• slide6
responsive slider by WOWSlider.com v8.8

01/2 1401

رقابت بسته بندی‌ها در بازار از نکات جالب توجه دنیای بازاریابی است. شرکت پژوهش بازار رسانه امروز ((emrc در گزارشی بسته بندی‌های پر فروش بازار دسر را در تابستان 1400 مورد بررسی قرار داده است. طبق نتایج بدست آمده از پوشش جغرافیایی emrc،در سطح 24 شهر ایران بیشترین گرایش مصرف کننده به دوبسته بندی کارتونی و لیوانی بوده است ، و کمتر از 1درصد سهم فروش حجمی متعلق به سایر بسته بندی ها است. در ادامه اطلاعات بیشتری از بازار دسر می‌خوانید.

سهم فروش وزنی بازار دسر

طبق برآوردهای بدست آمده از فروش وزنی بازار دسر در بازه زمانی مورد بررسی، پودر ژله حدود 50 درصد و دسر آماده حدود 45 درصد سهم فروش وزنی را به خود اختصاص داده‌اند. برهمین اساس این دو محصول جزء پرفروش‌ترین‌های بازار دسر به شمار می‌روند. به عبارت دیگر این درصدها نشان می‌دهد مصرف کنندگان بیشترین گرایش را به مصرف این نوع محصولات در این بازار دارند.

لازم به ذکر است، در بازه‌ی مورد بررسی،139 برند حداقل در 1 مغازه از پوشش جغرافیایی emrc حضور داشته‌اند که برای 63 برند، در این بازه فروش ثبت شده است.

محصولات دسر در بازه‌ی مطرح شده، در80درصد مغازه‌های نمونه emrc حضور داشته‌اند. بر این اساس می‌توان نتیجه گرفت محصولات دسر، محصولات پرطرفدار هستند. به طور کلی برندهای پرفروش این بازار در اغلب مغازه ها، حدود 60 درصد قفسه‌های مربوط به دسر را در اختیار داشته اند. نتایج نشان می‌دهد که دوره گردش این محصولات میانگین 14 روز است.

اطلاعات ارائه شده بخشی از گزارش شرکت پژوهش بازار و رسانه امروز ( emrc) از بازار دسر است که از مطالعه دوره‌ای بازار محصولات در خرده فروشی‌ها به دست آمده است. این مطالعه به طور مستمر در ۲۴ شهر در حال اجرا است و داده‌های گروه‌های محصولی را در صنایع مختلف جمع‌آوری می‌کند. هدف این مطالعه کمک به تصمیم گیری تیم‌ها و مدیران بازاریابی و فروش در صنایع مختلف، با ارائه نتایج به دست آمده از رصد مستمر تغییرات بازار خرده فروشان است. علاقه مندان می‌توانند برای دریافت اطلاعات بیشتر با emrc در ارتباط باشند.

امتیاز به این خبر:
دیدگاهها: 0
برای ارسال نظر، باید در سایت عضو شوید.