• slide6
responsive slider by WOWSlider.com v8.8

04/15 1398


ام بی ای نیوز:
نائنی در نشست خبری اعلام کرد: الوپیک با تمام مشکلات موجود طی کمتر از سه سال از زمان راه‌اندازی، رشد بسیار خوبی داشته است.

پس از برگزاری اولین دوره از مسابقات چوگان جام الوکاپ با حمایت الوپیک نشست خبری با حضور مهدی نائبی مدیرعامل الوپیک، دبیر فدراسیون چوگان و بازیکن آرژانتینی تیم کاسپین اجرایی شد.

مهدی نائبی در این نشست درباره علت حمایت‌گری از ورزش باستانی چوگان توسط الوپیک گفت: در طی تمامی سال‌های فعالیت الوپیک بر ایرانی بودن آن تاکید کرده‌ایم. وقتی تفکر قالب این باشد، مطمئنا باید به سراغ ورزشی ایرانی می‌رفتیم که مهجور مانده و اسپانسری از آن حمایت نمی‌کند. وقتی ورزشی شناخته شده نباشد، اسپانسر هم سراغ آن نمی‌رود. بنابراین اولین هدفمان از حمایت‌گری از مسابقات چوگان شناساندن بیشتر آن به جوانان بود. از طرفی ماهیت فعالیت الوپیک رساندن بسته‌های مشتریان به مقصد است. فعالیتی که اگر به گذشته نگاهی بیندازید، چاپارها با اسب‌هایشان آن را انجام می‌دهند. در نتیجه از این جنبه نیز حمایت گری از چوگان به برند الوپیک نزدیک بود. علاوه براین موارد: سرعت، دقت و چابکی از ویژگی‌های اصلی ورزش چوگان است که از جمله ارزش‌های سازمانی الوپیک هم محسوب می‌شوند. با در نظر گرفتن تمامی این موارد، برگزاری جام الوکاپ ‌توانست بیش از هر چیز ارزش‌های الوپیک را تداعی و در ذهن کاربران این استارتاپ حک کند.


اصغر ناظری سرپرست و دبیر فدراسیون چوگان در این نشست گفت: در سال 96 با طی فراز و نشیب‌های بسیار ورزش چوگان که سنت و آیینی ایرانی‌است را به نام کشورمان ثبت جهانی کردیم. جام الوکاپ اولین مسابقات رسمی فدراسیون چوگان در سال 98 بود که با شرایط خوبی اجرایی شد. الوپیک با حمایت‌گری از ورزش چوگان از بخشی از تاریخ کشورمان حمایت کرده که این موضوع بسیار جای قدردانی دارد. ورزش چوگان نیاز به حمایت‌گری بیشتری از طرف استارتاپ‌ها و شرکت‌های دیگر دارد.


اسپانسری با کمک شرکت‌های اکوسیستم

نائبی در ادامه نشست؛ درباره حمایت استارتاپ‌ها از ورزش باستانی و انجام فعالیت‌هایی با هدف مسئولیت اجتماعی گفت: در تمامی دنیا استارتاپ‌ها برندهای شناخته‌شده‌ای هستند که در حوزه مسئولیت اجتماعی فعالیت‌های زیادی را انجام می‌دهند. الوپیک نیز در حوزه مسئولیت اجتماعی خود با حمایت از چوگان اولین قدم اول را برداشته است. امیدواریم شرکت‌های دیگر نیز به سمت حمایت از این ورزش بیایند. همچنین الوپیک در تلاش است، فرهنگ استارتاپی را در ایران راه بیندازد. فرهنگی که با حس مثبتی که مردم نسبت به برندهای جدید دارند، می‌توانیم آن را اجرایی کنیم. ما می‌توانستیم با برندها و ورزش‌های قدیمی کارمان را پیش ببریم اما برای جذب اسپانسر سراغ شرکت‌های اکوسیستم خودمان رفتیم، جامعه استارتاپی که می‌تواند یک فرهنگ را شکل دهد. درباره فعالیت‌های مسئولیت اجتماعی نیز باید بگویم: از همان ابتدای راه‌اندازی الوپیک به خوبی می‌دانستیم که با قشر ضعیفی از جامعه سرکار خواهیم داشت. الوپیک از همان ابتدا تلاش کرده که دید منفی جامعه را نسبت به پیک موتورهاتغییر دهد. به همین خاطر آن‌ها را مجهز به کلاه، جلیقه و باکس کرده‌ایم.

