ام بی ای نیوز: شرکت صنایع غذایی برتر چندیست فروشگاه اینترنتی خود را راهاندازی کرده است. برتر در این فروشگاه بطور مستقیم 600 محصول خود را به مشتریان عرضه میکند. لازم به ذکر است، این روزها با شیوع ویروس کرونا برندهای بسیاری اقدام به راه اندازی فروشگاه اینترنتی کردهاند.
هیربد سبحانیزاده مدیرمارکتینگ شرکت صنایع غذایی برتر درباره فروشگاه اینترنتی گفت: پروژه فروشگاه اینترنتی برتر از سال 96 در دستورکار قرار گرفت. از همان سال چگونگی راه اندازی این پروژه بطور مرتب بررسی و نحوه پیاده سازی آن توسط مدیران و مسئولین مربوطه بررسی میشد تا اینکه لانچ اولیه این فروشگاه در بستر سایت صنایع غذایی برتر در سال 97 انجام شد. تبلیغات زیادی برای معرفی این فروشگاه در فضای مجازی انجام شد و فروشگاه اینترنتی برتر در سال 98 بیشتر شناخته شد و بخصوص در اواخر سال با توجه به شیوع ویروس کرونا و لزوم قرنطینه و برگزاری قرعه کشی 100 میلیونی رونق بیشتری گرفت.
راه اندازی فروشگاه اینترنتی توسط برندها مدتهاست در دنیا مورد توجه قرار گرفته است، در ایران نیز برندها چندیست به ارائه محصولات از طریق فروشگاه اینترنتی خود توجه ویژه ای میکنند. البته فرهنگ خرید مواد غذایی به صورت آنلاین دیرتر از بسیاری دیگر از محصولات جا افتاد و به همین علت ورود حوزه مواد غذایی به فروشگاه های آنلاین نیز نسبت به مابقی حوزههای بازار دیرتر صورت گرفت. از طرفی برند برتر سبد محصولات بسیار متنوعی به بازار ارائه میکند و مردم عزیز می توانند بخش زیادی از مایحتاج غذایی خود را از طریق این فروشگاه خریداری و کمتر نیاز به خرید حضوری داشته باشند، حال آنکه در کنار آن از تخفیفات دائمی، ارسال رایگان درب منزل، و دریافت امتیاز تخفیف مضاعف برای خریدهای آتی نیز برخوردار می شوند. فروشگاه اینترنتی به برتر کمک میکند که در این قالب از تمامی محصولاتش رونمایی و مخاطبان را در جریان تنوع محصولات قرار دهد. همچنین گاهی برخی از مشتریان وفادار برتر در نقاط خاصی از کشور گله میکردند که دسترسی به برخی از محصولات برایشان مشکل است. حال با این اقدام، برند برتر امکان ارسال تمامی محصولات خود را به اقصی نقاط کشور دارد. برند برتر به منظور ارسال محصولات با شرکت پست قراردادی را منعقد کرده است. در همین راستا برند هزینه ارسال برای خریدهای بیش از هشتادهزار تومان را دریافت نمیکند و برای مقادیر کمتر از آن، مشتریان تنها مبلغ 5000 تومان را جهت هزینه پست و ارسال خواهند پرداخت. بنابراین مشتریان با توجه به شرایط حال حاضر بدون حضور در فروشگاهها و مراکز خرید میتوانند، به تمامی محصولات شرکت دسترسی داشته و خرید کنند. برند به منظور ایجاد انگیزه، تخفیفاتی را نیز برای خرید اینترنتی در نظر گرفته است که از حداقل 5% شروع و تا 30% روی تمامی اقلام و به صورت دائمی می باشد.
همکاری با مابقی فروشگاه های آنلاین بر خلاف استراتژی ما نیست
سبحانیزاده در ادامه افزود: راهاندازی فروشگاه اینترنتی پاسخی به یکی از نیازهای مهم مشتریان بود. برند در تلاش است با پاسخ دادن به نیازها و احترام به مشتریان ارتباط بهتری با آنها برقرار کند. برتر زیرساختهای لازم را جهت ارائه خدمات و محصولات فراهم کرده و فروشگاه پاسخگوی مشتریان خواهد بود. در همین راستا برتر، انباری مجزا را به محصولات فروشگاه اینترنتی اختصاص داده است و پرسنلی تمام وقت و آموزش دیده برای این بخش درنظر گرفته تا از ارسال به موقع و بسته بندی صحیح و سلامت کالاها به مشتریان خود مطمئن باشد. لازم به ذکر است، شرکت برتر همچنان پس از راه اندازی فروشگاه اینترنتی خود با مابقی فروشگاه های آنلاین فعال در این زمینه همکاری خواهد کرد و همکاری با مابقی شرکتها را خلاف استراتژی خود نمیداند.
مدیرمارکتینگ برند برتر در پایان گفت: برند برتر در سال 98 به منظور تشویق مخاطبان نسبت به خرید از فروشگاه اینترنتی جایزهای صدمیلیون تومانی و چندین کارت خرید رایگان از فروشگاه را نیز در نظر گرفت که در پایان همان سال طی یک مراسم قرعه کشی که به صورت لایو از صفحه اینستاگرام برتر (bartarlifestyle) پخش شد و برندگان جوایز مشخص شدند. مخاطبان جهت استفاده از فروشگاه آنلاین و خرید از آن باید عضو فروشگاه شوند. افراد پس از عضویت و خرید امتیازاتی را دریافت میکنند که این امتیازات به مرور تبدیل به کدهای تخفیفی خواهند شد که مشتریان علاوه برتخفیفات فروشگاه میتوانند از آنها به صورت تخفیفات مضاعف در خریدهای بعدی نیز استفاده کنند.