شاید آموختن درسهای تجارت از بیرحمترین گنگسترهای بیرمنگام، عاقلانه به نظر نرسد. اما حالا و قبل از شروع پخش فصل آخر سریال Peaky Blinders شاید فرصت مناسبی باشد تا درسهای بازاریابی و تجارتی که در طی تماشای فصول پیشین آموختهایم را با شما به اشتراک بگذاریم.
اگر برای کاری برنامه داشته باشید، نیازی به عجله ندارید!
توماس شلبی برای حفظ گروه خود در صدر هرم مافیای بیرمنگام، همیشه برنامه مشخصی دارد. بیتردید بخشی از موفقیت نقشههای او با چاشنی شانس همراه است، اما چه میزان از این موفقیت به برنامهریزی و آمادهسازی برمیگردد؟ نقشههای او همیشه کامل و دقیق هستند؛ با نگاهی از آسمان به مانند پرندگان شکاری. او میداند چه چیزی در کجا قرار است اتفاق بیفتد و حتی بخشی از نقشههایش را در ذهن خود تصویرسازی میکند. وقتی همه چیز طبق نقشه جلو نمیرود، او بسیار آرام است چون همیشه نقشه دیگری در کار است. برای موفقیت در بازاریابی، باید مثل توماس شلبی نقشه راه روشنی داشته باشید و اگر همه چیز طبق برنامه پیش نرفت، نقشه جایگزین باید در دسترس باشد.
چه کسی میخواهد جلوی ما را بگیرد؟ هیچکس!
تبدیل شدن به بزگترین گنگستر بیرمنگام یا خرید یک اسب تنها برای پیروزی در یک دربی، کنشهایی هستند تا نشان دهند که خانواده شلبی همیشه در صدر هرم قرار گرفته است. ممکن است تا امروز به کارهای روزمره و پیروزیهای کوچک بسنده کرده باشید، اما حالا وقت آن رسیده که بزرگتر فکر کنید، جاهطلب باشید و اهداف بزرگی را برای آینده خود تعریف کنید. خلاقیت و شجاعت، سوخت موتور بلندپروازیهای شما خواهند بود.
برای من، خانواده یعنی قدرت.
این جمله از قدرتمندترین گنگستر بیرمنگام، عجیب به نظر میرسد. توماس همیشه همراه خانواده و دوستان صمیمی است. مثل تامی، هر برندی باید با برندهای بزرگی پیمان دوستی ببندد و قدرت خود را از این ارتباط به دست بیاورد. هرجا که خانواده در کنارش نیست، توماس شکست میخورد. به عنوان یک برند، شرکتهای همراه و کارمندان شما، خانواده شما هستند. اگر این خانواده به شما وفادار باشند، به احتمال زیاد پیروز خواهید شد.
سلامت روان
بسیاری از شخصیتهای حاضر در این سریال، از ترامای ذهنی حاصل از تجربه جنگ جهانی اول، رنج میبرند. این ترامای ذهنی، پیرنگ داستانی است که زندگی مردم عادی و کارگران آن دوران را به تصویر میکشد و تلاش هرچند ناموفق شخصیتهای داستان برای غلبه بر این ترامای ذهنی، نشاندهنده یکی از راههای موفقیت است. هر روز شواهد بیشتری از تاثیر برنامههای سنگین کاری بر سلامت روان افراد منتشر میشود. بنابراین ایجاد تعادل در برنامه کاری خود و نیروهایتان، یکی از مهمترین وظایف مدیران است. به عنوان یک مدیر بازاریابی، باید به سلامت روان خود و نیروهایتان توجه ویژه داشته باشید.
همیشه آماده دفاع از خود و تجارتتان باشید
یکی از مشهورترین نقل قولهای توماس شلبی در این سریال شاید این جمله باشد: میتونی کارهایی که میکنی رو تغییر بدی، اما نمیتونی چیزی که میخوای رو عوض کنی. شاید لازم نباشد مثل گنگسترهای خشن این سریال در مقابل رقبا یا دشمنانتان عرض اندام کنید اما همیشه باید برای دفاع از آرمانهایتان آماده باشید. توماس هرکاری که میکند، یک هدف در سر دارد: گسترش تجارت. ممکن است تاکتیکهایش در طی زمان تغییر کنند، اما هدف همیشه ثابت بوده و او آماده است برای رسیدن به هدف، افراد زیادی را قربانی کند. دفاع از کسب و کار و مداومت در مسیر، کلیدهای موفقیت هستند. شما نمیتوانید با انجام یک کنش تکرای به دنبال موفقیت باشید. جهان هر روزه در حال عوض شدن است و نیاز است تا روشهای جدیدی به کار گرفته شوند. اما هیچگاه از اهداف اصلی خود دور نشوید!
منبع: https://flauntdigital.com