05/9
1397
ام بی ای نیوز:
ارزشهای برند
آزادی: هارلی به مخاطبانش سبکزندگیای را وعده میدهد که در آن افراد مجازند، بی هیچ محدودیتی، به هر کجا که دلشان میخواهد بروند.
میراث: هارلی دیویدسن مشخصا آمریکایی است، برند در تبلیغاتش موتورسیکلتهایش را با پرچم آمریکا در مسیرها به راه میاندازد و به تاریخ حضورش در آمریکا تکیه میکند.
اجتماع (Community): موفقیت هارلی از وفاداری مشتریانش نتیجه میشود. بازاریابی دهان به دهان و اجتماعهای یکشکل از دوستداران برند، از بزرگترین عوامل موفقیت برند است.
کیفیت: برند پس از بیتوجهی ابتدایی به کیفیت، مدتهای مدید است که کیفیت را تضمین میکند؛ سواری بدون رقیب.
قدرت شخصیت برند هارلی دیویدسن
رَویهی هارلی دیویدسن به برندهای دیگر این درس را میدهد که داشتن شخصیت قدرتمند برند لازمهی موفقیت در بازار اشباع کنونی است؛ با این حال بر این مسئله تاکید دارد که برندها باید متناسب با تغییرات مخاطبان، حرکت کنند.
با خلق هویت براساس آزادی، میراث گذشته، کیفیت و اجتماعهای مخاطبان، برند توانسته خود را به عنوان بخش تاریخی بازار موتورسکیلت ثبت کند. هر چه باشد برند بخش بزرگی از موفقیت خود را مدیون تبلیغات دهان به دهان همان مردان سفید میانسال است.
وفاداری و هویت قوی (و در عین حال منعطف به وقت ضرورت) از ویژگیهای بارز این برند است. هارلی محصولاتش را به مردمی میفروشد که میخواهند از جماعت، جدا باشند و دیده شوند، تجربههایشان حسی است و به قیمت فکر نمیکنند. آنها راه خود را میروند.
هارلیدیویسن برندی است که به خوبی خودش را میشناسد و به جایگاهش در ذهن مخاطبانش واقف است. برگزاری رالی برای دوستداران، حمایت مالی از رالیهای دیگری که در آمریکا برگزار میشود، جمعآوری کمک مالی برای خیریهها در این گردهماییها، برخی از فعالیتهای اجتماعی برند را تشکیل میدهد؛ گامی دیگر برای وفادارسازی مخاطبان.
نکتهی جالب این است که شما فقط رانندهی موتورسیکلت برند نیستید، شما برای آنکه شایستهی هارلی دیویدسن باشید به لباس مخصوص آن نیز نیاز دارید.
کمی تخصصیتر در باب استراتژی برند
استراتژی برند در ابتدا بر پایهی تمرکز- تمایز قرار گرفته بود و اکنون تاکید هارلی بر تمایز است.
سخن آخر این که هارلی دیویدسن با مخاطبانش زنده است و با اعتباردهی، دادن اعتماد به نفس و وعدهی زندگی متفاوت به آنها، بر سر زبانها افتاده است.
مترجم: نازنين کي نژاد
www.medium.com