• slide6
responsive slider by WOWSlider.com v8.8

02/9 1399


ام بی ای نیوز:
سازمان تامین اجتماعی در حوزه بیمه ای در ایام شیوع کرونا 13 مورد از خدماتش را غیرحضوری ارائه می کند و به همین دلیل بیمه شدگان، بازنشستگان و کارفرمایان برای دریافت این خدمات نیاز به مراجعه به واحدهای تامین اجتماعی ندارند.

درایام قرنطینه سازمانهای مختلف خدمات غیرحضوری گسترده ای را در راستای تسهیل شرایط درخانه ماندن مخاطبانشان اجرایی کردند این اقدامات تاثیر بسزایی درامنیت روانی جامعه و کمک به اقشار مختلف به خصوص سالمندانی بود که امکان تردد وآمد و شد درسطح شهر یا اماکن عمومی برایشان مقدورنبوده است و از انجا که سازمان تامین اجتماعی به دلیل خدمات متعددی که به اقشار مختلف جامعه ارائه می دهد دامنه ارتباطات گسترده ای داشته، لذا با درنظرگرفتن تمهیداتی معذل نیاز به مراجعه حضوری را درایام کرونا مرتفع کرده است.


قریب معاون بیمه ای سازمان تامین اجتماعی با اشاره به تمدید تسهیلات مرتبط با جلوگیری ازشیوع بیماری کرونا گفت: با توجه به اینکه خدمات بیمه شامل مواردی است که گاه حضور بیمه شده در دفاتر تامین اجتماعی و یا حضور بازرس درمحل کار یا سایر مواردی که تاییده نیاز است لازم و ضروری است، لذا تمهیداتی درنظرگرفته شده که از حضور افراد به مراکز و شعب تامین اجتماعی که گاهی بازنشستگان ومستمری بگیران این سازمان هستند، با ارائه تسهیلات آنلاین به حداقل یا برخی موارد به صفر درصد برسد.


برهمین اساس خدماتی نظیر تمدید مهلت های مقرر مربوط به فرآیندهای بیمه صاحبان حرف و مشاغل آزاد، بیمه شدگان اختیاری، توافقی، رانندگان درون شهری و برون شهری، کارگران ساختمانی، باربران و قالیبافان و شاغلان صنایع دستی تا پایان اردیبهشت ازسوی سازمان انجام شده است.

وی تصریح کرد: یکی ازمهمترین خدماتی که دراین ایام ارائه شده در مورد اعتبار دفترچه های بیمه درمانی کلیه بیمه شدگان و مستمری بگیران بوده است که تا پایان اردیبهشت 1399 به صورت هوشمند و بدون مراجعه آنها تمدید شده و به اطلاع آنها رسیده است.

وی همچنین فراهم نمودن زمینه پرداخت علی الحساب غرامت دستمزد ایام بیماری برای کلیه بیمه شدگان به ویژه بیماران مبتلا به کرونا و همچنین مرخصی برای افراد خاص را بدون نیازبه تشریفات مقرر تا پایان اردیبهشت ماه از طریق سایت سازمان تامین اجتماعی از دیگر این اقدامات برشمرد.

معاون بیمه ای سازمان تامین اجتماعی با بیان اینکه به منظور پیشگیری از شیوع ویروس کرونا تسهیلات متعددی از سوی این سازمان پیش بینی و اجرا شده است، گفت: عدم ضرورت مراجعه به شعب سازمان جهت ارائه درخواست بازنشستگی و منظور نمودن تاریخ ترک کار درج شده در لیست پرداخت حق بیمه به عنوان تاریخ درخواست بازنشستگی، تعلیق استعلام از مراجع مربوطه درخصوص تمدید یا صدورکارت هوشمند رانندگان و پذیرش تداوم بیمه پردازی آنان تا پایان اردیبهشت امسال و موافقت با تداوم بیمه ‌پردازی کارگران ساختمانی که مدت اعتبار کارت مهارت فنی آنان نیز منقضی شده نیز شامل این تسهیلات می شود.


همچنین انجام کلیه بازرسی های مرتبط با امور بیمه شدگان خاص نظیر کارگران ساختمانی و... حذف اخذ اثر انگشت که تا قبل به طور روال عادی انجام می شده در کلیه قراردادها و فرم های مربوط به فرآیندهای ارائه خدمات بیمه ای به دلیل شرایط کرونا فعلاً انجام نمی شود.

وی حذف مراجعه حضوری افراد برای دریافت گواهی میزان سوابق پرداخت حق بیمه از طریق اخذ کدرمز ویژه در سامانۀ غیرحضوری سازمان و رسیدگی به اعتراض بیمه شدگان در ارتباط با سوابق پرداخت حق بیمه بصورت غیر حضوری را از دیگر اقداماتی عنوان کرد که در ایام کرونا به مخاطبان ارائه می شود.



mbanews.ir-مریم غضنفری
امتیاز به این خبر:
دیدگاهها: 0

ارسال نظر

نام:*
ایمیل:*
متن نظر:
کد را وارد کنید: *
عکس خوانده نمی شود