن ثبت میکنند. همچنین بیش از 200،000 سبد خرید در دیتا بانک کابینت جمع آوری شده و روزانه نزدیک به 300 سبد خرید به آن اضافه میشود.
پیش از این گفتگو با شما درباره ابزار تحقیقاتی HOUSEHOLD PANEL نیز صحبت کرده بودیم، تفاوت کابینت باHOUSEHOLD PANEL چیست؟
کابینت اپلیکیشنیست که با هدف جمع آوری اطلاعات خانوارها طراحی شده است. ما برایدسترسی سریع و کم هزینه برندها به اطلاعاتی که نیاز به بررسیهای پیچیده ی آماری ندارند؛ تصمیم گرفتیم اپلیکیشن کابینت را به بازار ارائه کنیم. درباره تفاوت کابینت و هوس هولد پنل باید بگویم: تفاوت اصلی این دو در نحوهی پردازش اطلاعات است. در کابینت هدف ما نگاه سریع به دیتاهای خام و یا در اصطلاح پالایش نشده برای رسیدن به یک برداشت سریع و کلی از روندهاست. این نوع پردازش به ما این امکان را میدهد که با صرف هزینهی کمتر یک تصویر سریع و گذری از بازار مصرف داشته باشیم و در اصطلاح فوری فوتی بفهمیم در بازار چه میگذرد. در این روش سعی شده که قیمت تمام شدهی هر گزارش برای مشتریان بسیار مقرون به صرفه باشد، بازهی قیمتی گزارشهای کابینت میتواند بین 500،000 تا 2،000،000 تومان باشد که در مقایسه با تهیهی گزارشات استاندارد هوس هولد پنل تفاوت خیلی زیادی دارد. اما در هوس هولد پنل (HOUSEHOLD PANEL) هدف ما درک عمیق رفتار خرید و رسیدن به بینشی دقیق بر اساس اطلاعات پالایش شده و تعمیم داده شده است. دیتاهایی که از طریق این ابزار به دست ما میرسد در لایههای مختلف توسط کارشناسانان تحقیقات بازار بررسی و کنترل کیفی میشوند.بعد از آن با روشهای استاندارد آماری به جامعه تعمیم و برای تحلیل آماده خواهند شد. تمامی مراحل در روش ذره بینی توسط تیم حرفهای و با تجربهی شرکت تحقیقات بازار emrc و با استانداردهای روز تحقیقات بازار انجام میشود. همانطور که در توضیحات مشخص است، در این روش با صرف هزینه و زمان مناسب، مو را از ماست بیرون میکشیم.
اطلاعات جمع آوری شده توسط کابینت برای چه گروه مخاطبانی مناسب است؟
مدیران عامل، مدیران بازاریابی، مدیران برند، مدیران بازاریابی دیجیتال و ... که نیاز به اینسایتهای سریع نسبت به صورت مسالهی پیش روشان دارند، کابینت بهترین است. این نکته نیز حائز اهمیت است که این اطلاعات برای تصمیم گیری های استراتژیک توصیه نمیشود.
آیا برندها در طی جمع آوری اطلاعات از روند کار مطلع میشوند؟
جمع آوری اطلاعات به صورت روزانه انجام میشود و مشتریان به تناسب نیازی که دارند میتوانند گزارشی در بازهی زمانی مورد نیازشان داشته باشند.
اطلاعات کابینت چگونه جمع آوری میشود؟
کاربران کابینت به سه روش اطلاعات خریدشان را ثبت میکنند. در هر سه روش ما اطلاعات کافی در مورد محل خرید، هزینهی سبد خرید، کالاهای خریداری شده و حجم خرید از هر یک از کالاها به دست میآوریم. این سه روش شامل : ۱. الصاق فاکتور۲. اسکن بارکد کالاهای خریداری شده ۳. ثبت کالاها در فرم از پیش تعریف شده هستند.کاربران بسته به نوع و محل خریدها و علاقه از یک یا هر سه روش بالا برای ثبت خریدها استفاده میکنند.
لازم به ذکر است: مرکز نوآوری آو با تمرکز بر حوزههای مارکتینگ، تبلیغات و تحقیقات بازار، تصمیم دارد در مسیر انتقال به نسل آینده کنار صاحبان برندها و کسبوکارها باشد و آنها را برای ورود به دنیای نوآوری و تکنولوژیهای نوین یاری نماید.