ام بی ای نیوز: بیمه سرمد پس از انتخاب عصاهای خودایستا به عنوان نماد بیمه وانتشار دو شعار «بیمه سرمد، تکیه گاه مطمئن» و «بیمه سرمد، عصایی که نمیافتد» به تازگی تبلیغات بیمه کرونای سرمد را اکران کرده است که عنصر اصلی در این تبلیغات تکیه بر مسئولیت اجتماعی بیمه سرمد است. ام بی ای نیوز به منظور دریافت اطلاعات بیشتر درباره بیمه کرونای سرمد و تبلیغات اخیر برند گفتگویی با "محمدحسین مجمع الصنایع رئیس اداره تبلیغات بیمه سرمد" داشته است که در ادامه میخوانید.
درباره شکل گیری ایده بیمه کرونای سرمد برایمان بگویید؟
تمامی شرکتهای بیمه برای رقابت تلاش میکنند، متناسب با شرایط و وضعیت جامعه خدمات و محصولات جدیدی را ارائه کنند. این شرکتها براساس همین فرآیند در صنعت بیمه، مورد ارزیابی قرار میگیرند و امروز با توجه به شیوع ویروس کرونا در جامعه ارائه بیمه کرونا تبدیل به ضرورت شده است.
بیمه کرونای سرمد، ابتکار ویژه بیمه سرمد در حوزه مسئولیت اجتماعی است. مخاطبان میتوانند با خرید این بیمهنامه خود و خانوادهشان را تحت پوشش هزینههای درمانی و فوت بیماری کرونا قرار دهند. لازم به ذکر است، بیمه سرمد تنها سازمانی در صنعت بیمه ایران است که مجوز فروش بیمه کرونا را از سازمان بیمه مرکزی ایران دریافت کرده است.
بیمه کرونا تا چه زمانی ارائه خواهد شد؟
کووید-19، ویروس ناشناخته است که زمانی برای کشف واکسن آن توسط متخصصان اعلام نشده است. به همین علت سرمد، مدت زمان خدمت بیمه کرونا را یک سال در نظر گرفته است. البته زمان را میتوان برای سازمانهایی که به صورت گروهی بیمه نامه را خریداری کردهاند، کم یا زیاد کرد. برای مثال: امکان دارد، سازمانی برای اجرای پروژهی سینمایی خود سه ماه زمان صرف کند، چنین سازمانی با مراجعه به سرمد میتوانند بیمه کرونا را با مدت زمان مشخص با افراد حاضر در پروژه تهیه کند. در این حالت بیمه قابل شخصی سازی است. بیمه کرونای سرمد در 12 طرح و با سطح پوشش مختلف در زمینه هزینههای پزشکی و پوشش فوت ارائه میشود.
کرونا ویروسی پیچیده است که تمامی افراد را با ردههای سنی مختلف درگیر کرده است. بنابراین در طراحی بیمه کرونای سرمد گروه سنی مشخصی در نظر گرفته نشده و تمامی اعضای خانواده میتوانند از بیمه استفاده کنند. در نظر داشته باشید، بیمه کرونا به کسانی که بیمه تکمیلی یا بیمههای درمانی ندارند، ارائه خواهد شد. افراد با خرید بیمه کرونا خیالشان بابت هزینههای ابتلای احتمالی به ویروس کووید-19 آسوده خواهد شد. البته بیماریهای اپیدمی جزء بیمههای تکمیلی قرار نمیگیرند، اما بیمه مرکزی در راستای مسئولیت اجتماعی خود به تمامی بیمهها ابلاغ کرده که بیماری را جزء بیمه تکمیلی قرار دهند.
