ام بی ای نیوز: آژانس تبلیغاتی Goodby Silverstein & Partners امیدوار است که بتواند ارتباطی احساسی میان شرکت بیمه Liberty Mutual و خریداران خودور برقرار کند.
برای جذب خریداران خودرو، شرکت بیمه «Liberty Mutual» یک آگهی تبلیغاتی چاپی با یک نوار عطری پوستی را طراحی و چاپ کرده است. از همین نوارهای عطری پوستی در فروش عطرها نیز کمک گرفته می شود. در این مورد بخصوص فقط به جای مرکبات و چوب صندل از کوکتل ریز و مبهم گاز های وینیل و پلاستیک در خط مونتاژی جدا از خط مونتاژ مرسوم و متداول سازنده استفاده می شود.
این آگهی تبلیغاتی، محصول آژانس Goodby Silverstein & Partners، در شماره یک شنبه روزنامه «Chicago Sun Times» چاپ گردید و بخشی از پیشنهاد هوشمندانه استفاده از حافظه احساسی به عنوان راهی برای برقراری ارتباط میان Liberty Mutual با فرایند تست رانندگی یا خریداری یک خودروی جدید به شمار می رود. این جور وقت ها، طبق تحقیقاتی که در جهت تدوین استراتژی آژانس انجام شده است، مردم احتمالا کم کم راجع به دریافت یک پیشنهاد یا نقل قول برای بیمه کردن خودروی خود فکر می کنند.
جذب مصرف کننده در لحظه خاص تصمیم گیری برای انتخاب شرکت بیمه خود بسیار چالش برانگیز خواهد بود، حتی اگر بودجه زیادی به بخش رسانه اختصاص یابد. در نتیجه این شرکت از یک آگهی تبلیغاتی چاپی بهره برد تا خریداران خودرو در لحظه ای که بیشترین اهمیت را دارد به آن واکنش از نوع پاولوویان (یک فیزیولوژیست معروف) نشان دهند.
به عبارت دیگر بازاریاب امیدوار است بوی اتومبیل نو در ناخودآگاه یک سری خاطرات در مورد آگهی تبلیغاتی Liberty Mutual که قبلا دیده شده بود را در ذهن خریدار خودرو زنده کند.
به هر حال، ایده انجام کار مبتنی بر این باور است که بوی اتومبیل نو چیز خوبی است. در سال های اخیر، برخی ناظران استفاده از صد ها ماده شیمیایی در داخل خودرو و به این ترتیب معطر شدن گاز خروجی از آن را تایید کرده اند.
بوی اتومبیل نو همچنین برای برخی خودروسازان مانعی را به وجود آورده است. فورد تلاش می کند تا اساسا با حرارت دادن خودرو ها به منظور خروج سریع تر گاز از شر این عطر خلاص شود. به این دلیل که مصرف کنندگان چینی ظاهرا مثل آمریکایی ها تمایلی به استشمام بوی این ترکیبات آلی فرار ندارند.
دست اندرکاران
آژانس تبلیغاتی: Goodby Silverstein & Partners
مشتری: Liberty Mutual Insurance
عنوان کار خلاقانه: آگهی تبلیغاتی معطر
مشتری
مدیر ارشد بازاریابی: امیلی فینک
معاون برند و بازاریابی کلی: جنا لبل
مدیر دسترسی گسترده به رسانه ها: لیزا پیج
مدیر برنامه، بازاریابی دسترسی گسترده: راشل پانولو
افراد خلاق
مدیر ارشد خلاقیت: مارگارت جانسون
رئیس اجرایی خلاقیت: دنی گونزالز، دیوید سوارز
دستیار مدیر خلاقیت: جاش هاکوهن، جف فنگ
فیلمسازی
رئیس خدمات گرافیک: جیم کینگ
خدمات امور مشتریان
شریک مدیریتی: برایان مک فرسون
رئیس امور مشتریان گروه: کریس فرکو
رپیس امور مشتریان: گسی نورمن
مدیر امور مشتریان: تام یادرون
دستیار مدیر امور مشتریان: هیلی گریالو
استراتژی ارتباطات و برند
رئیس استراتژی برند: بونی وان
رئیس استراتژی ارتباطات گروه: دونگ کیم
استراتژیست ارشد تحقیل و تجزیه و تحلیل: جسیکا بادروس
استراتژیست ارشد برند: ماریسا پرازلی
امور کسب و کار
رئیس امور کسب و کار: جودی وایبارا
شرکت تولید کننده آگهی های تبلیغاتی چاپی: Colorbar Graphic Construction
موسس: استفن کراس
مترجم: مرضیه فروتن