• slide6
responsive slider by WOWSlider.com v8.8

09/20 1398


ام بی ای نیوز:
فعالیت شیپور در بازار ایران از مرز هفت سال گذشت. در این مدت فعالیت شیپور دستاوردهای مختلفی را به نام خود ثبت کرده است. ام بی ای نیوز با رضا اربابیان مدیرعامل و موسس شیپور درباره روند فعالیت شیپور در این هفت سال گفتگویی داشته که در ادامه می‌خوانید.


درباره شیپور و دستاوردهایش برایمان بگویید؟

شیپور سایتی فعال در حوزه نیازمندی‌ها است که در زمینه خودرو، استخدام، خدمات، مسکن و.... به کاربرانش خدمات ارائه می‌کند. در واقع می‌توان شیپور را بازاری در نظر گرفت که کاربران در آن کالاهای مورد نیاز خود را خرید و فروش می‌کنند. شیپور از سال 1391 فعالیت‌ خود را آغاز و در حال حاضر هفت سالی است که در بازار ایران مشغول به خدمت رسانی است. در اولین سال حضور فعالیت شیپور در ایران مخاطبان نگاه مثبتی نسبت به خرید و فروش محصولات دسته دوم نداشتند. گروه ما از همان سال شروع فعالیت در تلاش بود که نسبت به خرید و فروش محصولات دسته دوم فرهنگسازی و نگاه مصرف کنندگان را تغییر دهد. در این هفت سال به نتایج قابل قبولی رسیده‌ایم، البته هنوز جای کار بسیار است و ما همچنان در این زمینه تلاش می‌کنیم. تلاش ما به ثمر نشسته و باعث شده که ترافیک سایت به دومیلیون بازدید در روزبرسد. همچنین صدهزار آگهی بطور روزانه در سایت شیپور منتشر می‌شود. این آمارها روز به روز در حال تغییر است و نشان می‌دهد که مردم با فرهنگ مصرف محصولات دسته دوم آشنا شده‌اند. استفاده از محصولات دسته دوم قدرت خرید مصرف کنندگان را بالا برده و آن‌ها با مبلغ کمتر محصولات بهتری را خریداری می‌کنند و لوازمی که دیگر برایشان کاربر ندارد را برای فروش می‌گذارند. علاوه براین، اجرای این شیوه باعث کاهش ترافیک شهری و صرفه جویی در وقت نیز می‌شود. مخاطبان برای خرید یک کالا دیگر نیاز ندارند که بازارهای مختلف را جستجو کنند و ساعت‌ها برای خرید وقت بگذارند.


شیپور در زمینه فرهنگسازی چه اقداماتی را انجام داده است؟

تبلیغات گسترده‌ای که شیپور در چندسال اخیر اجرایی کرده کمک بسزایی به فرهنگسازی استفاده از محصولات دسته دوم کرده است. در این تبلیغات به موضوعات مختلفی پرداخته‌ایم. در این تبلیغات سعی کرده‌ایم، سئوالات ذهنی مخاطبان را پاسخ دهیم و ذهن آن‌ها را نسبت به موضوعات شفاف کنیم. به نوعی در تلاش هستیم که از طریق تبلیغات و رسانه این فرهنگ را میان مردم نهادینه کنیم. از طرفی با کنترل و نظارت آگهی‌های منتشر شده در وبسایت شیپور مسیر حرکتی را مشخص کرده‌ایم. شیپور فضای سالمی را برای کاربران ایجاد کرده تا آن‌ها بتوانند، کالاهای مورد نیاز خود را خرید و فروش کنند. در این سایت دسته بندی محصولی مختلفی وجود دارد اما شیپور قصد ندارد این دسته بندی را کوچک‌تر کند. در این حالت کاربر وقتی وارد سایت شیپور می‌شود، حس ورود به بازار هفتگی را دارد که از میان کالاهای مختلف کالای موردنیاز خود را پیدا و خوشحال می‌شود. در این حالت خرید علاوه بر سود، تفریح هم محسوب می‌شود.