درباره همکاری بیمه سرمد و فیلیمو برایمان بگویید؟
وقتی سازمانی بخواهد کاری را در راستای مسئولیت اجتماعی اجرایی کند، معمولا سازمانهای دیگر نیز تمایل به همراهی پیدا میکنند. زمانی که بحث تبلیغات و استفاده از ابزارهای رسانهای برای بیمه کرونای سرمد با صباویژن و فیلیمو مطرح شد، دوستان از دو بعُد بیمه سرمد را همراهی کردند. این شرکت تعدادی از تابلوهای محیطی خود را به تبلیغات این بیمه اختصاص داد. همچنین افراد با خرید بیمه کرونای سرمد، اشتراک فیلیمو را نیز هدیه میگیرید و میتوانید بدون پرداخت هزینه از خدمات فیلیمو استفاده کنند. نکته دیگری که باید به آن اشاره کنیم این است، تمامی فعالیتهای تبلیغاتی، فروش و.. بیمه کرونای سرمد زیر نظر کرسی یونسکو در زمینه سلامت اجتماعی و توسعه ایران اجرایی میشوند. در واقع تمامی فعالیتهای پیرامون بیمه کرونای سرمد با مطالعات دقیق و علمی اجرایی میشوند.
درباره تبلیغات بیمه کرونای سرمد توضیح بفرمایید؟
سرمد بیمهای هفت ساله است که در این مدت توانسته سهم بازار 4/1 درصدی را به خود اختصاص دهد. با اینکه بیمه سرمد زیرمجموعه بانک صادرات است، اما طبق بررسیهای صورت گرفته متوجه شدیم، هنوز تعدادی از مخاطبان نیاز به دریافت اطلاعات بیشتری نسبت به برند سرمد دارند. حال بیمه کرونای سرمد بهانه خوبی شد تا در جهت افزایش آگاهی مخاطبان تبلیغاتی را اجرایی کنیم. البته سرمد مانند مابقی رقبا بودجه کافی برای تبلیغات تلویزیونی ندارد و ترجیح میدهد که بیشتر بر تبلیغات دهان به دهان تمرکز کند. به نظرمان این شیوه تبلیغات اثرگذارترین روش است. بنابراین برای تبلیغات بر شبکههای اجتماعی و فضای مجازی تمرکز ویژهای کردیم. تبلیغاتی که تا به امروز بازخورد خوبی نیز از آنها دریافت کردهایم و تا زمان این گفتگو نزدیک به 45 میلیون نفر پس از مشاهده تبلیغ به صفحه اصلی سرمد مراجعه کردهاند. مطمئنا چنین تبلیغاتی در افزایش آگاهی مخاطبان تاثیرگذار بوده است.
در تلاش بودیم که تصویر بیمه سرمد در هفت سالگی با مسئولیت اجتماعی گره بخورد و مخاطبان بدانند که سرمد در این روزهای سخت کنار آنها ایستاده و آنها با مبلغ 20 تا 160 هزارتومان دیگر نگران هزینههای درمانی کرونا نخواهند بود. بنابراین برنامهریزی دقیق برای ارائه محصول و معرفی آن برای رسیدن به هدف اصلی بسیار تاثیرگذار بود.
در پایان باید بگویم: ارائه تصویری خلاقانه از محصولات بیمه از اهمیت فوق العادهای برخورد است. سرمد در تلاش است که تصویر بیمه را در ایران تغییر دهد و در این زمینه پس از سالها المان تبلیغات بیمه را از چتر به عصا تغییر داده است. چنین اقداماتی با بازخوردهای بسیاری روبرو شده و بیمه مرکزی در دوسال پیاپی از بیمه سرمد به خاطر خلاقیت و نوآوری تقدیر کرده است. بیمه سرمد در تمامی تبلیغات و فعالیتهای خود تلاش کرده که عامه مردم را به سمت دریافت خدمات بیمهای ترغیب کند. در تلاش هستیم، عامه مردم را با صنعت بیمه آشنا کنیم. متاسفانه در چندسال اخیر مردم تصویر مثبتی از بیمه در خاطر ندارند و باید این تصویر تغییر کند. بیمه سرمد به منظور تغییر این تصویر چندی پیش کمپین این عصا نمیافتد را اجرایی کرد.
mbanews.ir- نرگس فرجی