انجمن برندهای پوشاک ایران، از "پروژه جامع پژوهش بازار پوشاک کشور" رونمایی کرد. این پروژه پژوهشی توسط شرکت
REWISE & BAZAARNEGAR اجرایی خواهد شد.
در مراسم رونمایی از این پروژه علی بابایی دبیر انجمن برندهای پوشاک ایران گفت: یکی از اهداف مهم انجمن پوشاک ایران، شالوده ریزی برای کسب محبوبیت و مقبولیت هر چه بیشترپوشاک ایرانی نزد مصرف کنندگان است. باید بکوشیم برندهای ایرانی هر چه بیشتر با زوایای فکری و نیازهای مخاطبان آشنا شده و به طرف تولید پاسخهای مناسب آنها سوق پیدا کنند. روشن است که در صورت موفقیت میتوانیم با نیرویی بیش از پیش دیده به افقهای صادراتی بدوزیم و رونق بیش از گذشتهای را تجربه کنیم. در این راستا انجمن برندهای پوشاک ایران، نزدیک به یکسال گذشته را به مطالعه و پیریزی پروژه جامع بررسی عادات خرید و نگرش مصرف کنندگان اختصاص داده است که با حضور فعالان حوزه پوشاک از آن رونمایی شد.
طرح مسئله و سفارش این پروژه از طرف انجمن برندهای پوشاک ایران بوده و شرکت تحقیقاتی REWISE & BAZAARNEGAR آنها را اجرایی خواهد کرد. دانشگاه صنعتی امیرکبیر بخصوص پژوهشکده مواد و فناوریهای پیشرفته در نساجی دانشگاه صنعتی امیر کبیر، هیات مشاوران که به فراخور پیشرفت کار از حضوران استفاده خواهد شد، سازمان توسعه تجارت به عنوان یکی دیگر از مشاوران و مجمع خبرگان صنعت در اجرای پروژه انجمن را همراهی خواهند کرد.
در ادامه این مراسم "پریسا پروشانی مدیرعامل و هم بنیانگذار شرکت تحقیقاتی REWISE & BAZAARNEGAR "و "سوده حبیبی مدیرامور مشتریان و هم بنیانگذارشرکت تحقیقاتی REWISE & BAZAARNEGAR" به تشریح ابعاد پروپژوال این پروژه پرداختند.
حبیبی در این برنامه گفت: هدف ازاجرای این پروژه بررسی عادات خرید، مصرف، استفاده و همچنین نگرشهای مخاطبان نسبت به پوشاک و برندهای بازیگر در بازار است. در این پروژه سه دسته متمایز در بازار پوشاک شامل: زنانه و مردانه، دخترانه و پسرانه و بچهگانه مورد بررسی قرار خواهد گرفت.
پروشانی در این برنامه گفت: در هر پژوهشی روش دقیق از اهمیت بالایی برخوردار است. در پروژه بررسی عادات خرید و مصرف مخاطبان پوشاک، از دو روش تحقیقاتی مرسوم کمی و کیفی استفاده خواهیم کرد. در فاز اول، روش کیفی با برگزاری جلسات گروهی کانونی فقط در شهر تهران اجرایی خواهد شد. روش کمی در فاز دوم در 5 کلان شهر شامل: تهران، مشهد، اصفهان، شیراز و تبریز اجرا خواهد شد. در این پروژه سعی داریم: یک: میزان آگاهی از برندها. دو: عادات رسانهای سه: سبک زندگی. چهار: جایگاه برندها. پنج: جایگاه برندها. شش: مصرف برندها. هفت: عادات مصرف. هشت: عادات خرید را در گروه هدف: بزرگسالان، نوجوانان و مادران مورد بررسی قرار دهیم. همچنین در این پروژه تحقیقاتی شاخص خالص ترویج کنندگان (NPS ) نیز مورد بررسی قرار میگیرد.
در ادامه این مراسم دکتر روح الله باقرزاده رئیس پژوهشکده مواد و فناوریهای پیشرفته در نساجی دانشگاه صنعتی امیر کبیر به روش سازی نقش نظارتی دانشگاه امیرکبیر در این پروژه پرداخت. لازم به ذکر است: این پروژه از اول بهمن ماه کلید میخورد.