• slide6
responsive slider by WOWSlider.com v8.8

12/24 1398


ام بی ای نیوز:
رمزی حداد، مدیر عامل آژانس تبلیغاتی بوپین (Boopin) خاورمیانه، به توضیح تاثیر شیوع ویروس کرونا بر روی عرصه کسب و کار در منطقه و اقدامات بازاریابان برای کاهش آثار آن می پردازد.

کووید ۱۹ از خانواده ویروس های کرونا است. این خانواده بزرگ ویروس ها موجب ابتلا به طیف متنوعی از ویروس ها از سرماخوردگی معمولی گرفته تا بیماری های شدیدتر می شوند و بیشترین تاثیر منفی را بر روی افراد مسن یا بیمار می گذارند. در پی شیوع این بیماری در شمال چین، ویرس کرونا به سرتاسر جهان گسترش یافته و تا ۲۷ فوریه ۲۰۲۰ منجر به فوت ۳ هزار نفر در همه جای دنیا شده است. این روند همچنان ادامه دارد.


این ویروس برای کسب و کار جهانی به چه معنی است؟

زنجیره تامین منابع کره زمین به هم وصل و عمدتا به مواد خام و اولیه، اجزای سازنده یا محصولات نهایی تولید شده در چین (مثل گوشی آیفون شما) وابسته است بنابراین یک اختلال در نیروی کار آن کشور بر روی اقتصاد جهانی تاثیر می گذارد. برای مثال، یک روز تاخیر در ساخت یکی از اجزای آیفون منتج به یک تاخیر پنج روزه در رسیدن محصول نهایی به فروشگاه می شود.


روابط تجاری منطقه خاورمیانه به چین گره خورده است

منطقه خاورمیانه به مرور زمان رابطه تجاری محکمی را با چین برقرار کرده که در سال گذشته به رابطه صنعت گردشگری چین با امارات متحده عربی و اخیرا عربستان سعودی تعمیم یافته است. گردشگران چینی یکی از پنج ملیت برتر را در میان بازدید کنندگان از دوبی در سال گذشته تشکیل می دادند. در سال ۲۰۲۰ نیز چین بزرگ ترین پاویلیون را در نمایشگاه اکسپو ۲۰۲۰ دوبی خواهد داشت و امید می رود که تعداد بازدید کنندگان چینی از امارات متحده عربی دو برابر شود.


تاثیر کووید ۱۹ بر روی دوبی

هزینه های خرید، سرگرمی و اقامت در هتل ۳۰۰ هزار نفر سکنه چینی در امارات متحده عربی و کنار آن ۹۰۰ هزار نفر گردشگر از این کشور که در سال ۲۰۱۹ به دوبی سفر کردند، نقش موثری در کمک به چرخه اقتصادی دوبی دارد. ویروس و پیش فرض های ثابت نشده درباره آن، ساکنان چینی را داخل خانه نگه داشته اند و برنامه های سفر و تعطیلات را به تاخیر می اندازند که در بلند مدت نمی توانند برای اقتصاد خوب باشند.


آیا این ویروس تاثیر مثبتی را بر روی صنعت کسب و کار می گذارد؟

به عقیده نویسنده این ویروس فقط می تواند فرصت فروش و بازاریابی برای محصولاتی مثل ماسک های بهداشتی، مواد ضد عفونی کننده و داروهایی را بالا ببرد که می توانند از ما در برابر چنین بیماری ای محافظت و نگهبانی کنند. البته همه شرکت های تحویل دهنده کالاها و خدمات در امارات متحده عربی نیز شاهد افزایش سفارشات برای تحویل غذا و خواربار هستند.


گام بعدی

نقطه عطف بعدی پس از ماه مبارک رمضان خواهد بود. آن هنگام نیاز به تماشای نوعی افزایش میزان خرید توسط مصرف کنندگان و تبلیغ کنندگان داریم تا مشخص شود که آژانس های تبلیغاتی در مسیری درست برای اتمام یک سال مالی خوب قرار گرفته اند که به طور خاص برای آن ها بسیار خوب شروع شد.


استراتژی های کاهشی

آن دسته از آژانس های تبلیغاتی که برنامه های درآمدی خود را برای سال جدید را از پیش تدوین کرده اند، احتیاج به ارزیابی مجدد اهداف و برآورد های ابتدایی دارند. اگر از لحاظ تعداد افراد مبتلا به این عفونت، وضعیت در منطقه بد تر شود، مشتریان بزرگ چند ملیتی و منطقه ای شاید تخصیص متعهدانه و مسئولانه بودجه را به تعویق بیندازند. در غیر این صورت، با تحمیل افراد و اجبار آن ها به ماندن در خانه، یک فرصت جدید برای رسانه هایی نظیر تلویزیون به وجود می آید که می توانند هماهنگ با رسانه دیجیتال (به خصوص پلتفرم های تجارت الکترونیک) به جذب و متقاعد سازی مشتریانی بپردازند که روز به روز بیش از پیش نگران رفتن به مکان های عمومی و پاساژها می شوند و از داخل خانه خرید می کنند.


 مرضیه فروتن

www.campaignme.com

امتیاز به این خبر:
دیدگاهها: 0

ارسال نظر

نام:*
ایمیل:*
متن نظر:
کد را وارد کنید: *
عکس خوانده نمی شود