• slide6
responsive slider by WOWSlider.com v8.8

03/20 1399


ام بی ای نیوز:
اتحادیه کشوری کسب وکارهای مجازی به تازگی گزارشی را از وضعیت کسب وکارهای عضو این اتحادیه منتشر کرده است. در این گزارش آمده: با ورود بیماری کرونا از اوایل اسفند سال 98 و به دنبال آن قرنطینه و فاصله‌گذاری اجتماعی، تاثیرات متفاوتی بر کسب‌وکارهای آفلاین و اینترنتی گذاشت. در این دوران، کرونا باعث شد تا مردم به خرید آنلاین توجه بیشتری نشان دهند و اعتماد کنند.لذا طبق گزارش به دست آمده از کسب و کارهای آنلاین عضو اتحادیه کشوری کسب و کار های مجازی می‌توان گفت، اگر چه در نگاه اول برخی کسب‌وکارها از شرایط جدید متنفع می‌شوند اما بسیاری از کسب و کارهای کوچک در شهرستان‌ها آمادگی مواجهه و بستر مناسب استفاده از این فرصت را نداشتند.

حوزه‌هایی مانند عرضه کالا و مواد غذایی، عرضه لوازم دیجیتال، مشاوره پزشکی، ویدئو و رسانه، خرید آنلاین بلیط و رویداد آنلاین با افزایش حجم سفارشات روبرو بودند و توانستد در این ایام به مردم خدمت‌رسانی کنند. اما کسب و کارهای حوزه‌های خدماتی ، گردشگری ، تاکسی آنلاین، تبلیغات آنلاین ، مسکن و سفارش آنلاین غذا با کاهش چشمگیری از حجم سفارشات روبرو بودند که بسیاری از آن‌ها را مجاب به تعدیل نیرو و یا در بعضی از شهرها تعطیلی کسب و کارشان کرد.

در ادامه به بررسی برخی از استان‌ها پرداخته و نمودارهایی از این استان‌ها و استان‌های دیگر آورده شده است.



استان اصفهان :

شهر اصفهان که با 127 کسب وکار عضو اتحادیه کسب و کار های مجازی بعد از تهران جایگاه دوم تعداد کسب و کارهای عضو را دارد توانست با رشد بیش از 600 درصدی در حوزه‌ی عرضه کالا و مواد غذایی بیشترین رشد حجم سفارشات را نسبت به شهر های دیگر داشته باشد . همچنین اصفهان بیش ترین رشد را در حوزه‌ی عرضه ی لوازم دیجیتال را دارد.

اما در عین حال مانند بیشتر کشورها کسب و کارهای حوزه های خدماتی ، گردشگری و تاکسی‌های آنلاین با کاهش چشم گیر حجم سفارشات مواجه بودند.



مشهد :

پایتخت مذهبی ایران پس از شیوع ویروس کرونا در کشور طبق اطلاعات به دست آمده از اتحادیه کشوری کسب و کار های مجازی با کاهش حجم سفارشات کسب و کار های اتحادیه روبرو بوده است. البته مشهد نیز همچون بیشتر شهرها با رشد در حوزه های عرضه کالا و مواد غذایی و عرضه محضولات دیجیتال روبرو بوده است.



یزد:

یزد در ایام شیوع ویروس کرونا در حوزه عرضه‌ی کالا و مواد غذایی با کمترین حجم سفارشات در میان کسب وکارهای عضو اتحادیه روبرو شده است.



خوزستان:

خوزستان نیز با تغییرات روبرو بوده و در حوزه عرضه‌ی محصولات دیجیتال به نسبت باقی حوزه‌ها با حجم سفارشات بیشتری در میان کسب وکارها مواجه شده است.



شیراز:

شیراز در حوزه‌ی رزرو نوبت دهی پزشکی با 50 درصد کاهش حجم سفارشات در میان کسب وکارها روبرو بوده است.



گیلان:

در ایام درگیری با ویروس کرونا، گیلان در حوزه‌ی عرضه‌ی محصولات دیجیتال با کمترین حجم سفارشات در میان کسب وکارهای اتحادیه روبرو بوده است.


mbanews.ir- نرگس فرجی

امتیاز به این خبر:
دیدگاهها: 0

ارسال نظر

نام:*
ایمیل:*
متن نظر:
کد را وارد کنید: *
عکس خوانده نمی شود