ام بی ای نیوز: یک چالش اینترنتی دیگر سر و صدای زیادی را برپا کرده و باعث شده است تا کار های عجیب و غریب زیادی از برند ها سر بزند. این بار، #bottlecapchallenge، دنیای اینترنت را با باز کردن درب بطری بدون استفاده از دست تسخیر کرده است.
چالش فوق در هفته گذشته ۳ هزار و ۳۹۹ منشن و ۱ میلیون و ۴۰۰ هزار تعامل را در پی داشت. احساس تعامل و هیجان میان مردم موجب شد تا خود چالش را اجرا و دیگران را به مشارکت در آن دعوت کنند. در همین حال به گفته شرکت نرم افزاری «Meltwater»، تراقیک اجتماعی پیرامون این چالش از اوایل هفته گذشته شروع شد و ۴ جولای نرخ حساسسیت آن در رسانه های اجتماعی به رقم بسیار مثبت ۷۱٪ رسید.
نمی توان هیچ تاریخ انقضایی را برای این چالش پیش بینی کرد اما در ادامه نگاهی به برند هایی می اندازیم که بر روی موج آن سوار شده اند:
F&N
شرکت سازنده عصاره های چای طبیعی F&N Seasons، برای مثال، با روی آوردن به چالش درب بطری و در تلاش برای تبلیغ آیس تی لیمویی خود در قالب یک انیمیشن به مخاطبان نشان داد که یک عدد لیمو چگونه درب یک بطری را باز می کند.
Cycle & Carriage سنگاپور
گروه خودروسازی Cycle & Carriage سنگاپور از این شانس برای آموزش این نکته به رانندگان است که آیا لگد زدن به تایر یک روش دقیق برای بررسی مشکلات تایر به شمار می رود یا خیر؟
نیروی دفاع شهری سنگاپور
در همین حین، نیروی دفاع شهری سنگاپور تحت عنوان یک نگاه اجمالی به آموزش های آتش نشانان، صحنه باز کردن درب بطری با اره برقی توسط یکی از آن ها را به تصویر می کشد. این ویدیو در طول سه روز هزار و صد لایک را به دست آورد و ۶۰۰ بار در فیسبوک به اشتراک گذاشته شد.
Ice Mountain
شرکت تولید کننده آب آشامیدنی Ice Mountain با استفاده از صنعت جناس یک انیمیشن ساده اما هیجان انگیز از حباب های موجود در طیف متنوع آب های گازدار خود با #incaption را تولید کرد.
وزارت محیط زیست و منابع آب
وزارت محیط زیست و منابع از شانس فوق برای یادآوری این نکته به طرفدارانش بهره برد که درب های بطری قابل بازیافت هستند.
Sentosa
به همین ترتیب، مقامات جزیره «Sentosa» سنگاپور در مورد آسیب احتمالی به محیط زیست و حیات وحش با راه اندازی #bottlecapchallenge هشدار داد. در قالب یک پست، این جزیره طرفداران خود را از لزوم مبارزه با آلودگی درب های پلاستیکی و پاکسازی ساحل آگاه کرد.
Preetipls
اینفلوئنسر و نویسنده هندی، پریتی نیر، ملقب به «Preetipls»، یک ویدئوی کمدی از خودش در حال انجام این چالش و در نتیجه ضربه زدن به دوستش فرستاد. این فیلم کمدی به رقم قابل توجه ۵۶ هزار و ۵۰۰ بازدید در توییتر دست پیدا کرده است.
Mr Brown
یک اینفلوئنسر و بلاگر سنگاپوری به نام Mr. Brown نیز با تولید یک محصول خنده دار و تهییج طرفدارانش، در طول سه روز بیش از ۵۰۰ لایک در فیسبوک را به سوی خود جذب کرد.
Donnie Yen
بازیگر معروف، دانی ین، که به خاطر مهارت های رزمی خود در فیلم «مرد Ip» شهرت دارد، با چشمان بسته در چالش شرکت کرد. جای تعجب نیست که این ویدئو ۱۷۹ هزار لایک را کسب کرد و بیش از ۱۷۵ هزار بار در فیسبوک به اشتراک گذاشته شد.
مترجم: مرضیه فروتن