شرکت پژوهش بازار رسانه امروز (emrc) گزارش ارزش تعرفهای تبلیغات درتلویزیون، روزنامه و مجله را در پاییز سال ۱۴۰۰ منتشر کرده است. طبق این گزارش، تلویزیون سردمدار رسانههای تبلیغاتی بوده و سهم قابل توجهای از ارزش تعرفهای تبلیغات بنگاههای اقتصادی (بالغ بر 267 هزار میلیارد تومان) را به خود اختصاص داده است.
لازم به ذکر است، اعداد درج شده در این گزارش، مقدار ارزش ریالی بودجه تبلیغاتی برندهاست که به رسانههای مختلف اختصاص داده شده و تخفیفات یا شرایط قرارداد با رسانهها، در این هزینه لحاظ نشده است.
ارزش تعرفه ای تبلیغات ده برند برتر در مقایسه با سایر برندها
براساس این گزارش، 40 درصد از سهم ارزش تعرفهای تبلیغات تلویزیونی به ده برند برتر اختصاص داده شده است، در حالی که 55 درصد سهم تبلیغات در روزنامه و 40 درصد سهم تبلیغات در مجله مختص ده برند اول است.
تبلیغات تلویزیونی
ارقام ارزش تعرفهای تبلیغات ده برند برتر در تلویزیون قابل توجه است. اطلاعات نشان میدهد، ده برند برتر که بیشترین بودجه را برای تبلیغات فصل پاییز در نظر گرفتهاند، میهن، ستاک، ازکی، دیلی مارکت، کفش پاما ، دلپذیز، بیژن، دیپوینت، خوشبخت، محصولات غذایی طبیعت هستند. گزارش نشان میدهد، شرکت ازکی یکی از فعالان حوزه e-commerce وارد تبلیغات تلویزیونی شده است. اتفاقی که قبل از این شاهد آن نبودیم.
تبلیغات در نشریات
وقتی به سراغ بررسی ارزش تعرفهای تبلیغات در نشریات میرویم، نام برندهای دیگری نمایان میشوند. اکو ایران، امگا، لونژین، چرم مشهد، ریموند ویل، آسیا تک،فلومکس، کارآمد، کرمان موتو، صنایع غذایی سحر؛ بیشترین ارزش تعرفهای تبلیغات در روزنامهها را به خود اختصاص دادهاند.
از طرفی همراه اول، ایرانسل، بهران، گت، سایپا، رایتل، صنایع غذایی سحر، آسیا تک، محصولات آرایشی کاسپین، ایساکو؛ بیشترین ارزش تعرفهای تبلیغات را در مجلات داشتهاند.
در مجموع، گزارش ارزش تعرفهای به برندها کمک میکند تا مسیر حرکتی رقبای خود را دقیقتر شناسایی و برنامههای منسجمتری را برای آینده تدوین کنند. شایان ذکر است، در این گزارش، ارزش تعرفهای سه رسانه تلویزیون، روزنامه و مجلات در نظر گرفته شده و اطلاعات تبلیغات سایر رسانهها آورده نشده است. همچنین اطلاعات کلیه برندها از صنایع مختلف در بانک اطلاعات شرکت پژوهش بازار رسانه امروز (emrc) موجود است و علاقهمندان میتوانند برای دریافت اطلاعات بیشتر با این شرکت در ارتباط باشند.