• slide6
responsive slider by WOWSlider.com v8.8

08/11 1398


ام بی ای نیوز: سایت آهن آنلاین با هدف شکل دهی و شفافیت در معاملات آهن کشور و حذف رانت در این حوزه وارد بازار شده و ساز و کار نوین خرید و فروش اینترنتی را جایگزین روش های سنتی و غیر اصولی گذشته کرده است.

"بهراد منتظری نجف آبادی" مدیرعامل و عضو هیات مدیره مجموعه آهن انلاین با تاکید بر اینکه یکی از بزرگترین مشکلاتی که دراین بخش وجود داشته عدم اطلاع رسانی و شفافیت و تعداد زیاد واسطه ها بوده تصریح کرد: در بازار سنتی خرید و فروش آهن، بین مشتری و تولید کننده واسطه هایی وجود داشتند که برخی از انها با ایجاد رانت مشکلاتی را در این بازار ایجاد کرده بودند و ما با هدف حذف واسطه های غیرشفاف و تخصصی کردن معاملات روزمره این بخش فعالیت خود را از حدود ده سال قبل آغاز کردیم و در این مسیر رشد تکنولوژی های تلفن همراه و فضای مجازی و فراگیری اینترنت نقش فزاینده ای در موفقیت و توسعه کارحرفه ای و تخصصی مجموعه آهن آنلاین داشته است.

وی افزود: بزرگترین چالش پیش روی مجموعه حذف واسطه هایی است که عملاً اعتبارشان را از رانت و سیستم فاسد حاکم بر بازار که ناشی از عدم اطلاع رسانی و شفافیت است، میگیرند و تاکید کرد در بازارهایی که گردش مالی بالا است برخی بیزنس ها نمی توانند وارد چرخه ی توزیع شوند و سایت آهن آنلاین با عملکرد حرفه ای نقش موثری عهده دار شده است.


او با اشاره به برگزاری همایش تخصصی صنعت فولاد که با حضور سر شاخه های اصلی چرخه فولاد کشور برگزار شده بود افزود: من در این همایش طی سخنرانی که داشتم به این نکته تاکید کردم که با سازوکاری که ایجاد کردیم در واقع اعتبارمان را از مصرف کننده دریافت می کنیم و اگر در این مسیر با گروه های متوسل به رانت ارتباط داشته باشیم، نه توسط دولت و حاکمیت، بلکه به واسطه مشتری حذف می شویم و بر این اساس طی ده سال گذشته از زمان شروع فعالیتمان در مجموعه روش مبتنی بر شفافیت و کار حرفه ای انتخاب و اجرایی شده است.

همچنین به روزبودن سیستم فروش لازمه ی شرایط کنونی آهن و فولاد کشور است چرا که با افزایش سقف تولید که در حال حاضر حدود 25 میلیون تن بوده و پیش بینی تولید حدود 50 میلیون تن می شود، لذا همگام به رشد تولید سیستم های فروش هم باید در مسیر توسعه و رشد قرار گرفته و سیاست های این حوزه تغییر کند.

او با اشاره به مطلبی که در همایش مذکور به آن پرداخته گفت: گروه هایی که ما به آنها "واسطه انبار کن" می گوییم در این بازار فعالیت می کنند که بدون توجه به نیاز مصرف کننده و متکی بر رانت هستند و سیستم نادرست را پیاده می کنند که تلاش ما را برای مدیریت و اصلاح روش های غیراصولی در این بازار برپایه ی اعتماد مشتری و اصل عرضه و تقاضا و حذف واسطه های غیرشفاف بوده است.



در بخش دیگری از این گفتگو بهنام کیامرزی رئیس هیات مدیره آهن انلاین نیز در مورد چگونگی ایده ی شکل گیری این مجموعه گفت: با توجه به اینکه در سال های قبل کارخانه دکل سازی داشتم و ساخت دکل های مخابراتی به مقدار زیادی آهن نیاز دارد، لذا تصمیم گرفتم برای حرفه ی خود سبد ایجاد کنم و به فکر آهن فروشی و ایجاد سایتی که امکان این تبادلات را فراهم کند افتادم و برای نخستین بار خرید و فروش آهن از کوچه پس کوچه ها را به شکل اینترنتی ساماندهی کردیم و با اینکه در ابتدا ایده ی فروش اینترنتی از دیدگاه برخی خنده دار بود اما بعدها با استقبال بی نظیری مواجه شد.