در حال حاضر رابطه‌ی جدیدی بین مخاطبان و پیک موتوری ایجاد شده‌است. رابطه‌ای که پیامد‌های سیستم آموزشی و استخدامی الوپیک است. چنین آموزشی باعث شده، دیگر اختلاف طبقاتی که ممکن است بین این قشر با مابقی قشرهای جامعه وجود داشته باشد خیلی عجیب نباشد. علاقه‌مندی پیک موتوری‌ها نیز نسبت به کارشان بیشتر شده است. بخش عمده‌ای از بودجه مالی الوپیک به حمایت گیری پیک موتوری‌ها اختصاص پیدا می‌کند. در راستای این حمایت گری به دنبال روش‌های جدید رفتیم تا بتوانیم همراهی واقعی برای این قشر باشیم. وام، باشگاهی که سفیران می‌توانند امتیازات‌شان را در آن به جنس تبدیل کنند از جمله این موارد است. به هرحال الوپیک با قشری سروکار دارد که هر روز با ریسک مرگ و یا تصادف روبرو هستند، باید به آن‌ها به بهترین شکل کمک کنیم.


مدل اصلی کسب و کار الوپیک پیک موتوری است

نائبی در پاسخ به این سئوال که حمایت‌گری از ورزش چوگان چه نتایجی برای الوپیک به عنوان بنگاه اقتصادی خواهد داشت گفت: مدل اصلی کسب و کار الوپیک پیک موتوری است اما این روزها قصد داریم تغییراتی در این مدل ایجاد کرده و خدماتی ارائه دهیم که ارسال هر بسته ‌ای به هر نقطه‌ای از کشور امکان پذیر باشد. علاوه بر آن حتی با شرکت ملی پست ایران هم تفاهم‌نامه‌ای به امضا رسانده‌ایم که به واسطه آن بسته پستی از در منزل شهروندان جمع‌آوری و به مناطق پستی ارسال شود.

بنابراین در تلاش هستیم، تبدیل به سیستمی شویم که تمامی نیازهای مشتریان ایرانی را در حوزه کاری‌مان برطرف کنیم. همچنین الوپیک قصد دارد، رابطه صمیمانه‌تری با مشتریان خود برقرار کند. همکاری که مشتریان حس کنند که الوپیک فقط به فکر بُعدمادی نیست و فعالیت‌های اجتماعی را نیز دنبال می‌کند. در تلاش هستیم، نشان دهیم از لحاظ نیروی کاری و فنی در ایران چیزی کم نداریم و نیازی به استفاده از توانمندی‌های خارجی نداریم. در تلاش هستیم، فارغ التحصیلان دانشگاه‌ها را با آموزش تبدیل به استعداد و نسل جدیدی از فعالان بازار کنیم.

در مجموع هنوز نتوانسته‌ایم پتانسیل واقعی الوپیک را نشان دهیم. از کشورهای خارجی برای استفاده از زیرساخت الوپیک مراجعه کرده‌اند. حتی به صادر کردن کسب و کارمان نزدیک شدیم، اما به دلیل تحریم‌ها طرف‌های مقابل ما منصرف شدند.



به سمت سوپراپ شدن سوق پیدا کرده‌ایم

نائبی درباره اینکه چرا الوپیک به سمت سوپراپ شدن سوق پیدا کرده گفت: این اتفاق از دلایل مختلفی نشات می‌گیرد. الگوی اولیه الوپیک شرکت گوجک اندونزی بود. این روزها ۷۰ درصد از مردم اندونزی از خدمات شرکت گوجک استفاده می‌کنند. این شرکت تبدیل به یک سیستم مالی شده که وام‌های کوچک پرداخت می‌کند. این شرکت تا الان بیش از دو میلیارد دلار سرمایه جذب کرده؛ چیزی حدود ۵۰۰ برابر الوپیک. دلیل عقب ماندن ما نیز نوسانات مالی است که هر روز با آن درگیر هستیم. الوپیک در تلاش است، تبدیل به یک سوپر اپ شود. مدلی که در آن چندین سرویس از یک زیرساخت استفاده می‌کند. شرایط کشورمان باعث شده که ما روز به روز برنامه‌ریزی و خودمان را با امکانات تنظیم کنیم.

سال گذشته برنامه‌های مفصلی را طرح ریزی کرده‌ایم اما در حال حاضر با مشکل جذب سرمایه‌گذار مواجه شدیم. وقتی مشکلات بسیار است با استفاده از روش‌های خلاقانه به اهدافمان برسیم. نزدیک به هفتادهزار پیک موتوری با الوپیک همکاری می‌کنند. در تلاش هستیم که از پتاسیل این نیروها بیشتر استفاده کنیم.

در مجموع با تمام مشکلات موجود طی کمتر از سه سال از زمان راه‌اندازی، رشد بسیار خوبی داشته باشیم. تحریم‌ها باعث شد، استراتژی‌های از پیش تعیین شده را تغییر دهیم و شیوه‌های جذب سرمایه‌گذاری را تغییر و به سمت روش‌های سنتی‌تر پیش برویم. سرمایه‌گذاران سنتی نگاهشان فرق دارد و همکاری با آن‌ها چالش برانگیز است. اما با تمام این موارد امیدواریم به اهداف تعیین شده الوپیک دست بیابیم.


mbanews.ir-نرگس فرجي

امتیاز به این خبر:
دیدگاهها: 0

ارسال نظر

نام:*
ایمیل:*
متن نظر:
کد را وارد کنید: *
عکس خوانده نمی شود