یکی از دغدغه‌های مخاطبان صحت آگهی‌های منتشر شده برروی سایت‌ها است. شیپور در زمینه اعتمادسازی چه اقدامی را انجام داده‌است؟

شیپور در این زمینه با مشکلی روبرو نبوده است. شیپور از ابتدا بطوررسمی وارد بازار شده و بطور دقیق تمامی آگهی‌های ارسالی را بررسی و منتشر می‌کند. در این زمینه تیمی حرفه‌ای صدنفره‌ای آگهی‌های را مورد بررسی قرار می‌دهند و با متخلفین برخورد می‌کنند. برای مثال: پیش آمده یک نفر در یک روز قطعات یک ماشین را بطور متناوب در سایت آگهی کرده است. امکان دارد که قطعات مربوط به یک ماشین سرقتی باشد. تیم چنین آگهی‌هایی را به دقت بررسی می‌کنند. چنین روندی باعث کاهش شکایات شده است.


آیا می‌توان شیپور را به عنوان یک منبع اطلاعاتی در زمینه مسکن، خودرو و... در نظر گرفت؟

شیپور اولین سایتی است که در زمینه خودرو اقدامات قابل توجه‌ای را اجرایی کرده است. در این زمینه شیپور قیمت واقعی خودروها را مشخص و اگر نسبت به بازار بالاتر باشد، اعلام می‌کند. چنین فعالیتی با همکار تجاری شیپور همراه مکانیک انجام می‌شود. همراه مکانیک اطلاعات دقیقی و کارشناسی درباره بازار خودرو به دلیل نوع فعالیت‌ش دارند. شیپور و همراه مکانیک چندوقتی است که همکاری تجاری را با هم شروع کرده اند.

چنین روندی باعث شده که شیپور در حوزه خودرو پیش بینی‌های دقیقی در زمینه قیمت داشته باشد. موضوع قیمت در بسیاری از مخاطبان تبدیل به دغدغه شده است. شیپور برای حل این دغدغه راهکار دقیقی را ارائه کرده است.


عملکرد شیپور درباره بازار مسکن چطور بوده است؟

اطلاعات درج شده از بازار مسکن نیز براساس اطلاعات اتحادیه املاک و کدرهگیری مشاوران املاک است. در این زمینه نیز در مورد قیمت گذاری اطلاعات دقیقی در سایت قید شده است.


در زمینه مشتری مداری شیپور چه اقداماتی را انجام داده است؟

کاربران شیپور هر زمانی که به کمک نیاز دارند، می‌توانند با ما در تماس باشند. در این زمینه پشتیبانی 24 ساعته‌ای نیز صورت می‌گیرد. کاربران با این تیم پشتیبانی آشنایی کاملی دارند و به خوبی می‌دانند که اگر مشکلی داشته باشند با کمک آن‌ها به راحتی برطرف خواهد شد. در همین راستا ثبت آگهی‌ها نیز با سرعت خوبی انجام می‌شود. در مجموع شیپور در تلاش است که بالاترین سطح خدمات را به کاربران ارائه کند.


درمورد فعالیت‌های بازاریابی و تبلیغات دیجیتال شیپور توضیح بفرمایید؟

شیپور در این زمینه فعالیت‌های گسترده‌ای دارد. البته با توجه به هر کمپین فضای فعالیت‌های دیجیتال بزرگ و کوچک می‌شود. سئو برای شیپور بسیار اهمیت دارد و در این زمینه فعالیت‌های قابل توجه‌ای انجام داده است. در حوزه دیجیتال مارکتینگ نیز فعالیت‌های انجام شده است.

در پایان بهتر است، درباره چشم انداز شیپور که بسیاری درباره آن سئوال می‌کنند، توضیح دهم: شیپور درتلاش است، فضای امنی را برای مخاطبان فراهم کند که آن‌ها در این فضا بهترین معامله را داشته باشند. این فضا می‌تواند از جنبه‌های مختلفی مانند بهترین قیمت، تنوع کالاها، کاربردپذیر خوب و... بهینه شود. همچنین شیپور در تلاش است؛ فرهنگ استفاده از کالاهای دسته دوم را برای کمک به اقتصاد خانوارهای ایرانی نهادینه کند.




mbanews.ir- نرگس فرجی

امتیاز به این خبر:
دیدگاهها: 0

ارسال نظر

نام:*
ایمیل:*
متن نظر:
کد را وارد کنید: *
عکس خوانده نمی شود