با شیوع آنفولانزا و سرد شدن هوا، شربتهای مولتی ویتامین یکی از پرمخاطبترین محصولات دو فصل آخر سال هستند. بازار محصولاتی که از سال گذشته با حضور برندهای جدید رونق گرفته است.
طبق بررسیهای شرکت پژوهش بازار رسانه امروز (emrc) در بازه زمانی زمستان 1400 و بهار 1401 در بازار شربتهای مولتی ویتامین 6 برند جدید وارد بازار شده است. بر اساس اطلاعات به دست آمده از پروژه پایش داروخانهها به طور متوسط هر 2 ماه 2 برند جدید وارد این بازار شدهاند.
در بهار 1401 برندهای جدید 1درصد از سهم حجمی بازار را دارا بودهاند. این در حالی است که در این دوره، 2 برند جدید در 10درصد داروخانههای شهرهای اصلی حضور داشته اند.
لازم به ذکر است ترکیبات 4 محصول از برندهای تازه وارد شده در بازار شربتهای مولتی ویتامین حاوی زینک بوده است.
تیم تحقیقات بازار دارویی شرکت پژوهش بازار رسانه امروز از سال 1395 در زمینه تحقیقات مرتبط با سلامتی فعالیت میکند. این تیم در این مدت در 10 شهر اصلی دادههای بازار دارو و مکملهای دارویی را جمع آوری کرده است. شرکتهای دارویی و مکملهای دارویی میتوانند با استفاده از این اطلاعات برای ارزیابی جایگاه خود و طراحی برنامه بازاریابی، فروش و ارائه محصول جدید به این بازار بر پایه اطلاعات بازار از خدمات این شرکت بهره بگیرند.