ام بی ای نیوز: راه اندازی اپلیکیشن "اُکالا"، تهیه وارسال بیش از سه هزار بسته خوراکی میان وعده برای کادر درمان، آموزش پرسنل و ضدعفونی انبارها و قفسه ها و محیط فروشگاهی از اقدامات فروشگاه زنجیره ای افق کوروش در مقابله با بحران کرونا بوده است.
در شرایطی که به علت گسترش شیوع ویروس کرونا درهمه جهان و تهدیدهایی که حضور در محل های عمومی برای ابتلای شهروندان ایجاد کرده و همچنین توصیه های پزشکان و دولتمردان مبنی بر ماندن در خانه، بسیاری از افراد به شکل خود جوش به قرنطینه های خانگی نشسته اند و بسیاری از شرکت ها و سازمانهایی که در زمینه ی تامین مواد غذایی و مایحتاج روزمره شهروندان فعالیت میکنند این روزها خدمات گسترده و گاه خلاقانه ای برای تسهیل شرایط قرنطینه مخاطبانشان فراهم کرده اند.
این اقدامات گاهی به آموزش مجازی برخی مشاغل و حتی تسهیل خریدهای اینترنتی و حتی اقداماتی در حوزه ی مسئولیت اجتماعی انجامیده است.
فروشگاه های زنجیره ای به دلیل تسهیل خرید همه اقلام و کالاها و حضور برندهای مختلف صنایع غذایی و شوینده و بهداشتی و... محل مناسبی برای تامین اقلام ضروری مشتریان در شرایط قرنطینه هستند و طی یک ماه گذشته اقدامات موثری از قبیل افزایش ساعات کار و... در راستای کمک به مشتریان در جهت کم کردن حجم مراجعات به فروشگاه و همچنین کمک به ماندن درخانه وخرید مایحتاج مورد نظر انجام داده اند.
فروشگاه های زنجیره ای افق کوروش با حدود سه هزار شعبه در سراسر کشور نیز درهمین راستا اقداماتی را پوشش داده است که راه اندازی فروشگاه اینترنتی "اکالا "در استانهای البرز و تهران و همچنین استانهای پرخطر که وضعیت قرمز اعلام شده بود می باشد.
دلفانی، مدیر مارکتینگ فروشگاه های زنجیره ای افق کوروش ضمن اعلام مطلب فوق اظهار داشت: با توجه به تخفیف هایی که در شرایط فروش های ویژه نوروزی برای کالاها و اجناس در نظرگرفته شده استقبال از فروشگاه اینترنتی برای همکاران بخش خدمات رسانی غافلگیر کننده بود و تعداد زیادی از پرسنل به عنوان سفیران مجموعه نسبت به رساندن کالاها و اقلام سفارش داده شده به دست مشتریان درشهرهای ،تهران،البرز، تبریز، کرمانشاه و استان گیلان در حال خدمات رسانی هستند.
وی افزود: درحال حاضر بیش از 5500 قلم کالا به تخفیفات بالا، اطریق اپلیکیشن و سایت اکالا قابلیت سفارش دهی دارد و تا آخرخرداد ماه نیز در همه ی ایران این خدمت ارائه خواهد شد.
همه ی مشتریان این امکان را دارند که از طریق این اپلیکیشن و همچنین سایت اکالا، نسبت به انتخاب اقلام مور نیاز خود از طریق اسکن بارکد یا به شکل صوتی اقدام و ثبت کرده و سفارش های ارسالی در حداقل زمان ممکن به دست مشتریان رسانده می شود.
وی این فروشگاه را بزرگترین فروشگاه آنلاین کشور معرفی کرده و افزود هرروز میزان سفارش ها افزایش بیشتری نسبت به روز قبل داشته و این استقبال باعث شده تا امکان خدمات رسانی به سایر استان های کشور نیز هرچه سریعتر فراهم شود.
وی در ادامه از اقدام انسان دوستانه در راستای حمایت و قدردانی از کادر درمان مبنی بر ارسال بیش از 3 هزار بسته خوراکی میان وعده برای کادر درمان بیمارستانهای مسیح دانشوری و امام خمینی که در خط مقدم خدمات رسانی و کمک به مبتلایان به ویروس کرونا هستند، خبر داده و افزود: جهت قدردانی و همراهی از خدمات پرستاران و پزشکان توزیع و پخش بسته های خوراکی میان وعده شامل چای کیسه ای، شکلات و خرما، شیر و کیک حاوی ویتامین دی و زینک و همچنین دستمال مرطوب دراین دو بیمارستان انجام شده است.
همچنین اقدامات محافظتی درزمینه ی رعایت اصول بهداشتی و ایمنی انجام شده که از آن جمله فروشگاه تا پایان بحران کرونا از پذیرش پول نقد در تمام شعب سراسر کشور خود داری کرده است و همه ی بخش های فروشگاه ها نظیر انبارها، قفسه ها و صندوق ها و دستگاه های پوز به شکل روزانه ضدعفونی می شوند و از طریق رادیو افق کوروش در داخل محوطه فروشگاهی و ارسال پیامک موضوعات مهم بهداشتی برای پرسنل مراجعین به فروشگاه ها آموزش داده می شود.
mbanews.ir-مریم غضنفری