• slide6
responsive slider by WOWSlider.com v8.8

11/1 1397

مرکز نوآوری آو (AAV Innovation Center) عضو جدید خانواده‌ی dnaunion با حضور "حسام زند حسامی مدیرکل دفتر نوآوری و کسب و کارهای نوین معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری" و مدیران ارشد گروه افتتاح شد.


گروه dnaunion از پیشگامان صنعت خدمات مدیریت بازاریابی، ارتباطات بازاریابی و تحقیقات بازاردر ایران، در راستای عمل به رسالت خود "توسعه کسب ‌و‌کارهای کشور از مسیر توسعه صنعت مارکتینگ"، اقدام به راه‌اندازی "مرکز نوآوری آو" کرده است.‌‌‌ به همین مناسبت نشست خبری در روز یکشنبه ۳۰ دی ماهبا حضور خبرنگاران رسانه‌های مختلف برگزار شد.


در این نشست خبری "ناصر پاشاپور نیکو، دارنده‌ی نشان عالی رهبران کارآفرین و مدیرعامل گروه dnaunion"، "فریدون کورنگی مدیرعامل مرکز شتابنده‌ی مپس (شریک تجاری استراتژیک مرکز نوآوری آو)" و "شایان شلیله مشاور هیات مدیره dnaunion" حضور داشته و به سئوالات خبرنگاران پاسخ دادند.

ناصر پاشاپور نیکو در این نشست گفت: "مرکز نوآوری آو" به عنوان عضو جدیدی از خانواده‌ی dnaunion، با تاکید بر نوآوری، سعی در ایجاد و استفاده از سرویس‌های نسل آتی مارکتینگ با کمک افراد "تکنولوژی محور" و نوآور دارد.


ایشان عنوان کرد: نزدیک به دو سال پیش، ایده‌ی مرکز نوآوری آو را بطور آزمایشی برای یکی از مشتریان گروه dnaunion اجرایی کردیم. مرکز نوآوری آو با هدف انتقال و ارائه نسل جدیدی از خدمات حوزه تبلیغات، بازاریابی و تحقیقات بازار به کسب وکارها راه اندازی شده است. در مرکز نوآوری آو؛ سه هدف را دنبال می‌کنیم. یک: ارتقاء خدمات شرکتهای تبلیغاتی و تحقیقات بازار فعال در گروه . dnaunionدو: کمک به استارتاپ‌های فعال در حوزه Adtech،Martech ،Market Research که دسترسی آنها به مشتریان و کسب وکارها مشکل است، کمکی که آنها را به سوددهی خواهد رساند. سه: آمادگی ارائه خدمات به روز به مشتریانی که خواهان دریافت سرویس‌های بهتر و انتقال به نسل آتی حوزه فعالیت خود هستند.


پاشاپوردر ادامه افزود: رویکرد بکار رفته در مرکز نوآوری آو باعث می‌شود؛ مشتریان گامی موثر در جهت توسعه کسب وکارهایشان با بکارگیری روش‌های نوین تکنولوژی بردارند. بنابراین اگر روزی آینده صنعت مارکتنگ و تبلیغات در گرو خلاقیت بود، در حال حاضر این آینده در گرو نوآوری است. در مرکز نوآوری آو فقط در پی اصلاح اکوسیستم استارتاپ‌ها نیستیم. قصدمان کمک به شرکتهای فعال در حوزه مارکتینگ و تبلیغات نیز است. توسط مرکز نوآوری آو در تلاش هستیم نسل آتی شرکتهای مارکتینگ و تبلیغات را پایه گذاری کنیم.


