ام بی ای نیوز: یک لوگوی جدید جای بیضی سیاه خسته کننده کیا را می گیرد.
لوگو های شرکت های خودروسازی بخش بسیار بزرگی از هویت برند را تشکیل می دهند، به همین دلیل شاهد هیچ نوع تغییری در آن ها نیستیم. فولکس واگن اخیرا از تغییری کوچک در لوگوی تاریخی خود پرده برداشت که انگار ساده تر و دوستانه تر است. در میان لوگوهای همه تولید کنندگان، بیضی مشکی ساده کیا با کلمه کیا «Kia» بر روی آن، ظاهرا بیشترین انتقادها را در پی داشت. تفاوت چندان زیادی میان این لوگو با بیضی آبی فورد به چشم نمی خورد اما شاید فونت لوگوی کیا می توانست کمی هیجان انگیز تر از لوگوی فعلی یا بهتر است بگوییم سابق آن باشد.
تاریخ ثبت لوگو و رونمایی از آن هنوز مشخص نیست و این بدان معنا است که کیا هنوز نتوانسته است تایید لازم برای این دیزاین جدید لوگو را دریافت کند. لوگوی جدید به رنگ های قرمز و مشکی، نسخه ای پیچیده از واژه کیا (Kia) است که شباهت بسیار زیادی به لوگوی نشان داده شده بر روی خودروی مدل «Imagine Concept» این شرکت دارد. از این مدل خودرو در نمایشگاه اتومبیل ژنو ۲۰۱۹ رونمایی شد. تفاوت آن با لوگوی کنونی کیا فقط در رنگ سفید آن نهفته بود.
اخیرا جو اسپرت تر و جوان پسندانه تری در کیا حاکم شده ، بنابراین به باور بسیاری از کارشناسان، در حال حاضر زمان تصویرسازی مجدد لوگوی آن فرا رسیده است. این شرکت حتی چنین طرحی را با نصب نشان متفاوت بر روی خودروی سدان اسپرت پرچمدار خود آزمایش کرده است اما در نهایت تصمیم گرفت تا برای کسب جایگاهی بهتر و شناخت بیشتر مشتریان در بازار ایالات متحده آمریکا بیضی سیاه خود را کنار بگذارد.
به دلیل عدم تایید لوگوی جدید تا این لحظه، ما مطمئن نیستیم که چه زمانی می توانیم برای نخستین بار شاهد رونمایی از لوگوی جدید کیا بر روی محصول آن باشیم. همچنین خیلی زود است که اعلام کنیم لوگوی جدید بر روی همه مدل های کیا یا فقط چند مدل خاص استغاده می شود. ما هنوز نمی دانیم که آیا این لوگو در ایالات متحده آمریکا تیز به کار خواهد رفت یا این که فقط بر روی خودرو ها در بازار خانگی کره جنوبی نصب خواهد شد.
مرضیه فروتن