ام بی ای نیوز: ورود به سرزمین روباتها برای هر کودکی جذاب است. سرزمینی که توسط روبوکیدز شبیه سازی شده و کودکان با دنبال کردن داستانی به جنگ دشمنان روباتهای خوب میروند.
حسین ذبیحی مدیرعامل شهربازی روبوکیدز درباره نحوه فعالیت این برند به ام بی ای نیوز میگوید: برند روبوکیدز از یک شرکت دانش بنیان که در حوزه روباتیک و بازیهای تعاملی فعالیت میکند، منشعب میشود. شعبه اول برند پس از یکسال و نیم فعالیت مستمر در ولنجک تهران تاسیس شده است. بنابراین در مجموع از فعالیت برند نزدیک به سه سالی میگذرد.
روبوکیدز یک شهربازی تعاملی، روباتیکی است که قصد دارد، خدمات ویژهای را به کودکان دو تا ده سال ارائه کند. این برند در تلاش است که تجربهای به یادماندی برای کودکان از دیدن روباتها، صحبت با آنها و حضور در شهربازی که در آن داستانی روایت شده و سناریومحور است، بسازد. درباره سناریو شهربازی باید بگویم: روباتهای شهربازی برند روبوکیدز در سیارهای به نام روبونوس زندگی میکردند. سیارهای که یک روز موجودات انرژی خواربه آن حمله و انرژی روباتها را خوردهاند. حال روباتها به سیاره زمین فرار کردهاند و روبوکیدز را ساختهاند تا بچهها با بازی در روبوکیدز به روباتها و سیارهشان انرژی دوباره بدهند و سیارهشان را نجات دهند. المانهای بکاررفته در این شهربازی بصورت تعاملی و فیزیکی اجزای مختلف تشکیل دهندهی داستان را به یکدیگر متصل میکنند.
برند روبوکیدز در حال حاضر دو شعبه دارد که شعبه دوم به زودی در باغ کتاب تهران راه اندازی خواهد شد.
ذبیحی درباره بازاریابی و تبلیغات روبوکیدز گفت: طی یکسال گذشته فعالیتی در زمینه بازاریابی و تبلیغات صورت نگرفته است. به نظرم زمانی که محصول به بلوغ خود برسد، خود توانایی اجرای بهترین تبلیغات را خواهد داشت. بنابراین ما نیز منتظر بودیم که محصول به مرحله بلوغ خود برسد. حال محصول توانسته انتظارات ما را برآورده کند، برهمین اساس برنامههای بازاریابی را شروع خواهیم کردی. برنامهها شامل دعوت از مدارس، مهدکودکها و... خواهد بود. البته تا به امروز نیز مخاطبان بسیاری مشتاق بازدید از شهربازی بودهاند اما در تلاش هستیم که بازدیدها را با انسجام بهتری پیش ببریم. برگزای ایونتهایی با حضور کودکان و تولید محتوای مرتبط با حوزه کاریمان نیز از جمله برنامههایی است که در آینده نزدیک اجرایی خواهیم کرد.
روبوکیدز در تلاش است که به برند برتر سرگرمی کودکان تبدیل شود
مدیرعامل برند روبوکیدز در ادامه افزود: روبوکیدز در تلاش است به برند برتر سرگرمی کودکان تبدیل شود. همچنین گسترش شعبههای برند و تولید و ارائه اسباب بازیهای مرتبط با داستان شهربازی از جمله فعالیتهایی است که در آینده نزدیک اجرایی خواهیم کرد. اسباب بازیها علاوه بر شعب در اسباب بازی فروشیها نیز توزیع خواهند شد.
بحث صادرات نیز از جمله موضوعاتی است که در آینده بر آن متمرکز خواهیم شد. در بحث صادرات تاسیس شعب در کشورهای همسایه و حوزه خلیج فارس و صدور اسباب بازی به این کشورها را بررسی میکنیم. خدمات ارائه شدهی روبوکیدز به صورت تجمیع شده توسط هیچ شرکتی ارائه نمیشود و این امتیازی است که میتوان از آن استفاده کرد. منحصربفرد بودن خدمات برای مخاطبان جذاب است و همین موضوع باعث انتشار پیام شده و تبلیغات دهان به دهان توسط افراد صورت گرفته است. محتوای شهربازی در توسعه و بازاریابی و تبلیغات غیرمستقیم نقش مهمی دارد. در همین راستا کتابهای داستانی نیز تالیف و در حال انتشار هستند. بنابراین بر محتوا با تمرکز بیشتر برنامه ریزی میکنیم.
در پایان باید بگویم: موضوع سرگرمی کودکان در ایران با چالش بزرگی روبرو است و اکثر مراکز سرگرمی و شهربازیها با بازیهای تکراری کودکان را سرگرم میکنند. چنین بازیهایی پس از تکرار بسیار از جذابیتشان کاسته خواهد شد. چنین سرگرمیهایی فقط هیجان آنی به کودکان منتقل میکنند و تجربه جدیدی را به کودکان منتقل نمیکنند. عدم تولید محتوای خوبو نبود کاراکتر ضعف بزرگ دیگری در حوزه سرگرمی کودکان است. کودکان نیاز به مکانی دارند که با علم روز سرگرم و تجربه جدید کسب کنند. نبود اسباب بازیهای تعاملی نیز ضعف دیگری است که در حوزه سرگرمی کودکان وجود دارد. اسباب بازی باید در حوزه آموزشی و تکنولوژی باشد که کودکان امروزی نسبت به آن جذب شوند. بنابراین چنین ضعفهایی باعث ایجاد بازار بزرگی شده که روبوکیدز در تلاش است، با برنامهریزی دقیق چالشهای آن حل و خلاء جدی مدارس هوشمند و اسباب بازیهای تعاملی را برای کودکان برطرف کند. اجرای چنین کاری باعث خواهد شد که کودکان بیشتری از اسبابهای تعاملی استفاده کنند. چون نمونههای خارجی این اسباب بازیها با قیمت بالایی در بازار موجود هستند که در دسترس همگان نیست.
mbanews.ir- نرگس فرجی