پاشاپور درباره علل افتتاح مرکز نوآوری آو در این شرایط اقتصادی گفت: بازار ایران کوچک‌تر شده و رقبای بزرگی از آن حذف شده‌اند. چنین شرایطی فضا را برای اجرای فعالیت‌های جدید مهیا می‌کند. از طرفی با توجه به شرایط پیش آمده صاحبان فکر نیز در دسترس هستند. البته در شرایط اقتصادی حال حاضر بسیاری از رقبای خارجی هنوز در مورد سرمایه گذاری در ایران دو دل هستند. اما ما در ایران زندگی می‌کنیم و شرایط اقتصادی حال حاضر فرصت‌های مختلفی را ایجاد کرده است. اگر دقت کرده‌ باشید، برخی از برندهای ایرانی به محض خروج رقبای خارجی از ایران به فکر گسترش حوزه فعالیت خود افتاده‌اند. بنابراین اگر فرضا بازار ۳۰ درصد کوچکتر شده باشد، ۷۰ درصد باقی مانده و کسب وکارهای ایرانی باید بیش از حال حاضر محصول تولید و عرضه کنند. براین اساس بازار حال حاضر؛ شرایط سرمایه گذاری را دارد، چنین سرمایه گذاری ریسک‌های خاص خود را نیز به همراه خواهد داشت. ریسک‌های که قبلا نیز وجود داشتند اما سرمایه گذاری برندهای خارجی آنها را پرخطرتر کرده بود.


مدیرعامل گروه dnaunion درباره همکاری با مرکز شتاب‌دهنده‌ی مپس گفت: توافق‌نامه‌ای میان مرکز نوآوری آو و مرکز شتابنده مپس منعقد شده است. طبق این توافقنامه مرکز نوآوری آو؛ استارتاپ‌های فعال در حوزه مارکتینگ حاضردر مرکز شتابنده مپس را حمایت و مپس نیز در حوزه تکنولوژی مرکز نوآوری آو را حمایت خواهد کرد.

پاشاپور نیکو در پایان افزود: ایده‌‌ی حمایت از کسب وکارهای نو و رشد آنها در درون شرکتهای بزرگ از سال ۱۹۹۱ در گروه dnaunion در حال اجراست و نزدیک به ۱۶ بار این ایده‌ تکرار شده است. از تجربه چنین عملکردی در جهت پیشبرد سریعتر اهداف مرکز نوآوری آو استفاده خواهیم کرد. از طرفی شرکتها و برندهای بزرگ به خاطر سابقه فعالیت گروه dnaunion به آن اعتماد دارند. چون با گروه تجربه‌های مثبت بسیاری داشتند. چنین اعتباری به استارتاپ‌ها کمک می‌کند تا کسب وکارها آنها را بپذیرند. از طرفی به خاطر شیوه فعالیت، گروه درک عمیقی از نگاه مصرف کننده‌ی نهایی دارد. در نتیجه از این زوایه نیز می‌توان به استارتاپ‌ها کمک کرد تا سرویس‌های بهتری را به بازار ارائه کنند. سرویس‌هایی که به سرعت نیاز مصرف کنندگان و برندها را برطرف کنند. چنین مزایایی مرکز نوآوری آو را از سایر مراکز تفکیک می‌کند.


در مجموع مرکز نوآوری آو در تلاش است به نسل آتی خدمات مارکتینگ دست پیدا کند. سعی داریم؛ زنجیره ارزش افزوده‌ای که شرکتهای مارکتینگ، تحقیقات بازار و تبلیغات برای سایر کسب وکارهای ایجاد می‌کنند را ارتقا دهیم. همچنین مشاوران حاضر در این مرکز نوآوری آو؛ همگی جزء افراد نوآور و با تجربه‌ی حوزه فعالیت خود هستند. کسانی که با کوله باری از تجربه درخشان در حوزه تکنولوژی قصد دارند، دستاوردهای‌شان را به کسب وکارهای فعال بازار ایران ارائه کنند. کسب وکارهایی کهبرای دریافت سود بیشتر و ارتباط بهتر با مخاطبان بهتکنولوژی نیاز دارند. چون زندگی مشتریان و مصرف کنندگان امروزی با تکنولوژی گره خورده و جدایی از آن برایشان غیرممکن شده است.


