تبلیغات تلویزیونی از ابتدای فصل تابستان 1400 تا انتهای آن، روند رو به رشدی را تجربه کرده است. به طوری که تعداد تبلیغات از تیر تا شهریور بیش از15 درصد افزایش است. همچنین بررسیها نشان میدهد مواد غذایی، نوشیدنی و خرده فروشی جزو گروههای برتر از نظر میزان تعداد تبلیغات در فصل تابستان بوده اند.
گروه محصولی لبنیات نیز با نوساناتی روبرو بوده است. حرکت تبلیغات این گروه محصولی در مرداد نسبت به تیر صعودی بوده اما این روند در شهریور به یکباره تغییر جهت داده و بیش از 50 درصد کاهش نسبت به ماه قبل داشته است. این تغییرات در حالی اتفاق افتاده که میزان کل تبلیغات در شهریور افزایش داشته است.
اطلاعات ارائه شده بخشی از گزارش شرکت پژوهش بازار رسانه امروز (emrc) از تبلیغات تلویزیونی فصل تابستان 1400 بوده که در ادامه اطلاعات بیشتری از آن را میخوانید.
تبلیغات لبنیات در فصل تابستان 1400
بررسی تبلیغات تلویزیونی فصل تابستان 1400 نشان میدهد: آگهیهای گروه محصولی لبنیات در کمپینهای معرفی محصول، روابط عمومی و برندینگ برنامهریزی و پخش شدهاند. از میان کمپینهای اجرا شده حدود 90 درصد تعداد تبلیغات مربوط به کمپین معرفی محصول بوده است. این کمپینهابر محصولات پنیر، دوغ، کره، ماست، پنیر پیتزا و سبد محصولات لبنی تمرکز داشتهاند. پس از کمپینهای معرفی محصول، کمپینهای روابط عمومی حدود 20 درصد از تبلیغات این گروه محصولی را در شهریور به خود اختصاص داده است که 1.8 برابر متوسط سهم آن در تابستان بوده است.
علاوه بر موارد ذکر شده، در بین محصولات لبنی، پنیر بیشترین سهم تعداد تبلیغ در در تلویزیون را به دست آورده است. البته درصد سهم از تعداد این محصول سیر نزولی را از ابتدای تیر تا انتهای شهریور ماه داشته است. در مقابل، دوغ سیر صعودی را در سه ماه تابستان سپری کرده است. در مجموع 11برند در تابستان 1400 تبلیغات تلویزیونی لبنیات داشته اند.