ایجاد فاکتور رسمی در بازاری که 80 درصد مشتریان به شکل کاملا سنتی معامله انجام میدادند و خریدهای قانونی و مستند و اینرنتی نخستین دستاورد راه اندازی سایتی بود که برمبنای اطلاع رسانی و شفافیت بنا شده است.


کیامرزی همچنین از وجود مشکلاتی سخن می گوید که ازجمله آن ضعف دانش نیروی انسانی ناشی از مشکلات سیستم آموزش عالی کشور است که مجموعه مجبور به عهده دار شدن آموزش کارکنانی است که اصول اولیه همکاری و... را نیاموخته اند و بی تجربگی دانش آموختگان مقاطع بالای تحصیلی نظیر کارشناسی ارشد از آن جمله است.

همچنین وی به چالش برندینگ و کپی برداری توسط مجموعه هایی دیگر اشاره کرد و افزود: ضمن اینکه از حضور رقیب درجامعه ای که از سنت به سمت مدرنیته در حال گذار است استقبال می کنیم و تقریباً میتوان ادعا کرد رقیبی در این حوزه هنوز در کنار ما قرار نگرفته اما تقلب و کپی برداری از برند آهن آنلاین یکی از دغدغه ها و مشکلاتی است که با آن مواجه هستیم.


رییس هیات مدیره آهن آنلاین در ادامه به استراتژی اصلی مجموعه اشاره کرد گفت: کسب درآمد مهمترین رویکرد فعالیتهایی است که انجام میدهیم اما در کنار این هدف اشتغالزایی برای حدود 250 پرسنل که قرار است تا دو سال آینده به سقف 500 همکار برسد و خدمات رسانی به گروه هایی که دربازار آهن فعالیت می کنند مدنظر بوده است.

وی با اشاره به اصل خشنودی همکاران که منجر به خشنودی و رضایت مشتریان می شود گفت: با تاکید براین موضوع امکانات رفاهی متعددی برای همکاران درون مجموعه تدارک دیده شده است.

همچنین ایجاد استاندارد مختص آهن آنلاین که مبتنی بر برند مجموعه باشد در برخی کالاها نظیر بست های فلزی داربست و... مدنظر است تا دربازاری که تاکنون هیچگونه استانداری وجود نداشته اطمینان و ایمنی را جایگزین نماییم.

وی در مورد نگرش تبلیغاتی مجموعه تصریح کرد: تبلیغات نباید بدون زیرساخت و امکان پاسخگویی مناسب به بازار انجام شود بلکه فعالیت های تبلیغاتی باید گام به گام با مجموعه حرکت کرده و متکی بر ایده و طرح خلاق باشد.


کیامرزی در ادامه با اشاره به همکارانی که به شکل حرفه ای در حوزه ی مارکتینک آهن آنلاین فعالیت می کنند اظهار داشت: تبلیغات هوشمندانه در برنامه های ما قرار دارد و در مسیر خلاقیت حرکت میکینم که صرفاً متکی بر هزینه نیست بلکه برمبنای ایده و طرح استوار است.

لازم به ذکراست در برنامه های روابط عمومی مجموعه که در ارتباط بسیار تنگاتنگی با بخش تبلیغات قراردارد نظرسنجی و ارتباط و تعامل موثر با مشتری از جمله رویکردهایی است که به آن توجه شده است. به این شکل که کارشناسان با تماس با مشتریان میزان رضایت مندی آنها را سنجیده و به شکایات ظرف مدت بسیار محدود رسیدگی شده و کارشناسانی که موجبات نارضایتی معقول مشتری را در مراحل مختلف سبب شده باشند در دادگاه و هیات منصفه درون سازمان مورد قضاوت قرارگرفته و فیلم و عکس این مراسم برای مشتری شاکی ارسال شده و کارشناس وظیفه دارد ظرف مدت تعیین شده رضایت مشتری را جلب نموده و در این مسیر جوایز و تنبیه هایی نیز در نظر گرفته شده است که همگی نشانه ی اهمیت مجموعه به رضایت مشتری و سیستم سالم و شفاف اطلاع رسانی است.

وی در ادامه با تاکید بر اینکه مشکلات را با مدیریت صحیح می توان مرتفع کرد تلاش و پشتکار را عامل موفقیت دانست و به نوجونان توصیه کرد از سنین 15 سالگی در کسب تجربه و انجام کار کوشا باشند.  




mbanews.ir-مریم غضنفری

امتیاز به این خبر:
دیدگاهها: 0

ارسال نظر

نام:*
ایمیل:*
متن نظر:
کد را وارد کنید: *
عکس خوانده نمی شود