فریدون کورنگی مدیرعامل مرکز شتابنده‌ی مپس در نشست خبری گفت: نزدیک به سه سال است که درباره ایجاد جرقه‌های نوآوری و خلاقیت در بخش‌های مختلف زیست بودم فن آوری و زیست بوم کسب وکار گفتگو و تبادل نظر کرده‌ایم. مرکزنوآوری آو نتیجه جلسات متوالی است که در این زمینه داشته‌ایم.


کورنگی افزود: وقتی درباره یک زیست بوم صحبت کنیم، چندین مدل مطرح می‌شود. در مدل‌های که در ایران رایج است، تعدادی عوامل کنار یکدیگر قرار می‌گیرند، عواملی که مجبور هستند با یکدیگر تعامل داشته باشند. این مدل در طولانی مدت نتیجه بخش نیست. زمانی مدل به نتیجه می‌رسید که مشتری وجود داشته باشد تا از سرویس استارتاپ استفاده کند. مرکز نوآوری آو مشتری را در دسترس دارد و این موضوع قابلیت بزرگی‌ست. تمامی زیست بوم‌های فعال در ایران و خارج از کشور به دنبال تماس با مشتریان هستند. باید مشتریانی باشند که از نوآوری استفاده کنند. مرکز نوآوری آو؛ این مشتریان را دارد و همین موضوع باعث تفکیک این مرکز نسبت به سایر مراکز می‌شود. بنابراین مشتریان باعث می‌شوند که نوآوری و خلاقیت مرکز نوآوری آو بکار گرفته شوند تا مسائل آنها حل شوند. گروه dnaunionبا توجه به سابقه فعالیت خود یک کانال شفاف میان مرکز نوآوری آو و کسب وکارها ایجاد می‌کند. در این حالت جوانان با چشم باز وارد این حوزه شده و با فراغ بال و بدون دغدغه یافتن مشتری برای نوآوری خود در مرکز نوآوری آو فعالیت می‌کنند.

کورنگی در پایان گفت: کسانی که گندم کاشته‌ و سود آنی را بدست آورده‌اند، مملکت را نساخته‌اند، کسانی که گردو کاشته و در پی سرمایه گذاری بلند مدت‌ هستند، مملکت را ساخته و آن را آباد کرده‌اند. در حال حاضر فرصت مناسبی برای سرمایه گذاری در مراکز شتابنده ایجاد شده است، چون بسیاری از کسب وکارهای ایرانی متوجه شدند که می‌توانند از خدمات ارزش آفرین‌های ایرانی استفاده کنند.


شایان شلیله مشاوره هیات مدیره‌ گروه dnaunion یکی دیگر از افراد حاضر در نشست خبری گفت: مراکز شتابنده‌ی بسیاری در ایران فعالیت می‌کنند. بسیاری از این مراکز عمومی و کل صنعت را رصد و خدمات عمومی ارائه می‌کنند. معمولا منتورهای حاضر در این مراکز نیز تخصص یک حوزه از بازار را ندارند اما راه اندازی مرکزی تخصصی توسط گروهی که سالهاسابقه فعالیت در حوزه مارکتینگ را دارد و کاملا با این حوزه آشنا هستند، بسیار حائز اهمیت است. در این مرکز جوان‌ها و افراد خلاق می‌توانند درکنار افراد باسابقه و باتجربه قرار بگیرند و خدمات بهتری را به بازار ارائه کنند. این موضوع مهم‌ترین تفاوت مرکز نوآوری آو با سایر مراکز نوآوری فعال در ایران است که بطور عمومی فعالیت می‌کنند.


