04/23
1397
ام بی ای نیوز: تاثیر مگان مارکل روی صنایع جواهرات و مد کامل و تمام عیار است.
حتی قبل از گرفتن عنوان دوشس، همه لباس ها و جواهرات ستاره سابق سریال آمریکایی "Suits" توجه زیادی را به سوی خود جلب کرده بود. اخیرا، ارزش خالص برند های مورد تایید مارکل بر اساس برآورد ها به 212.1 میلیون دلار رسیده اما تاثیر و نفوذ مارکل ترکیبی از احساسات مختلف در کسب و کار هایی نظیر "Birks" را به وجود آورده است.
برند جواهرات کانادایی که مارکل به چهره غیر رسمی آن تبدیل شده است، اخیرا این موضوع را با کاربران به اشتراک گذاشت که به چه سرعت بالایی از زمان استفاده نو عروس خاندان سلطنتی از گوشواره های این برند (اولین حضور در مجامع عمومی کنار پرنس هری) در سال 2017، این گوشواره ها به فروش رفتند.
به گفته اوا هارتلینگ، مدیر ارشد بازاریابی و معاون Birks، از یک طرف، این مورد نمونه ای موفقیت آمیز از ویژگی های یک واحد روابط عمومی اساسی و بنیادین به شمار می رود اما در ضمن او به این نکته نیز اشاره می کند که شهرت جهانی در این مورد خاص تاثیری نسبتا منفی بر روی کسب و کار Birks نیز گذاشته است.
بدیهی است که برند از این وضعیت شکایتی ندارد اما همه پیام های مربوط به Birks در حال حاضر حول محور گوشواره های دوشس مگان مارکل می چرخد. مجموعه های جدید پاییزی برند در راه هستند اما هیچ کس به آن ها توجهی نخواهد کرد مگر این که او تصمیم به استفاده از آن ها بگیرد.
سوال اصلی که به ذهن هارتلینگ خطور می کند این است که با پایان یافتن داستان پریان و عدم استفاده مارکل از جواهرات برند، چه اتفاقی برای برند Birks (یا واقعا هر برند دیگری) می افتد؟ آیا آمار فروش این شرکت به سطح قبلی باز می گردد، در همین سطح کنونی باقی می ماند یا به طور کامل سقوط می کند و موجب اعتراف Birks به شکست خود می شود. هیچ راهی برای اطلاع از این موضوع وجود ندارد اما با توجه به سخنان هارتلینگ، یک حکم سلطنتی در قالب یک مهر تایید می تواند جلوی اتمام قرارداد با مارکل را بگیرد.
حکم سلطنتی در دهه 1930 باعث شد تا برند ظروف نقره خاندان سلطنتی را تامین کند. شاید حالا فرصتی دیگر برای Birks به وجود آمده باشد.
مترجم: مرضیه فروتن
www.yahoo.com