ام بی ای نیوز: آژانس خلاقیت «استودیو ساترل» مستقر در لندن، موفق به خلق یک هویت بصری جدید برای یک سازمان فعال در زمینه تغییرات اجتماعی موسوم به «پرسپکتیوا» شده است که فونت با خاصیت تغییر شکل مداوم را در بر میگیرد.
ایده انجام این کار ایجاد وحدت میان دیدگاههای مختلف است. در ادامه استودیو این ایده کلی را به سوی طیف گسترده ای از فونتهای لوگو سوق داد که در جهت های مختلف در شبکه ایزومتریک باز میشوند.
به گفته مدیران استودیو، این تصاویر مسحور کننده به خوبی «وجود چند دیدگاه مختلف» را به همگان نشان میدهند. اعضای تیم در کنار آن بر روی طرح جلد کتابهای بازوی انتشاراتی سازمان با عناوین گوناگون کار میکنند.
صفحه سازمان در فضای آنلاین دارای تصاویری شبیه به این همراه با کلماتی است که به مرور در هم پیچ میخورند. ایده پشت طراحی لوگو وجود دیدگاههای مختلف نسبت به جهان است که موسسه خیریه پرسپکتیویا علاقه زیادی به آنها دارد. آموزش، رویدادها و انتشاراتی های گوناگون این دیدگاه ها را شکل میدهند.
هدف انسان دوستانه این سازمان توسعه یک فلسفه کاربردی آموزش و تحقق فردی و جمعی آن در راستای جلوگیری از فروپاشی جامعه است.
مقامات استودیو «ساترلز و جیم» خاطرنشان کردند که طیف وسیعی از دیدگاهها و محتواهای مطرح شده از سوی اعضای سازمان خیریه، یک سری چالشهای متنوع را در مسیر اجرای پروژه به وجود آورده اند.
این شکل طراحی لوگو رویکرد استودیو را بازتاب میدهد، زیرا بحث و گفتگوها چند وجهی و چند لایه هستند. استودیو برای انعکاس آن به هویتی خاص نیاز داشت، در نتیجه تصمیم گرفت تا از تایپوگرافی برای تجسم این مفاهیم بهره ببرد. بنابراین سعی مدیران و کارمندان استودیو بر آن بود تا دیدگاههای مختلف راجع به موضوعات گوناگون را به شکل فونت بیان کنند.
طراحی هر حرف در سه مدل مختلف، فرصت ظهور آنها در یک شبکه ایزومتریک را به وجود میآورد. نوع فونت در عین جدیت و سرگرم کنندگی، مینیمال و پیچیده نیز هست.
mbanews.ir-مرضیه فروتن