مرکز نوآوری آو کمک می‌کند که تبلیغات و مارکتینگ پیوند محکمی با محصول مشتریان داشته باشند. در نظر داشته باشید که اکثر کسب وکارها در پی تولید و معرفی محصول هستند، حال هر چقدر ارتباط با مشتریان عمیق‌تر باشد، استارتاپ‌ها بهتر عمل خواهند کرد. مرکز نوآوری آو به دلیل ارتباطات گسترده با مشتریان و کسب وکارها می‌تواند، محصولی را خلق کند که گروه مخاطبان بسیاری از آن بهره برداری کنند. اتفاقی که در سایر مراکز رخ نداده و استارتاپ‌ها مجبور هستند که با همکاری با هر مشتری مسیری تازه‌ای را تعریف کنند.


شلیله در پایان افزود: در حال حاضر دو تیم در مرکز نوآوری آو مستقر و شروع به فعالیت کرده‌اند. در همین راستا؛ چندین تیم دیگر نیز در حال بررسی و به زودی شرایط همکاری با آنها فراهم خواهد شد. در این باره می‌توان گفت: از نمایشگاه الکامپ نزدیک به هفتاد استارتاپ مرتبط با حوزه کار مرکز نوآوری آو مورد بررسی قرار گرفته‌اند.


لازم به ذکر است:افراد فقط با داشتن ایده‌ی خلاق و نوآور در حوزه Adtech،Martech ،Market Research حتی بدون داشتن تیم نیز می‌توانند از خدمات مرکزنوآوری آو استفاده کنند. سایت مرکز نوآوری آو راه اندازی شده و افراد می‌توانند با مراجعه به آن ایده‌های نوآور خود را با ما در میان بگذارند. البته مرکز نوآوری آو سعی دارد با حضور در استارتاپ ویکندها و دانشگاه‌ها ایده‌های خلاق را کشف و تحت حمایت خود قرار دهد. ایده‌ها باید مرتبط با حوزه فعالیت مارکتینگ، تبلیغات و تحقیقات بازار باشند. نکته مهم دیگری که باید به آن اشاره کنم، فضای کاری مرکز نوآوری آو است. فضای کاری به یک شرکت از گروه محدود نشده و تمامی شرکتهای فعال در dnaunion امکان دارد، فضای برای کار صاحبان ایده باشند. افراد نوآور و صاحب ایده به خاطر دامنه ارتباطات مرکز نوآوری آو با گروه مشتریان و کسب وکارهای وسیع می‌توانند آن را انتخاب کنند. مرکزی که به گروهی تخصص متصل است و برای بهتر شدن خدمات و سرویس‌های کسب وکار نقش مهمی را ایفا خواهد کرد.


شایان ذکر است؛ این نشست خبری با جمع بندی خدمات ارانه شده توسط مرکز نوآوری آو که به قرار ذیل است به کار خود پایان داد.

یک: سرمایه گذاری بر ایده‌های خلاقانه‌ و نوآورانهاستارتاپی با رویکرد تکنولوژی در حوزه‌های مارکتینگ، تبلیغات و تحقیقات بازار.

دو: تعریف خدمات جدید با رویکرد تکنولوژی و نوآوریپس از شناسایی نیاز کسب وکارها.

سه: ارائه مشاوره به مشتریان و صاحبان برند در بکارگیری روش‌های نوین تکنولوژی و نوآوری.

چهار: کمک به مشتریان و صاحبان برند در بکارگیری تکنولوژی های نو در درک عمیق نیازهای مصرف کنندگان.

پنج: ارائه مشاوره در زمینهانتقال خدمات فعلی به خدمات نسل آتی.

شش: برگزاری ایونت‌های متناسب در حوزه فعالیت. چنین ایونت‌هایی به فعالان در جهت برقراری ارتباط بهتر کمک بسزایی خواهد کرد.

امتیاز به این خبر:
دیدگاهها: 0

ارسال نظر

نام:*
ایمیل:*
متن نظر:
کد را وارد کنید: *
عکس خوانده نمی شود