ام بی ای نیوز: در آخرین نتایج به دست آمده از بررسی بازار نوشیدنیها، شرکت پژوهش بازار و رسانه امروز (emrc)خبر از ورود بازیگران جدید به بازار نوشابههای انرژیزا میدهد. شرکت پژوهش بازار و رسانه امروز(emrc)، تغییرات بازار را از طریق پنلهای مجزا از نقاط فروش محصولات در صنایع مختلف به صورت دورهای پایش میکند. در ادامه گزارشی ازتغییرات بازار نوشابههای انرژیزا را میخوانید.
تغییرات اندازه بازار نوشابههای انرژی زا
طبق آخرین مشاهدات انجام شده در مرداد-شهریور ۹۹ اندازه بازار وزنی نوشابههای انرژیزا در مقایسه با همین بازهی زمانی در سال ۹۸ در پوشش جغرافیایی emrc به میزان ۵ درصد بزرگتر شده است. همچنین بررسیها رشد قیمت برندهای برتر در این بازار را نشان میدهد. بازاری که 12برند جدید وارد آن شدهاند.
لازم به ذکر است پنج برند اصلی بازار نوشابه انرژیزا: هایپ، هپی لایف، بلک برآون، بیگ بیر و سوما هستند.
وضعیت بازار به تفکیک نوع و سایز محصولات انرژیزا
در پوشش جغرافیایی emrc، انرژیزاهای معمولی تقریبا بازار را به طور کامل در اختیار دارند. بخش کوچکی از بازار متعلق به انرژیزاهای ورزشی (ایزوتونیک) با ۰.۲ % از سهم بازار وزنی این محصول است.
نوشابههای انرژیزا با سایز بندیهای متنوعی در بازار حضور دارند، سایزها ۲۵۰ میلیلیتر بیشترین درصد بازار وزنی را با ۵۸% به خود اختصاص داده و سایز500 میلیلیتر با ۳۴% سهم در رتبه ی دوم قرار دارند.
شایان ذکر است؛ در این پژوهش بررسی نقاط فروش محصولات در صنایع مختلف از طریق ۴ پنل مجزا انجام شده است. شرکت پژوهش بازار و رسانه امروز (emrc) در این راستای ماموریت خود، نتایج رصد دورهای جریان تغییرات و فضای رقابتی بازار در جهت روشنگری در اختیار تولیدکنندگان قرار میدهد.
mbanews.ir- نرگس فرجی