• slide6
responsive slider by WOWSlider.com v8.8

05/30 1401


طبق بررسی‌های صورت گرفته، در شش ماهه اول سال1400کل هزینه تبلیغات بر اساس تعرفه تبلیغات هر رسانه، سه هزار میلیارد تومان تخمین زده شده است که نسبت به دوره مشابه در سال99 ،57 درصد افزایش داشته است. تعداد برندهای در تلویزیون تغییر چندانی دراین دو دوره نداشته است در حالیکه برندهای فعال در روزنامه و مجله به ترتیب 47 درصد و 25 درصد کاهش داشته‌اند.

برندهای برتر به تفکیک رسانه

تحقیقات نشان می‌دهد عمده تبلیغات، در رسانه تلویزیون بوده است. به دنبال رشد ارزش کل تبلیغات با توجه به تغییرات تعرفه‌ای در رسانه‌ها، این شاخص در ده برند برتر نیز رشد داشته است. این در حالی است که در سال1400علی رغم این رشد سهم ده برند برتر از ارزش ریالی کل با کاهش 6واحد، به29 درصد رسیده است. در سال،1400عمده تبلیغات ده برند برتر در روزنامه و مجله مربوط به گروه محصولی «پوشاک و جواهرات»و «حمل و نقل» بوده و در سال « ،99محصولات آرایشی، بهداشتی و مراقبتهای شخصی» پرفعالیت ترین گروه محصولی در روزنامه و مجله بوده است.

مقایسه گروه محصولی‌ها

با توجه به فعالیت ده برند برتر در سال99میتوان گفت عمده این ده برند متعلق به گروه محصولی موادغذایی و نوشیدنی است. در حالیکه در سال،1400تنوع گروه های محصولی بیشتری در بین10برند برتر دیده می شود. همچنان غالب برندها در گروه مواد غذایی و نوشیدنی هستند و برندهای فعال در حوزه‌های خرده فروشی، ارتباطات، ساختمان و صنعت، وسایل و لوازم خانگی نیز در بین10برند برتر دیده می شوند.

مقایسه برندها

در بین ده برند برتر، محصولات غذایی طبیعت با 49 درصد افزایش نسبت به سال1399، بیشترین سهم ارزش تعرفه ای را در نیمه اول سال1400داشته است. بعد از آن میهن که در دوره مشابه در سال گذشته رتبهاول را دارا بود با15درصد کاهش، در جایگاه دوم قرار گرفته و دلپذیر با46 درصد افزایش سومین برندی است که بیشترین سهم ارزش تعرفه ای را در نیمه اول سال1400از آن خود کرده است. برندهای شهر فرش، ایرانسل، دیپوینت، رونیکس و غنچه در سال1400جزء ده برند برتر قرار گرفتند.


امتیاز به این خبر:
دیدگاهها: 0
برای ارسال نظر، باید در سایت عضو شوید.