ام بی ای نیوز: کمپانی تولیدکننده خودروهای لوکس Audi، که زیرمجموعهای از کمپانی Volkswagen است، با کمپینهای اخیرش، تاثیر بازاریابی در موفقیت برندها را به اثبات رسانده است. Audi با به کارگیری استراتژیهای خلاقانه، این اصل را به اثبات رسانده که در پس یک پیام خلاقانه، سرگرمی مخاطب، محبوبیت برند و در نتیجه موفقیت نهفته است.
تاکید بر پیام خلاقانه برای موفقیتی برنامه ریزی شده
پیش از اجرای هر کمپینی، Audi ابتدا میزان تاثیرگذاری پیام نهفته در آنها را مورد ارزیابی قرار میدهد؛ ارزیابیای که در آن از پلتفرمهای اقتصاد سنجی و اندازه گیری نظیر Neustar MarketShare استفاده میکند. این پلتفرم برای ارائه تجزیه و تحلیل های یکپارچه بازاریابی به برندها کمک میکند و مدلهایی را به آنها ارائه میدهد که بر مبنای تجربیات پیشین برند و پیشبینیهای آینده آن در نظر گرفته شدهاند. این تجزیه و تحلیلها همچنین تایین میکنند که Audi باید چه میزان زمان به بازاریابی اختصاص دهد تا به اهداف فروش خود نظیر تعداد ایده آل فروش خودرو برسد. در حالی که این تجزیه و تحلیلها به طور خارقالعادهای دقیق هستند، اما نمیتوان تنها به آنها تکیه کرد؛ نکتهای که Audi به خوبی از آن آگاه بود و میدانست که برای دیده شدن، باید دست به به اجرا در آوردن ایدههای جدید و متفاوتی بزند که سرشار از نوآوری و به دور از کلیشه های معمول باشند. برای مثال، کمپین Audi Clowns که به خوبی نشان میدهد که چگونه میتوان پیامی تکنیکی را با سبکی فریبنده و آکنده از مضاح و شوخی به مخاطب منتقل کرد.
رقابت در بازار اتوموبیلهای لوکس آمریکا
با وجود رقبای سرسختی همچون Mercedes Benz و Lexus، به کمک استراتژیهای خلاقانه، ماهرانه و هدفگذاری شده، Audi برنامهریزی خود مبنی بر تقویت میزان توجه مخاطبین را تا حد زیادی محقق ساخته است. استفاده از داستانهای تاثیرگذار برای به تصویر کشیدن تفاوت Audi با سایر اتوموبیلهای لوکس، حاکی از تلاش و برنامهریزی هدفمند این برند برای جلب علاقه و توجه مشتریان است. حضور Kim Jung Gi، کمیک آرتیست و تصویرساز مطرح کرهای در کمپین اخیر More Possibilities، صحهای بر تفاوتهای خلاقانه Audi با سایر رقباست.