• slide6
responsive slider by WOWSlider.com v8.8

12/4 1398


ام بی ای نیوز:
کرونا؛ ویروسی است که این روزها در صدر خبرها قرار دارد و بسیاری از کسب وکارها را درگیر خود کرده است. این ویروس باعث شده، برخی از کسب وکارها اقدامات متفاوتی را در زمینه کاری و مسئولیت اجتماعی اجرایی کنند. در این زمینه اکوسیستم استارتاپی کشور از مابقی بخش‌های بازار فعال‌تر بوده است. در ادامه به بررسی برخی از این اقدامات خواهیم پرداخت.


توصیه‌های پزشکی اسنپ و تپسی

اسنپ و تپسی دو کسب و کار آنلاین حمل و نقل شهری، این روزها اطلاعیه‌های را در زمینه توصیه‌های پزشکی مقابله با کرونا منتشر می‌کنند. اسنپ و تپسی برای هر گروه مخاطبان (راننده و مسافر) اطلاعیه‌های جداگانه‌ای را منتشرکرده‌اند. اطلاعیه‌های مورد نظر از طریق شبکه‌های اجتماعی و پیامک منتشر شده‌اند. پیامک‌ها بین ساعت 12 تا 13 هر روز برای مخاطبان ارسال می‌شود. در این اطلاعیه‌ها به نکاتی درباره شیوه برخورد مسافران با راننده‌ها و برعکس راننده‌ها با مسافران اشاره شده است. نکاتی مانند: دست دادن و روبوسی ممنوع حتی برای شما دوست عزیز!، پیش از سوار شدن و پس از پیاده شدن از خودرو دست‌هایمان را با آب و صابون یا ژل ضدعفونی کننده حاوی الکل تمیز کنیم تا خطر ابتلا و گسترش ویروس را کاهش دهیم. همچنین از تماس دست آلوده با چشم‌ها، بینی و دهان خود به طور جدی اجتناب کنیم و....


شیپور و توزیع ماسک میان کودکان کار و حاشیه نشینان

چندی پیش آگهی عجیبی در شیپور خبرساز شد. در این آگهی فردی ماسکی را با قیمت بالا برای فروش گذاشته بود. این آگهی با واکنش‌های بسیاری درفضای مجازی روبرو شد و شیپوردر پاسخ به این واکنش‌ها اعلام کرد: به منظور کنترل قیمت ماسک از انتشار آگهی‌هایی با قیمت نامتعارف نسبت به بازار جلوگیری خواهدکرد. البته شیپور فقط به این کار بسته نکرده و اقدامی نیز در حوزه مسئولیت اجتماعی انجام داده است. شیپور اعلام کرد با همکاری موسسه خیریه مهرآفرین ۳۰۰۰ ماسک را بین کودکان کار و حاشیه نشین توزیع می‌کند.

در این میان فقط شیپور درگیر افزایش قیمت به یکباره ماسک در بازار نبوده و دیجی کالا نیز چندی پیش در توئیتر خود اعلام کرد: «دیجی‌کالا در طول ۳۶ ساعت ۷۵ هزار ماسک طبی فروخته است. درکنار مدیریت تقاضای بالا، در مقابل افزایش قیمت نامتعارف ایستاده‌ایم. همراه با فروشندگان عزیز و تامین منابع جدید، امیدواریم بتوانیم بخشی از نیاز کشور را برآورده سازیم. کمیسیون دیجی‌کالا بر روی ماسک‌های طبی سفر است.»


برای مقابله با کرونا دورکاری می‌کنیم

اکوسیستم استارتاپی کشور به نسبت مابقی بازارها عکس العمل سریعتری نسبت به کرونا داشته و برخی از کسب و کارهای فعال در این اکوسیستم تصمیم به دورکاری در این روزها گرفته‌اند. زرین‌پال اولین پرداخت‌یار پیشگام در ایران است که با سبک و استاندارد جدید در پرداخت آنلاین، مناسب‌ترین سرویس پرداخت الکترونیک برای تمام کسب‌وکارهای آنلاین و آفلاین است. به گزارش وبنا مصطفی امیری مدیرعامل زرین پال گفت: «از امروز تا سه‌شنبه به طور امتحانی تیم ۶۰ نفره زرین‌پال در بخش‌های حقوقی، کال‌سنتر، مارکتینگ، فنی و توسعه بازار از راه دور خدمات ارائه می‌دهند و احتمالا این تصمیم تا پایان هفته تمدید شود. همچنین با توجه به آمارهای رسمی که هفته آینده اعلام می‌شود. ممکن است تصمیم برای دورکاری تا پایان سال تمدید شود.» مدیرعامل زرین‌پال ازاحتمال ایجاد محدودیت برای اینترنت در چنین شرایطی ابراز نگرانی کرد و گفت: «یکی از معضلات دورکاری مسئله هماهنگی است. در حال حاضر برای هماهنگی‌های داخلی از تلگرام، واتساپ و اسکایپ استفاده می‌کنیم.»

در همین راستا کافه بازار نیز اعلام کرد که نیروهای انسانی این سازمان به منظور جلوگیری از کرونا دورکاری خواهند کرد. البته نیروهای کافه بازار این شیوه کاری را موقتی اجرا خواهند کرد و اگر نتایج قابل قبول بود، دورکاری را برای روزهای آتی نیز تمدید می‌کنند.

علاوه بر کافه بازار، باسلام، بازار آنلاین کسب‌وکارهای خانگی نیز خبر از دورکاری داد.

در مجموع تمامی این کسب وکارها اعلام کردند: سلامتی نیروهای انسانی به عنوان سرمایه‌های سازمان برایشان اهمیت دارد و هر کاری برای حفظ سلامتی نیروهایشان انجام خواهند داد.


جلسات خود را آنلاین برگزار کنید

روبرو برای مقابله با کرونا، جلسات رایگان آنلاین برگزار می‌کند. روبرو استارتاپی است که در زمینه برگزاری جلسات آنلاین فعالیت می‌کند. این استارتاپ در اقدامی مثبت در راستای مسئولیت اجتماعی خود اعلام کرد، در شرایط شروع کرونا تا عید نوروز بطور رایگان و نامحدود برای کسب و کارهای آنلاین خدمت رسانی خواهد کرد. روبرو امکان چت گروهی، اسکرین شیرینگ و فایل شیرینگ را برای جلسات آنلاین کاری، جلسات روان‌شناسی، مصاحبه کاری و تدریس خصوصی فراهم کرده است.


لغو رویدادها و همایش‌ها

تجمع افراد دریک مکان بیش از همه راه‌ها منجر به انتقال ویروس کرونا خواهد شد. رویدادها و همایش‌های بسیاری این روزها در حوزه‌های مختلف بخصوص دیجیتال مارکتینگ برگزار می‌شود. لغو این دورهمی‌ها به کنترل ویروس کرونا و عدم انتقال آن کمک بسزایی خواهد کرد. در همین راستا اکوسیستم استارتاپی کشور اعلام کرد: پنجمین دوره رویداد آینده وب و موبایل و نشست اینوتکس به منظور مقابله با کرونا لغو شدند.


mbanews.ir- نرگس فرجی

امتیاز به این خبر:
دیدگاهها: 0

ارسال نظر

نام:*
ایمیل:*
متن نظر:
کد را وارد کنید: *
عکس خوانده نمی شود