شرکت پژوهش بازار رسانه امروز (emrc) در بررسیهای خود نگاهی به بازار سس انداخته است. در این نگاه مشخص شد، در بازه زمانی (دی- اسفند 1401)، از میان انواع سسها بیشترین میزان فروش مربوط به سس مایونز وسس کچاپ بوده و میزان فروش حجمی سس مایونز نسبت به دوره قبل ثابت و سس کچاپ حدود 1%کاهش داشته است. در ادامه جزییات بیشتری از بازار سس میخوانید.
در بازار سس ایران حدود 55 برند و 405 کالای فعال در بازه (دی- اسفند) ثبت شدهاند. همچنین طی بررسی شش ماهه محصول سس، فروش این محصول همواره در حال کاهش بوده است. فروش محصول سس در آخرین بررسی (دی- اسفند) نسبت به دوره دوماهه گذشته (آبان –دی) 1%کاهش فروش حجمی و 2% افزایش فروش ریالی داشته است.
در مجموع طبق نتایج، 3 برند برتر این محصول در دوره دوماهه (اوایل دی-اوایل اسفند 1401) به ترتیب حدود 26%، 36% و 37% از فضای قفسه مغازههایی که در آن حضور داشتهاند، به خود اختصاص دادهاند که طی دو ماه اخیر تغییری نداشتهاست.